خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تخصیص 10 میلیارد تومان برای آنفلوآنزای حاد پرندگان

رییس سازمان مدیریت بحران کشور از تخصیص 10 میلیارد تومان برای آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، اسماعیل نجار در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان مرکزی با تاکید بر اهمیت توجه به مبحث بیمه، گفت: یکی از مهمترین مواردی که باید در رابطه با مرغداری ها و زمین و باغ های کشاورزی در نظر گرفته شود موضوع بیمه است که در مواقع وقوع بحران بخشی از حجم خسارت به این طریق جبران شود.

وی با بیان اینکه 100 درصد مرغداری ها مشمول بیمه می شوند، افزود: محصولات کشاورزی و زیرساخت های بیمه در بخشی از موارد تا 50 درصد شامل بیمه می شوند و امید داریم با پیگیری های انجام شده پوشش بیمه 100 درصد موارد مرتبط با کشاورزی را در بر بگیرد.

معاون وزیر کشور تاکید کرد: کشاورزان، دامداران و صاحبان واحدهای مرغداری باید نسبت به تحت پوشش بیمه قرار گرفتن اهتمام ورزند و هرچند بیمه تمامی خسارت را پرداخت نمی کند اما بخشی از خسارت از این طریق قابل جبران است.

نجار با بیان اینکه صندوق بیمه کشاورزی با پشتوانه بانک کشاورزی سالانه کمک مناسبی از ماده 10 و 12 قانون بودجه کشور دریافت می کند افزود: سال گذشته هزار میلیارد تومان برای این صندوق در نظر گرفته شد که بخشی محقق و بخشی توسط بانک کشاورزی تامین شد البته دولت به این بانک بدهکار است.

وی بیان کرد: در سال جاری نیز هزار و 350 میلیارد تومان برای این صندوق در نظر گرفته شد که بخشی از این مبلغ برای کشاورزان خسارت دیده و بخشی نیز برای استمهال وام های بخش کشاورزی در نظر گرفته می شود.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور بر لزوم اتخاذ تدابیری بر اساس پیش بینی وضعیت آب و هوا جهت کاهش خسارت های بخش کشاورزی تاکید کرد و افزود: با توجه به حجم خسارت های بخش کشاورزی در استان مرکزی باید تدابیری جهت کاهش خسارت در نظر گرفته شود.

نجار ادامه داد: تغییر اقلیم پیامدهایی را در پی دارد و یکی از مهمترین تاثیرات این موضوع نبود ثبات آب و هواست، بر این اساس باید برای بروز بحران آمادگی لازم را داشته باشیم و تدابیری جهت کاهش خسارت با اطلاع رسانی به موقع به کشاورزان و ارائه راهکارهای موثر برای این مهم در نظر گرفته شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا