خرید تور تابستان ایران بوم گردی

چرا حسن فتحی حق دارد از بی معرفتی سینماگران دلگیر باشد؟

«محمد تاجیک»، روزنامه نگار حوزه ی سینما در یادداشتی تلگرامی نوشت:

چند شب پیش و در اختتامیه جشنواره فیلم یاس، حسن فتحی کارگردان مطرح سینما در اظهاراتی از بی تفاوتی اهالی سینما در مقابل حمله به سریال شهرزاد، با صراحت انتقاد کرده است.

درباره ی این اظهارات ذکر چند نکته ضروری است:

۱ . این کمپینی که با عنوان «نه به سریال شهرزاد» ایجاد کرده اند از آن کمپینهای عجیب و غریب روزگار ماست. روش برخورد با ماجرای اتهامات تهیه کننده ی شهرزاد و رابطه ی آن با سریال شهرزاد را طبیعتا مسوولان قانونی بهتر از امثال حمله کنندگان اخیر به سریال شهرزاد می دانند. بابک زنجانی هم سرمایه گذاری زیادی در عرصه ی سینما داشت ولی محصولات سینمایی اش، اینقدر همانند سریال شهرزاد با حاشیه مواجه نشد.

به عنوان مثال در گزارشی در روزنامه ی «شرق» دیدم که یکی از شرکت های سینمایی متعلق به بابک زنجانی منحل و به وزارت نفت واگذار شده است. طبیعتا اگر در پرونده ی محمد امامی اتهامی ثابت شود این قانون و مراجع قانونی هستند که تصمیم گرفته اند نه اعضای یک کانال تلگرام!

۲ . خاطرم هست سالها قبل و در زمان اکران فیلم مارمولک، منوچهر محمدی در نشستی در ایسنا گفته بود که در این مملکت آدم باید سعی کند دوم باشد اگر اول باشی، آنقدر برایت حاشیه درست می کنند تا از اول بودن پشیمان شوی. سریال شهرزاد از همان زمانی که با استقبال مخاطبان مواجه شد در صدر اخبار بود و حاشیه سازی از همان اول برای این سریال شروع شد.

۳ . حسن فتحی فارق از اینکه کارگردان بسیار خوبی است، انسان بسیار شریفی است. او در سالهای اخیر بارها و بارها یادداشتهای فوق العاده ای در ستایش از آثار خوب همکارانش نوشته است. او اولین کسی بود که ابتدا در گفت وگویی با نگارنده در سایت پارس توریسم و بعدها در یادداشتی در مجله ۲۴، پیش بینی کرد که «جدایی نادر از سیمین» اصغر فرهادی اسکار بگیرد. مطالب او درباره ی جدایی نادر از سیمین، یکی از تخصصی ترین و بهترین مطالبی بود که درباره ی جدایی نادر از سیمین نوشته شد. او بعدها درباره ی آثار فیلمسازانی چون میرکریمی، بنی اعتماد، داود نژاد، درخشنده و… بهترین یادداشتها را نوشت.

او همیشه در حق همکارانش بسیار با معرفت بود و به نظرم نباید سینماگران در برابر حملاتی که به او و دیگر همکارانش در سریال شهرزاد می شود ساکت باشند. همیشه با تواضع و فروتنی خاصی به مراسم اکران خصوصی فیلم های همکارانش می آید اما حالا که سریال در مرحله ی بحرانی قرار گرفته کمتر کسی از همکارانش به یاری او آمده است.

۴ . نگارنده برای اینکه به تحلیل دقیقی درباره ی وضعیت افکار عمومی در قبال حاشیه های ایجاد شده برای سریال برسد سری به صفحه ی اینستاگرام سینما دیلی زد … در یکی از مصاحبه های این صفحه، تهیه کننده ی قبلی و پر حاشیه ی شهرزاد، انتقادات تند و تیزی را علیه حسن فتحی مطرح کرده بود. عموم کامنت هایی که مردم منتشر می کردند در دفاع از حسن فتحی و انتقاد از سرمایه گذار حاشیه ساز سریال شهرزاد بود.

5 . روزگار غریبی است. دیشب حالم خیلی گرفته شد. حسن فتحی که از بهترین کارگردانان تاریخ سینما و تلویزیون است و بسیاری او را «علی حاتمی» دوران ما می خوانند حالا در محاصره ی تهمت ها و حاشیه سازی های افراد عجیب و غریبی قرار گرفته است. از فردی که حسین شریعتمداری را سردار قلم نامیده بود تا فتوره چی ها و طرفداران بی منطقش. البته نادر فتوره چی ادبیات و رفتارش من را یاد مسعود فراستی می اندازد. اگر امثال فتوره چی ها در تحریم شهرزاد موفق شوند دیگر نباید نگران باشیم که چرا امثال ترامپ در آمریکا رییس جمهور می شوند!

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا