خرید تور تابستان ایران بوم گردی

شکارچیان گراز در مریوان دستگیر شدند

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مریوان گفت: با تلاش ماموران یگان حفاظت این اداره 2شکارچی متخلف گراز در هنگام سلاخی لاشه ها دستگیر شدند.

محمد زری روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این 2 شکارچی مختلف در روستای نژمار مریوان 2 راس گراز وحشی را شکار کرده و در قسمت بار یک دستگاه خودرو باری مشغول سلاخی کردن آنها بودند.

وی اضافه کرد: ماموران توانستند این 2 شکارچی متخلف را دستگیر کرده و از آنها لاشه 2 راس گراز، یک قبضه اسلحه شکاری و مقداری ادوات شکار کشف و ضبط کنند.

وی اظهار کرد: لاشه این 2 راس گراز در یک محل به صورت بهداشتی دفن شده و متخلفان با تشکیل پرونده به مقامات قضایی تحویل داده شدند.

خوک وحشی (Sus scrofa) یا گراز حیوانی است با ظاهر کاملا مشخص، سر آن بزرگ و دراز و گردن کوتاه و بدن حجیم و سنگین است.

سر پوزه زیاد به جلو امتداد پیدا کرده و در جلوی آن صفحه پهن و مسطحی وجود دارد و چشمها کوچک و در قسمت عقب صورت قرار گرفته‌اند.

گوش بزرگ و نوک‌دار و از موهای نرمی به طول پنج سانتیمتر پوشیده شده‌ و بدن دارای موهای بلند و خشنی است.

رنگ حیوان تا حدودی متغیر بوده و از رنگ قهوه‌ای تا خاکستری یا سیاهی با سایه‌ای از قرمزی مخلوط است.

گراز در جنگلهای پست و بیشه‌زارها و نیزارها و بوته‌زارها کنار رودها و مردابها زندگی می‌کنند. گرازها در شبها فعال هستند و از غذاهای گیاهی مانند ریشه و ساقه و برگ و دانه‌های مختلف و غلات و حبوبات و میوه‌جات و غذاهای حیوانی چون حشرات و لارو آنها و بی‌مهره‌های کوچک و حتی جوندگان و لاشه حیوانات بزرگ تغذیه می‌کنند.

به طور دسته جمعی زندگی کرده و گله‌هایی را تشکیل می‌دهند معمولا چند خوک ماده با بچه‌های سال جاری و بچه‌های سال پیش باهم زندگی می‌کنند.
روستای نژمار در 10 کیلومتری غرب مریوان قرار دارد.

شهرستان مرزی مریوان در فاصله 130 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا