خرید تور تابستان ایران بوم گردی

12هزار روحانی غیر ایرانی در کشور در حال تحصیل هستند

رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور گفت: هم اینک افزون بر 12 هزار روحانی غیر ایرانی از حدود 100 نقطه جهان در حوزه‌های علمیه شهرهای مختلف ایران به ویژه قم، مشهد و اصفهان درحال تحصیل هستند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن ربانی، روز چهارشنبه در نشست هماهنگی تأمین مسکن روحانیان کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: حمایت از قشر روحانی و تلاش برای کاهش مشکلات آنان کمک به تبلیغ دین مبین اسلام است.

وی گفت: یکی از مأموریت های مهم مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور خدمت رسانی فرهنگی و رفاهی به روحانیون و خانواده آنان است.

رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور افزود: عده‌ای از مردم و مسئولان اجرایی برخی استان‌های کشور آشنایی چندانی با رسالت‌ها و شرح وظایف این مرکز ندارند.
حجت الاسلام و المسلمین ربانی بیان کرد: باید بیش از پیش برای تبیین مأموریت های مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور تلاش و اقدام کرد.

وی عنوان کرد: چنین امری به افزایش هر چه بیشتر تعامل، همکاری و همراهی مردم و مدیران اجرایی با مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور منجر می‌شود.

وی ابراز داشت: اکرام روحانیان به عنوان سربازان دین و مروجان احکام الهی امری مهم و ارزشمند است.

رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور گفت: تبلیغ آموزه‌های دینی توسط روحانیان سبب ارتقای سلامت معنوی جامعه شده و در کاهش انواع مفاسد، جرائم و ناهنجاری‌های اجتماعی نیز نقش مؤثری ایفا می‌کند.

حجت الاسلام ربانی اظهار داشت: می‌توان در سایه دین به آرامش روحی و روانی لازم دست یافت و عامل مقاومت ملت ایران در برابر دشمنان در دوران هشت سال دفاع مقدس و توطئه‌های کنونی آنان نیز چیزی جز ایمان، تقوا و اخلاص نبوده است.

وی افزود: مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور در حد توان از روحانیان کهگیلویه و بویراحمد و خانواده آنان در زمینه‌های مختلف حمایت می‌کند و برای خدمت رسانی به این قشر تأثیرگذار جامعه در زمینه‌های بهداشتی، درمانی، سلامت، مسکن، امور رفاهی و پرداخت وام قرض الحسنه از هیچ تلاشی دریغ نخواهد شد.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: آمادگی کامل برای حمایت از مرکز خدمات حوزه‌های علمیه این استان توسط مسئولان اجرایی و نهادهای دولتی استان وجود دارد.

پژمان نیک اقبالی اظهار داشت: ظرفیت‌های مالی، امکاناتی و انسانی کهگیلویه و بویراحمد در راستای خدمت رسانی به روحانیون این استان و کاهش مشکلات آنان از جمله مسکن به کار گرفته می‌شود.

وی افزود: نشست‌های هم اندیشی مسئولان مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کهگیلویه و بویراحمد با مدیران برخی دستگاه‌های اجرایی این استان از قبیل راه و شهرسازی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، معاونت عمرانی استانداری و شهرداری و شورای اسلامی شهر به منظور تأمین زمین مورد نیاز برای ساخت مسکن روحانیون در مناطق شهری و روستایی استان به طور مستمر برگزار شود.

رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کهگیلویه و بویراحمد نیز خواستار گسترش تعامل و همکاری مسئولان اجرایی و نهادهای دولتی استان با این مرکز شد.

حجت الاسلام صفدر پناهی اظهار داشت: تفاهم نامه همکاری بین مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کهگیلویه و بویراحمد با برخی دستگاه‌های اجرایی این استان شامل اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای و شرکت بیمه آسیا در راستای خدمت رسانی به روحانیون استان و خانواده آنان منعقد شده است.

وی افزود: انتظار می‌رود که زمین مورد نیاز برای ساخت مسکن ویژه روحانیان کهگیلویه و بویراحمد هر چه سریعتر در یاسوج و دیگر شهرهای این استان توسط متولیان امر و دستگاه‌های اجرایی مربوطه تأمین شود.

حجت الاسلام پناهی بیان کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد نیز رایزنی‌ها و پیگیری‌های لازم برای پرداخت تسهیلات ساخت مسکن روحانیان استان را انجام دهد.

وی عنوان کرد: برقراری ارتباط و تعامل مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کهگیلویه و بویراحمد با مسئولان اجرایی و نهادهای دولتی این استان با جدیت در دستور کار است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا