خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ادعای رسانه نزدیک به قالیباف: فشار اتحاد ملتی‌ها بر مهدی کروبی با ابزار حسین کروبی!

فردا نیوز رسانه نزدیک به قالیباف نوشت:

«در حالی که بسیاری از اصلاح‌طلبان می‌کوشند که در انتخابات به صورت حداکثری شرکت کنند، رادیکال‌های در اقلیت، سعی دارند با ایجاد هیاهوی رسانه‌ای چنین القاء کنند که روش اصلاح‌طلبان در مواجهه با این دوره از انتخابات تحریم است.

رادیکال‌ها از اشخاص حقیقی مانند سعید حجاریان و مصطفی تاجزاده تا حزبی مانند اتحاد ملت در ماه‌های اخیر عملا از سیاست‌ورزیِ قانونی عبور کرده و رسما همان مواضعی را اتخاذ می‌کنند که اپوزیسیون می‌گیرد.

در این بین البته اختلاف‌ نظرها به شدت محسوس است؛ آخرینش اختلاف میان حسین کروبی با پدرش مهدی کروبی. ماجرا از این قرار است که آن‌طور که خود اصلاح‌طلبان می‌گویند نگاه مهدی کروبی شرکت در انتخابات است اما فرزندش در پی تغییر موضع پدرش است. با تمام نقدهایی که به عملکرد کروبی وارد است به ویژه در جریان انتخابات سال۸۸ اما او در سال‌های اخیر بر خلاف میرحسین موسوی به صورت مستقیم و غیرمستقیم بر ضرورت شرکت در انتخابات تأکید کرده است که البته در همین سال‌ها هم‌ از هجمه‌های گسترده رادیکال‌ها در امان نبوده است. حالا هم گویا رادیکال‌های اصلاحات حسین کروبی را سمت خود کشانده‌اند و او‌ نه تنها بر خلاف نظر پدرش بلکه متضاد رویکرد الیاس حضرتی، دبیرکل حزب متبوعش نزدیک به اتحاد ملتی‌ها شده است.

چندی پیش که آذر منصوری به ریاست جبهه اصلاحات رسید الیاس حضرتی در کنار شخصیت‌هایی مانند حسین مرعشی، دبیرکل‌حزب‌ کارگزاران، نسبت به این موضوع نقدهای حدی داشتند و قریب به مضمون چنین انتخاباتی را هموارشدن مسیر رادیکال‌ها دانستند. حالا فرزند کروبی که همواره با شبکه‌های فارسی‌زبان معاند به گفت‌وگو می‌نشیند، حتی فراتر از پدرش رفتار می‌کند و می‌خواهد تحریم انتخابات را در دهان مهدی کروبی بگذارد.

با این اوصاف به نظر می‌رسد تا برگزاری انتخابات مجلس اختلافات اصلاح‌طلبان عمیق‌تر و گسترده‌تر می‌شود زیرا اصلاح‌طلبان میانه‌رو زیربار گسستن هر نوع ارتباط منطقی و قانونی با سیاست رسمی نمی‌روند و رادیکال‌ها عم‌گویا شمشیر را برای نظام از رو بسته‌اند؛ شرایطی که برخی از آن دوران پیش از انشعاب یاد می‌کنند. »

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. یک نگاه به داستان این روزها در پاکسازی اساتید منتقد نشان میدهد که حاکمیت اقلیتی دیگران بازی نخواهد داد . بنابراین بهتر است اصلاح‌طلبان نقش دلقک در این نمایش را بازی نکنند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا