خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پاسخ جالب یک مرجع تقلید به استفتاء یک ارمنی

آيت الله بيات زنجانى، از مراجع تقلید در پاسخ به استفتاء یک ارمنی که با ذکر توجیهاتی، خواستار اظهارنظر درباره ی احداث یک واحد پرورش خوک بود، احداث آن را برای اقلیت ها بلامانع دانست.

به گزارش انصاف نیوز، متن سؤال این ایرانی ارمنی به این شرح است: «احتراما، اینجانب ارشالوس داودی از اقلیتهای مذهبی ارامنه (مسیحی) به عرض می رساند: با عنایت به اینکه پرورش خوک در اقلیتهای مذهبی مسیحی منعی ندارد و از آن برای بکار گیری چربی در صنعت صابون سازی، تهیه نخ بخيه و تحقیقاتی و مانند آن استفاده می شود و احداث یک واحد پرورش خوک علاوه بر اشتغال زایی کارگران بیکار ارمنی موجب ارزآوری از طریق صادرات آن به کشورهای همجوار از جمله ارمنستان و چین خواهد بود، استدعا دارد نظر مبارک را مرقوم فرمائید. با تشکر».

متن پاسخ آیت الله بیات زنجانی نیز اینچنین است: «با سلام و تحيت؛ با توجه به اينكه در كشور اسلامی، اقليت های دينی طبق قانون از حقوق كامل شهروندی برخوردارند و از طرفی مالكيت آنان بر خوك از نظر فقهی امضا شده است، فرض سؤال دارای منافع مشروع و عقلائی بوده و برای اقليت ها بلامانع است».

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. بیچاره جرئت نکرده به استفاده از گوشت خوک که برای مسیحیان منعی ندارد اشاره کند ، این هم از ازادی اقلیت های مذهبی !
    پس از تصویب قانون منع کشت خشاش در دهه 30 شمسی ، شاعری شعری گفت :
    یکدم اندیشه افیون نرود از یادم
    من به تریاک در این دیر خراب آبادم
    خشک تا ریشه خشخاش شد از جور سپهر
    به فلک میرسد از درد و الم فریادم
    دختر تاک از این بیش خدایا مپسند
    که زند طعنه به تریاک که من ازادم
    کرد با جان بشر فکر اجانب بازی
    نتوان گفت که در قرن اتم آزادم
    بنهم شهر و روم جانب افغانستان
    نتوان مرد به سختی که من اینجا زادم

  2. آقای بیات زنجانی مرجع تقلید مورد تأیید عموم مراجع و حوزه علمیه قم نیست و در حقیقت مرجع تقلید خودخوانده است
    از پاسخ ایشان به سئوال هم واضح است که وی دارای صلاحیت صدور فتوا نیست و مبنای فتوای خود را برخورداری اقلیت های مذهبی از حقوق کامل شهروندی قرار داده که امری مدنی و نه دینی است! و طبعا حقوق شهروندی مطابقت تام با حقوق اقلیت ها در اسلام ندارد!
    ایشان پاسخ داده: «برای اقلیت ها بلامانع است» و اصلا پاسخ سئوال کننده را نداده و روشن نکرده که پرورش خوک یا فروش آن نسبت به بازارهای مسلمانان و غیرمسلمانان دقیقاً چه حکمی دارد
    معمولا پاسخ های فقهی اقای بیات زنجانی ضعیف و ناپخته است و سطح پاسخ ایشان به این مسئله به مراتب از مقاله انصاف نیوز هم پایین تر است

    2
    2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا