خرید تور تابستان ایران بوم گردی

توضیحات بروجردی درباره «اظهارات منتسب به ظریف»

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره اظهارات یکی از اعضای این کمیسیون درباره وزیر امورخارجه توضیحاتی ارائه کرد.
توضیحات بروجردی درباره «اظهارات منتسب به ظریف»علاءالدین بروجردی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما، درباره اینکه معمولا جلسات کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی توسط سخنگوی این کمیسیون اعلام می شود، چرا اخیرا یکی از اعضا موضع گیری کرد، اظهار داشت: طبق روال دوره های قبل و در یک روال منطقی مبتنی بر تعامل، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و وزارت خارجه، جلسات دوره ای به منظور بحث و گفتگو درباره مسائل مهم سیاست خارجی دارند.

وی افزود: در مجلس دهم نیز مجددا این رویه احیا شد و نشست مشترک قبلی کمیسون امنیت ملی و سیاست خارجی با وزارت خارجه در محل این وزارتخانه و آخرین نشست نیز در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

بروجردی گفت: طبق توافقی که در آیین نامه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح شده است که همه مطالب مربوط به این جلسات و جلسات کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی توسط سخنگوی کمیسیون اعلام می شود و همه اعضا نیز حریم را حفظ می کنند.

وی ادامه داد: مطالبی که وزرای اطلاعات، خارجه، دفاع و کشور و یا هریک از مقامات در جلسات کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعلام می کنند، ما با استناد به مجموعه قوانین و مقررات نظام در عرصه طبقه بندی، درباره آن مطالب دقت بیشتری می کنیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: آقای کریمی قدوسی در دوره قبل هم این عقیده را داشتند که «به نظر من مطالب محرمانه نیست و قابل افشاست» و این موضوع موجب شد که در تعامل کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و وزارت امور خارجه خدشه ای ایجاد شود و عملا کمیسیون از اطلاعاتی که باید در اختیار داشته باشد محروم شود.

بروجردی با تاکید بر ضرورت داشتن ظرفیت نگهداری مطالب گفت: اهمیت دارد که اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در جریان ریز تحولات عرصه سیاست خارجی قرار بگیرند و حریم ها را نیز رعایت کنند.

وی ادامه داد: در موضوع اخیر هم به رغم اینکه آقای کریمی قدوسی در جلسه حضور نداشت ولی به گونه ای مطلع شد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: با وجود اینکه آْقای ظریف سه بار در جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اعلام کرده بودند«مطالبی را عنوان می کنم و تاکید دارم حتما این موارد از قول من عنوان نشود و اگر عنوان شود به روال کار جاری وزارت خارجه به خصوص در عرصه هسته ای ضربه می زند» اما این اتفاق رخ داد و موجب شد که ما عملا یک بار دیگر در شرایط قبلی قرار بگیریم.

وی افزود: در هر صورت باید در این زمینه تدبیری اندیشید که خدشه ای در این امر مهم ایجاد نشود چرا که لازم است تا اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس فراتر از اطلاعات عمومی موجود در رسانه ها در جریان مسائل ریز و حساس عرصه سیاست خارجی قرار بگیرند.

متن ادعایی سخنان ظریف تکذیب شد؟

پشت پرده انتشار محرمانه های مذاکرات توسط تندروها

تحلیل ساده یک ماجرای ظریف در مجلس

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا