خرید تور تابستان ایران بوم گردی

طنز | پژو، خوشگذرانی، قفل، پرتاب و سایر قضایا

شهرام شکیبا در خبرآنلاین نوشت: در دولت‌های نهم و دهم، سیب‌زمینی، گوجه فرنگی، ممه، لولو، قطعنامه‌دان، هاله و… تبدیل به نمادهای سیاسی شد و حالا هم قفل و کلید و جاسوییچی و سایر متعلقات آنها…

قضیۀ پژوی آر.دی
هیچ وقت نفهمیدم انگیزه خریداران پژوی آر.دی چیست. موتورش پیكان، اتاقش پژو. خب چرا باید پیكان سوار شوی و هزینه پژو بدهی؟ تازه این موتور اصلاً قدرت كشیدن این اتاق را ندارد. تازه هم خودت می‌دانی كه این پژو نیست، هم مردم. درست مثل اینها كه توی شناسنامه اسمشان «نجف‌قلی» است ولی خودشان را «پژمان» معرفی می‌كنند.

در انتخابات ریاست‌جمهوری ۹۶ قطعاً خبری از پیكان نیست، ولی احتمال حضور پژو آر.دی زیاد است. احمدی‌نژاد حق ندارد بیاید، اما اصلاً بعید نیست از «احمدی‌نژاد مخفی‌ها» كسی معرفی شود. كسی كه اتاقش پژوست ولی از تو احمدی‌نژاد است. گرچه خود احمدی‌نژاد هم اتاقش پیكان، ولی موتورش ژیان بود. روكش احمدی‌نژاد داشت ولی از داخل اسفندیار رحیم‌مشایی بود.

قضیۀ خوشگذرانی
وقتی كسی تو را به مهمانی دعوت می‌كند، معمولاً می‌پرسی كه چه كسانی دعوت هستند؟ از دقت در لیست مهمان‌ها وضعیت معلوم می‌شود. می‌فهمی خوش می‌گذرد یا نه. انتخابات آینده، قطعاً خیلی به ما خوش خواهد گذشت. مگر می‌شود عضو هیأت مدیره شركت دیزل سنگین ایران كه همزمان رئیس فدراسیون غریق نجات و غواصی هم بوده از جانب مؤتلفه برای كاندیداتوری معرفی شود و خوش نگذرد.

تازه بهتر هم خواهد شد. محسن رضایی گفته قطعاً كاندیدا نمی‌شود. با سابقۀ بی‌نظیر ثابت‌قدمی ایشان نتیجه حاصل می‌شود كه رضایی حتماً كاندیدا خواهد شد.

غرضی هم اخیراً خیلی فعال‌تر شده و بیشتر نظر می‌دهد و حضور به هم می‌رساند، پس او هم خواهد آمد.

عارف هم مدتی است پركارتر شده و بیشتر سكوت می‌كند، پس او نیز نقشه‌هایی دارد.

با این حساب جنسمان حسابی جور است. فقط جای یك بنده خدایی خالی است كه همیشه رقیب اصلی آرای باطله به حساب آمده و غالباً به رأی آوردن «آرای باطله» اعتراض می‌كرد. یادش به‌خیر. به نظر من برای ایجاد جو نشاط و عشق و حال در انتخابات ریاست‌جمهوری باید یك فكری برای حضور آن بنده خدا بكنند. او كه بیاید، ساسی مانكن و الباقی جماعت اهل طرب هم می‌آیند و انتخابات قطعاً می‌تركاند!

كواكبیان هم گفته در حزب مردمسالاری از روحانی حمایت می‌كنیم ولی كاندیدای دیگری هم معرفی خواهیم كرد! یادش به‌خیر در انتخابات قبلی هم ائتلاف بزرگ اصولگرایان شكل گرفت، اما همه‌شان با هم در مناظرات شركت كردند. اینها دقیقاً همان كسانی هستند كه وقتی پنج نفری قرار است با یك ماشین بروند شمال، یكی رانندگی می‌كند و چهار نفر دیگر هم با هم روی صندلی جلو می‌نشینند.

قضیۀ پلیس و قفل شدن
این سیاست چه‌ها كه نمی‌كند. در هر دوره‌ای از ریاست‌جمهوری یك كلماتی تبدیل به مفاهیم و نمادهای سیاسی می‌شوند كه اصلاً قابل پیش‌بینی نیست، در دولت‌های نهم و دهم، سیب‌زمینی، گوجه فرنگی، ممه، لولو، قطعنامه‌دان، هاله و… تبدیل به نمادهای سیاسی شد و حالا هم قفل و كلید و جاسوئیچی و سایر متعلقات آنها…

حالا نمی‌دانم منظور رئیس پلیس راهور تهران سیاسی بوده یا خیر ولی به هر حال ایشان فرموده‌اند كه مردم از واژه «قفل» برای ترافیك تهران استفاده نكنند. درست است كه مسائل مربوط به عبور و مرور و ورود و خروج شهر مربوط به ایشان است اما آنچه به انسان‌ها وارد یا از آنها خارج می‌شود، به اعتبار ورود و خروجش به پلیس راهور مربوط نیست. ایشان چه كار دارند كه چه كلماتی از دهان مردم خارج می‌شود؟ آن مال دهۀ ۶۰ بود كه پلیس به ورودی و خروجی دهان شهروندان كار داشت و دهان‌ها را می‌بویید. دهانت را می‌بویند مبادا گفته باشی «قفل ترافیكی»!

قضیۀ پرتاب
یادش به‌خیر. یك روزگاری جماعت عشق فوتبال جیب‌هایشان را پر از سنگ و نارنجك دست‌ساز می‌كردند و توی استادیوم به احسن وجه از خجالت تیم حریف درمی‌آمدند. بعداً كه همه را موقع ورود می‌گشتند، هیچ جسم قابل پرتابی به استادیوم نمی‌رسید. یك سری از جماعت رند، با كلمن آب خنك می‌آمدند توی استادیوم. بعد تكه‌های یخ را درمی‌آوردند و می‌زدند توی سر همدیگر و بازیكنان حریف.

مدتی است كه كتك زدن سخنران قربتاً الی‌الله به عنوان بخش عقیدتی-سیاسی تعقیبات نماز بسیار مرسوم شده است. جماعت هم از فرط عمل به اركان در مراتب ایمانشان مهر نماز را كه متبرك است بر سر دیگران می‌كوبند. البته در مورادی نیز پرتاب تسبیح دیده شده است. فقط مانده پرتاب انگشتر كه چون هزینه‌اش بالاست هنوز عملیاتی نشده.

لذا پیشنهاد می‌شود در محل‌های نماز از مهرهای ثابت و نصب شده استفاده شود تا شأن مهر دست‌كم حفظ شود. با این حساب شاید پرتاب كفش مد شود كه در آن صورت می‌توان به همان شیوه كه سیندرلا شناسایی شد، ضارب را شناسایی كرد. البته اگر نقش و نگار و اندازه مهر را با پینه پیشانی مؤمن و ضارب ارجمند تطابق دهند، شناسایی امكان‌پذیر است. یك راه دیگر هم این است كه برای حفظ حرمت مهر نماز و تربت، برگزاركنندگان نماز، در كنار جعبه‌های مهر جعبه‌هایی برای خرده آجر تعبیه كنند تا نمازگزاران محترم راحت‌تر باشند. اندازه خرده آجرها را هم می‌توانند با میزان نزدیكی سخنران با رئیس‌جمهور تنظیم كنند.

خرده آجر: برای معاون وزیران
چارك آجر: برای وزرا
نصف آجر: برای معاونین رئیس‌جمهور
آجر كامل: برای معاون اول
بلوك سیمانی: برای شخص رئیس‌جمهور

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا