خرید تور تابستان ایران بوم گردی

دریافت یارانه خودروی سبز در چین دشوارتر می‌شود

چین برای جلوگیری از تقلب گسترده خودروسازان که اوایل امسال برملا شد، الزامات فنی برای دریافت یارانه برای خودروهای پاک را افزایش خواهد داد.

به گزارش ایسنا، چین برای یارانه‌های خودروهای سبز هزینه سنگینی صرف کرده است که تنها در سال گذشته به ۴.۵ میلیارد دلار بالغ شد. این اقدام با هدف مقابله با آلودگی شدید هوا صورت می گیرد که به معضل بزرگی برای شهرهای بزرگ این کشور تبدیل شده است و از سوی دیگر به صنعت خودروی چین کمک می کند از رقیبان جهانی عقب نمانند.

این برنامه، فروش خودروهای برقی و پلاگین هیبریدی در سال ۲۰۱۵ را چهار برابر کرد و  به رشد ۶۰ درصدی فروش در سال جاری کمک کرد اما کلاهبرداریهایی را هم در پی داشت. پکن تاکنون پنج خودروساز را به نقض مقررات مربوط به یارانه‌های خودروهای سبز متهم کرده و به تخلفات بیشتر از سوی شرکتهای نامبرده نشده اشاره کرده است.

وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین در بیانیه ای اعلام کرد این تقلب توجه زیادی را در داخل چین و حتی از سوی صنعت بین المللی خودرو به خود جلب کرده است و شورای دولتی خواستار تحقیقات و رسیدگی به این موضوع شده است.

بر اساس گزارش رویترز، چین بزودی تغییراتی در برنامه پرداخت یارانه به خودروهای سبز صورت خواهد داد که شامل محدودیتهایی برای پرداخت یارانه است.

انتهای پیام

بانک صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا