خرید تور تابستان ایران بوم گردی

متن ادعایی سخنان ظریف تکذیب شد؟

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، مطلب ادعایی یک نمایندگان به نقل از وزیر امور خارجه را تکذیب کرد و گفت: اظهارات نماینده ای که در جلسه نبوده است، غیرمسئولانه و خلاف اخلاق است.

به گزارش ایرنا، علیرضا رحیمی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران درباره جلسه وزیر امور خارجه با اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس توضیح داد: در جلسه این کمیسیون که دو روز قبل برگزار شد، دکتر ظریف به همراه معاونان، قائم مقام و سخنگوی وزارت امور خارجه حضور یافت.

وی با بیان این که این جلسات جزو نشست های منظم و دو ماه یکبار کمیسیون و وزارت امور خارجه بود، افزود: آقای ظریف مطالب بسیار زیادی را در حوزه جهانی، آخرین وضعیت برجام و نحوه اجرایی کردن دستور رییس جمهوری در مورد پیشران ها، وضعیت سوریه و تعامل کمیسیون امنیت ملی با وزارت خارجه مطرح کرد.

رحیمی ادامه داد: علیرغم این که جلسه جزو جلسات منظم ما بود ولی محتوای آن محرمانه محسوب می شد، ضمن این که ظریف هم تاکید داشت که مطالبی که مطرح می کنم در جهت آگاهی بخشی است و وظیفه من این است کمیسیون را در جریان بگذارم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: نکته مهم در مورد جلسات محرمانه این است که کمیسیون سخنگو دارد و مطالب جلسات را مطرح می کند؛ مطالب این جلسه را هم سخنگوی کمیسیون به رسانه ها اعلام کرد و خلاصه جلسه از طریق تلویزیون به اطلاع مردم رسید.

رحیمی تاکید کرد: اگر یکی از اعضای کمیسیون، خصوصا کسی که در آن جلسه در کمیسیون نبوده، بخواهد نقل قولی کند که غیر مسوولانه باشد؛ علاوه بر غیر اخلاقی بودن، خلاف پروتکل جلسات کمیسیون مجلس است، مخصوصا وقتی که کمیسیون سخنگو دارد جایی برای اظهار نظر سایر اعضا باقی نمی ماند.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: تصورم این است که اظهارات غیر مسوولانه در خصوص اظهارات ظریف، جدای این که یک امر غیر اخلاقی است، اجحاف به ظریف و اعضای کمیسیون است. این موضوع کار غیر اخلاقی و غیر حرفه ای است.

رحیمی تاکید کرد: مطالبی که به نقل قول از ظریف مطرح شده، کذب محض است و چنین مطالبی مطلقا در کمیسیون و در آن جلسه مطرح نشده است. ظریف گزارشی از روند اقدامات خود مطرح کرد و ظریف آن قدر شهامت، بزرگی و مردانگی دارند که نه تنها با مسئولان نظام، حتی با مردم هم در واقع محدودیت ها و شرایط را مطرح کرد.

ادعای کریمی قدوسی

جواد کریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با حضور در راهروی مجلس متنی را بین خبرنگاران پخش کرد که ادعا می کرد بخشی از سخنان محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه در جلسه این کمیسیون است.

به گزارش ایرنا، پس از پایان جلسه علنی امروز چهارشنبه مجلس، جواد کریمی قدوسی چهره اصولگرای مجلس ضمن حضور در راهروی پارلمان، متنی شامل چند عبارت کوتاه که مدعی بود جملات ظریف در جلسه این کمیسیون بوده است را بین خبرنگاران پخش کرد.

امروز خبرنگاران با توجه به پخش این مطالب از سوی کریمی قدوسی، درباره این اقدام از نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون سوال کردند که وی از پاسخ به این موضوع خودداری کرد و گفت که پیش از این به عنوان سخنگوی کمیسیون گزارش جلسه را منعکس کرده ام.

خبرنگاران سوال کردند که شما گزارش را کلی دادید که نقوی حسینی گفت گزارش کلی و جزیی ندارد و و گزارش است.

این در حالی است که متن جلسات کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تنها از سوی سخنگوی این کمیسیون ارائه می شود.

این در حالی است که کریمی قدوسی یکی از غایبان جلسه وزیر امور خارجه و معاونانش با کمیسیون امنیت ملی بوده است.

گفته می شود کریمی قدوسی روز گذشته این متن را در اختیار یکی از خبرگزاری های اصولگرا گذاشته ولی به دلیل این که آن خبرگزاری حاضر به انتشار این متن نشده، امروز در اختیار خبرنگاران قرار داد که خبرگزاری فارس آن را منتشر کرد.

متن روایت کریمی‌قدوسی از نشست کمیسیون امنیت ملی

متنی که خبرگزاری فارس به نقل از کریمی قدوسی منتشر کرده و مدعی است آقای ظریف در کمیسیون مطرح کرده است:

* من اعتراف می‌کنم اشتباه کردم

* به حرف جان کری وزیر امور خارجه آمریکا اعتماد کردم

* اگر استراتژی خودم را دنبال می‌کردم اکنون با مشکل مواجه نمی‌شدم

* می‌پذیرم اشتباه کردم

* مسئولیت آن را می‌پذیرم

* ما با صحبت و قول آقای کری اظهار نظر کردیم

* این اشتباه بزرگی بوده که من کردم

* به جان کری بعد از نقض اخیر که درخواست مذاکره در ایتالیا را داشت گفتم: «شما کاری کردید که حضور من با شما در یک شهر غیرممکن است»

* قبلا جان کری وزیر خارجه و وزیر خزانه‌داری آمریکا به ما گفتند اگر قانون داماتو به سنا برود ما روش‌هایی داریم که جلوی آن را بگیریم

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا