خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نظر سیدحسن خمینی درباره ی عدم یکدستی شورای شهر

یادگار امام با اشاره به تنوع سلایق در شورای شهر تهران گفت: باید نشان داد سلایق مختلف می تواند یک مدیریت واحد را به منصه ظهور برساند.

به گزارش انصاف نیوز به نقل از جماران، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در دیدار رئیس و اعضای شورای چهارم شهر تهران، با تشکر از رئیس فعلی و قبلی شورای شهر تهران اظهار داشت: امروز ان‌شا‌ء الله روز بسیار مبارکی برای همه ما و شما است.

وی با گرامیداشت یاد آیت‌الله طالقانی که نام وی با شوراها گره خورده است، افزود: در جمع دوستان سخن گفتن از هر مقوله‌ای رواست‌ زیرا عزیزان از همه کمالات برخودارند و د‌ر بین آن‌ها کسانی هستند که بیشتر از سن من در مبارزه بوده‌اند مانند دکتر شیبانی که عمری را در مبارزه و تلاش بوده است.

یادگار امام با بیان این که می‌خواهم نکته‌ای را به اقتراح بگذارم، گفت: در روزهای بعد از انتخابات 24 خرداد 92 بنا بر مناسبتی خدمت رهبری معظم انقلاب بودم و در زمره بحث‌های که مطرح بود ایشان نکته شیرینی را گفتند، و آن این‌که یکی از امتیازات نظام جمهوری اسلامی برگزاری آرام انتخابات شوراهاست.

وی ادامه داد: انتخابات ریاست جمهوری یک انتخابات ملی و انتخابات مجلس شورای اسلامی هم یک انتخابات شهری یا حتی ملی است. اما انتخابات شوراها، انتخاباتی در سطح شهرهای کوچک و روستاها با حجم بالای کاندیداست که صد هزار منتخب دارد و یکی از منافع آن سپردن کارها به مردم و دوری حاکمیت از پذیرش امور در اختیار مردم است. از امتیازات این انتخابات برگزاری آن بدون ریختن قطره‌ی خون از دماغ کسی و انجام با آرامش آن است. در حالی که ما می‌بینیم در کشورهای همسایه دعواها و درگیری‌های زیادی حتی در روستاها رخ می‌دهد که برگزاری آرام انتخابات شوراها، مزیت بزرگی برای نظام جمهوری اسلامی است.

سید حسن خمینی با اشاره به یک دست نبودن شورای جدید شهر تهران افزود: این عدم یکدستی شاید برای بعضی معضلی باشد، اما مهم این است که این تنوع به عنوان یک حلقه وفاق در جمعی باشد که وقتی کنار هم می‌نشینند به زندگی و مسائل مردم توجه نشان دهند و لذا آن آرامش دوران انتخابات می‌تواند ادامه یابد و در جامعه نهادینه شود. این یک ضعف نیست بلکه می‌تواند یک نقطه کانونی برای همدلی و وفاق باشد و می‌توان نشان داد که سلیقه‌های مختلف می‌تواند یک مدیریت واحد را به منصه ظهور برساند.

یادگار امام با اشاره به این‌که در قرآن در خصوص وفاق و همگامی بسیار سخن گفته شده است، ابراز امیدواری کرد: امر به شورا و مودت را در جمع اعضای شورای شهر شاهد باشیم.

وی با بیان این‌که ان‌شا‌الله شورای شهر مسیر چهار ساله خود را به خوبی با توان‌مندی، حسن انتخاب و همدلی ادامه دهد، رضایت خداوند را از آن‌ها مسألت کرد و سخن خود را با این غزل سعدی به پایان رساند:

بس بگردید و بگردد روزگار
دل به دنیا درنبندد هوشیار

ای که دستت می‌رسد کاری بکن
پیش از آن کز تو نیاید هیچ کار

اینکه در شهنامه‌ها آورده‌اند
رستم و رویینه‌تن اسفندیار

تا بدانند این خداوندان ملک
کز بسی خلقست دنیا یادگار

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا