خرید تور تابستان ایران بوم گردی

انتخابات الکترونیکی شوراها در 11هزار شعبه برگزار می‌شود

رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از برگزاری انتخابات الکترونیکی شوراها در 11هزار شعبه خبر داد.

به گزارش «خانه ملت»، محمد محمودی شاه‌نشین با بیان این که در جلسه کمیسیون شوراها مقرر شد تا در یک ششم حوزه های انتخابیه ، انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا را به صورت الکترونیکی برگزار کنیم، اظهار داشت: به لحاظ جمعیتی، یک سوم آرا کل کشور در این حوزه ها قرار دارند.

پنجمین دوره انتخابات شورا های اسلامی شهر و روستا همزمان با دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در روز جمعه 29 اردیبهشت 1396برگزار می شود.

وی ادامه داد: انتخابات الکترونیکی در یک ششم شعب برگزار می‌شود که معادل یک سوم آراء می‌باشد زیرا جمعیت بیشتری در این شعب قرار دارند.

رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا با بیان اینکه انتخابات شوراهای شهر را به صورت الکترونیکی برگزار کنیم، بیان کرد: هنوز شهرها را انتخاب نکرده ایم ولی تلاش ما بر این است که برگزاری انتخابات بصورت الکترونیکی در شهرهایی باشد که شمارش نتایج آراء مشکل تر است.

نماینده مردم شهریار، قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: 66 هزار شعبه اخذ رای وجود دارد که در 11 هزار شعبه، انتخابات شوراهای اسلامی شهر بصورت الکترونیکی برگزار می‌شود.

محمودی شاه‌نشین گفت: 3 مرجع مورد اعتماد امنیت نرم افزاری و سخت افزاری تجهیزات انتخابات الکترونیکی را بررسی کردند. وزارت کشور و نهادهایی که متخصص بررسی موضوع مورد نظر هستند، امنیت تجهیزات انتخابات الکترونیکی را تایید کرده‌اند.

وی افزود: کمیته IT کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی و 3 نفر از مهندسین مجرب این بخش که امور مربوطه را پیگیری می‌کنند، بررسی های دوباره ای انجام داده اند و امنیت کافی را در این بخش احراز کرده‌اند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا