خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تصویب قطعنامه پیشنهادی ایران برای مقابله با ریزگردها در سازمان ملل

مجمع عمومی سازمان ملل متحد با اجماع آرا قطعنامه «مقابله با ریزگردها» که به ابتکار جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد شده بود را به تصویب رساند.

به گزارش ایرنا به نقل از وبگاه سازمان ملل، عصر چهارشنبه به وقت محلی، قطعنامه ‘مقابله با ریزگردها’ به ابتکار و پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران در مجمع عمومی سازمان ملل متحد با اجماع آرا به تصویب رسید.

در واقع جمهوری اسلامی ایران با ارائه این قطعنامه دو هدف کلی را دنبال کرده است؛ ابتدا به دلیل نبود شناخت سایر کشورها و سازمان های منطقه ای و بین المللی از این پدیده، قصد داشته این معضل زیست محیطی را به سایر کشورها و مجامع منطقه ای و بین المللی معرفی و نشان دهد که ریزگردها چه اثرات وخیمی بر زندگی مردم کشورهای متأثر از آن وارد می کند.

دومین هدف به چگونگی مقابله با ریزگردها از طریق همکاری های منطقه ای و بین المللی بر می گردد.

در واقع پدیده ریزگردها مرز نمی شناسد و با توجه به سیال بودن آن از یک کشور به کشور دیگر منتقل می شود و ابعاد مختلف زندگی ساکنان سایر کشورها را تحت تأثیرات جدی خود قرار می دهد؛ همانطور که در کشور ما بخش عمده ای از این ریزگردها از دیگر کشورها نشأت می گیرد.

بنابر این، برای کنترل، کاهش و مقابله با آن همکاری های محلی، منطقه ای و بین المللی میان کشورها و سازمان های منطقه ای و بین المللی ضروری و اجتناب ناپذیر است.

بر همین اساس، قطعنامه تصویب شده در بخش های مختلف خود بر ضرورت های چنین همکاری ها برای مقابله با ریزگردها تأکید می کند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا