خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پاسخ به حواشی سخنرانی مجتهد شبستری در دانشگاه هرمزگان

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه هرمزگان در پاسخگویی به حواشی سخنرانی «محمد مجتهد شبستری» با موضوع «مسلمانان و حقوق بشر»، بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش انصاف نیوز، متن این بیانیه در پی می آید:

بسمه تعالی. “راستگوتر از خداوند در سخن کیست؟” نساء/87

از ابتدای امر که انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه هرمزگان تصمیم به دعوت از استاد گرانقدر؛ آقای مجتهدشبستری داشت واکنش های متفاوت را نیز پیش بینی کرده بود ولی بی اخلاقی و نشر اکاذیب را خیر!

اگرچه قصد نداشتیم به متن های ضعیف و توهین های مکرر و بی اخلاقی های همیشگی بعد از برنامه های انجمن اسلامی دانشجویان پاسخی بدهیم اما عده ای این بی اخلاقی ها را از حد گذرانده و مارا مجبور به موضع گیری نمودند.

لازم است روشن نماییم که درخواست ارجاع داده شده به هیات نظارت و ارزیابی با موضوع «مسلمانان و حقوق بشر» در قالب سخنرانی بوده است نه مناظره! که در صورت لزوم درخواست ذکر شده و تایید هیات نظارت و ارزیابی پیوست خواهد شد.

این درحالی است که یک روز قبل از برگزاری مراسم، پیامی مبنی بر مناظره استاد مجتهد شبستری و آقای محمد نجاتی در دانشگاه علوم پزشکی در روزی که زمان سخنرانی استاد بزرگوار در دانشگاه هرمزگان بود بازنشر میشد و آقای نجاتی نیز با حضور در سالن فرهنگ خود را آماده ی مناظره نموده بود که توسط شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان از این کار منع شد چرا که مجوز برنامه برای سخنرانی بوده است نه مناظره!

همچنین در هیچکدام از بیانیه ها و متن هایی که صادر شد هیچ صحبت و انتقادی مبنی بر موضوع برنامه یافت نشد بلکه محتوای مطالب صرفا کلی گویی، برچسب زنی و فحاشی بوده است.

یک گفتمان برون دینی با محوریت نقد فقه سنتی و رویکرد همدلانه به حقوق بشر لزومی ندارد حتما لیبرالیستی باشد!

محمد مجتهد شبستری به عنوان استاد تمام دانشکده الهیات دانشگاه تهران که نماینده یک تفکر است را می توان نقد کرد اما نه دانشجویی با دانسته های جسته و گریخته و به عاریت گرفته از هرجایی! که در متن ربع صفحه ای خود بیش از ده غلط محتوایی و نگارشی دارد!

و از الفاظ زشت و به دور از اخلاق و ادبی چون جوجه، پادو و جاده صاف کن استفاده میکند!

برچسب ضداسلامی بودن و زد و بند سیاسی داشتن به انجمن اسلامی دانشجویان چسبانده بودید، در لباس دین صحبت از آن چیزی کردید که وجود خارجی نداشت و کار خود را توجیه شرعی کردید و نام آن را مباهته نهادید! این رفتار غیراخلاقی چگونه میتواند ضامن حفظ دین مقدس اسلام باشد؟!

کدام صبح سعادت چگونه بیاغازد؟ برای ملتی که به هم دروغ می گویند؟

در این زمانه که آدمان به زمزمه ها، برای خوشایند هم دروغ میگویند…

تمامی این موارد حاکی از یک زیست دگماتیسم است که در آن مضاربه آراء جایی ندارد.

منافق خواندن مهمان انجمن اسلامی دانشجویان و جایگاه او را در جهنم دیدن و پایان کارش را ملحد شدن دانستن همگی بدان سبب است که تاب و تحمل شنیدن صدای غیر را نداشته اید و این کم تحملی خود را درقالب چنین الفاظی بروز داده اید.

اتهام زنی تا کی؟ چرا دانشجو را کم عقل مفروض گرفته اید؟

مگر نه اینکه خداوند در قرآن کریم می گوید: «بشارت ده بندگانم را، کسانی که همه سخنان را می شنوند و بهترین آنرا برمیگزینند»؟

آنانکه خود را انقلابی می دانند می توانند همه ی سخنان را بشنوند؟ مگر قرار نبود ما و مارکسیست ها با هم ابراز عقیده کنیم؟ ما اکنون به برادرهای دینی خود رحم و عطوفتی نداریم چه رسد به آنکه به مارکسیست ها نیز اجازه ابراز عقیده دهیم!

حال ما از راه انقلاب منحرف شده ایم؟

اسلام رشد نمی کند مگر آنکه صریح و بی پرده با اندیشه های مخالف روبرو شود، با بستن دهان ها و نسبت ناروا دادن و برچسب زنی و ایجاد فضای بسته نه تنها به اسلام و انقلاب کمک نکرده اید بلکه به آن ضربه هم زده اید.

مجددا برای روشن شدن اذهان عمومی اعلام می داریم که درخواست و مجوز صادر شده برای سخنرانی بوده است و هیچگونه درخواست شفاهی یا کتبی مبنی بر برگزاری مناظره از طرف مراجع ذی ربط به ما اعلام نشده است.

و در پایان به تمامی واکنش دهندگان توصیه می کنیم با مطالعه مقالات 15 گانه ی «قراءت نبوی از جهان» و سایر کتب استاد مجتهد شبستری به دیدگاهی مسلط نسبت به باورهای ایشان دست یابید و با رعایت اخلاق و احترام و پرهیز از ذکر کذب به نقد منصفانه و دور از غرض بپردازید.

خداوند نور ایمان و اندیشه را در اذهان تمامی ما روشن نگاه بدارد. آمین

والسلام علی من التبع الهدی

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا