خرید تور تابستان ایران بوم گردی

سفیر روسیه در ترکیه ترور شد [+فیلم]

در حالی که پیش‌تر منابع خبری از هدف قرار گرفتن سفیر روسیه در ترکیه خبر داده بودند، خبرگزاری اسپوتنیک از کشته شدن این دیپلمات روس در اثر شدت جراحات خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آنادولو،  آندری کارلوف، سفیر روسیه در ترکیه مورد اصابت گلوله قرار گرفت. این دیپلمات روسی در اثر اصابت گلوله به شدت زخمی شده و به بیمارستان انتقال یافت.

براساس این گزارش، فرد ضارب از فاصله نزدیک چندین گلوله به سمت این سفیر روسی شلیک کرده که ظاهرا همه گلوله‎ها به وی اصابت کرده است.

کارلوف هنگام بازدید از یک نمایشگاه عکس در آنکارا تحت عنوان «روسیه از نگاه ترک‌ها» و در حالی که مشغول ایراد سخنرانی بود، مورد هدف گلوله قرار گرفت. فرد ضارب پس از این اقدام خود چندین بار فریاد «الله اکبر» سر داد.

این مهاجم پس از شلیک گلوله گفته است: انتقام حلب را خواهیم گرفت. شما انسان‌های بی‌گناه را کشته‌اید. اجازه چنین اقداماتی را نخواهیم داد. خون مردم کشته شده در حلب پایمال نخواهد شد.

بر اساس گزارش بی.بی.سی، ضارب ۲۲ ساله مولود مرت آلتین‌تاش نام داشت و گفته می‌شود در دانشکده پلیس تحصیل کرده بوده است.

منابع خبری اعلام کرده‌اند که پس از این تیراندازی به سوی سفیر روسیه، بار دیگر صدای شلیک گلوله‌هایی به گوش رسیده است. بر اساس گزارش العالم، علاوه بر سفیر روسیه، سه تن دیگر نیز مورد اصابت گلوله قرار گرفته‌اند.

کرملین اعلام کرده که فرد ضارب این دیپلمات روسی در درگیری با نیروهای امنیتی  کشته شده است.

شبکه خبری سی‌.ان‌.ان گزارش داد، فردی که به سفیر روسیه شلیک کرده است، ظاهراً با کارت شناسایی پلیس وارد گالری هنری شده بود.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه ضمن تایید خبر ترور کارلوف، در پیامی تلویزیونی این تیراندازی را اقدامی تروریستی خواند.

به گفته سخنگوی وزارت خارجه روسیه دولت ترکیه به این کشور اطمینان خاطر داده که تحقیقات کاملی درباره این سوء قصد انجام خواهد داد.

ملیح گوکجک، شهردار آنکارا این اقدام را تلاش برای تخریب روابط روسیه و ترکیه خوانده است.

جان کربی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفته است که مقام‌های آمریکایی از قبل گزارش‌هایی مبنی بر حمله به سفیر روسیه دریافت کرده بودند. او گفت: ما این خشونت را محکوم می‌کنیم؛ فارغ از این که چه کسی مسئول حمله بوده است.

تصویر فرد ضارب که خود به ضرب گلوله نیروهای امنیتی کشته شد

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا