خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ابتکار: محیط زیست سالم، حقوق شهروندیست

معاون رئیس جمهوری با بیان اینکه حق بهره مندی از محیط زیست سالم جزو منشور حقوق شهروندی است، توجه به حفظ محیط زیست را جزو مولفه های مهم دولت تدبیر و امید دانست.

به گزارش ایرنا، «معصومه ابتکار» رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، شامگاه دوشنبه درنشست شورای اداری کاشان اظهار کرد: هر شهروند و انسان حق خدادادی دارد که از محیط زیست سالم لذت و بهره ببرد چرا که محیط زیست سالم موجب نشاط و سلامتی انسان می شود.
وی توجه به حفظ محیط زیست را جزو مولفه های مهم دولت تدبیر و امید دانست و تصریح کرد: علت این توجه شرایط نگران کننده محیط زیست در کشور بود.
وی افزود: هم اکنون به علت برنامه هایی که در بیش از سه سال گذشته توسط دولت در کلان شهرها با 35 میلیون نفر جمعیت اجرا شده، وضعیت هوا رو به بهبودی است و مردم از هوای بهتری برخوردارند.
معاون رئیس جمهوری با بیان این که در ارتباط با مسائل زیست محیطی معادن در کشور با خلع قانونی مواجه هستیم، خاطرنشان کرد: باید ضوابط با مصوبات دولت اصلاح و یا با اصلاح کردن قوانین مسائل و مشکلات برطرف شود.
وی با تاکید براین که امروز دوره درگیری معادن و صنایع با محیط زیست، منقرض شده است، تصریح کرد: امروز زمانی است که فعالیت های اقتصادی در بخش معادن و صنعت باید به صورتی انجام شود که در درون خودش مسائل زیسیت محیطی را رعایت کنند.
ابتکار گفت: با نگاهی که دولت یازدهم به مقوله زیست محیطی دارد انتظار می رود که در نقاط مختلف کشور به خصوص مناطقی که تمرکز فعالیت های اقتصادی، معدنی و جمعیتی زیاد است بتوانیم همگام باحرکت پایدار نسبت تحقق اهداف تلاش کنیم.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست همچنین یادآور شد: در جهان امروز چیزی به نام پسماند وجود ندارد و در واقع در اقتصاد دوار یا چرخشی هیچ چیز دور ریختنی نیست و یا به هدر نمی رود و همه چیز بدون آسیب رساندن به محیط زیست دو باره به طبعیت باز می گردند.
وی اصلاح الگوی مصرف آب را جزو الزامات ملی برشمرد و تاکید کرد: با توجه به افزایش دما و کاهش بارندگی اگر بخواهیم ارزشهای طبیعی مانند قناتها و تالابها برایم باقی بماند هیچ راهی جزء روشهای اصلاح الگوی مصرف آب کشاورزی سازگار با تغییر اقلیم و دربخش صنعت و معدن با سازگاری ضوابط زیست محیطی و حتی شیوه زندگی شهریمان و اسراف غذا وجود ندارد.
ابتکار همچنین نقش مردم در حفظ و حراست از محیط زیست سالم را بسیار با اهمیت بیان کرد و یادآور شد: دولت یازدهم با حمایت از سازمان های مردم نهاد، از نقدهای آزادانه و سازنده در فضای سالم استقبال می کند.
ابتکار عصر روز پنجشنبه به منظور بازدید از روند احداث تصفیه خانه فاضلاب شهر کاشان وارد این شهر شد.
وی همچنین در جمع دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کاشان سخنرانی کرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا