خرید تور تابستان ایران بوم گردی

شورش در بازداشتگاه «مانوس»

پناهجویان استرالیا که در بازداشتگاه ‘مانوس’ پاپوآ گینه نو نگهداری می شوند پس از مرگ یک پناهجوی بیمار شورش کردند.

به گزارش ایرنا، این بازداشتگاه پیش از این شاهد مرگ ‘حمید خزائی’ پناهجوی ایرانی بود، اما شنبه شب پس از مرگ یک پناهجوی سودانی در این بازداشتگاه شورش شد.

سازمان ملل و گروه‌ های حقوق بشر به سیاست‌ ها سخت گیرانه کانبرا در مورد مهاجران غیرقانونی اعتراض دارند، اما استرالیا مدعی است هدف این تدابیر جلوگیری از سفرهای خطرناک دریایی پناهجویان با قایق‌های غیر مجهز است.

تحت سیاست امنیت مرزی سختگیرانه استرالیا، پناهجویان که در تلاش برای رسیدن به این کشور با استفاده از قایق هستند، دستگیر و به بازداشتگاه های جزیره مانوس پاپوآ گینه نو و نائورو در جنوب اقیانوس آرام منتقل می شوند.

عفو بین الملل اواخر مهر ماه در گزارشی با قاطعیت اعلام کرد سیاست استرالیا در بازداشتگاه پناهندگان در نائورو نقض سیستماتیک حقوق بشر و احتمالا به منزله شکنجه است.

تارنمای ‘ای.بی.سی’ استرالیا روز یکشنبه نوشت پناهجویان در داخل بازداشتگاه جزیره مانوس در دو بخش این بازداشتگاه پس از مرگ یک پناهجوی سودانی که بیمار بود، شورش کردند.

‘فیصل اسحاق احمد’ 27 ساله روز پنجشنبه در بازداشتگاه مانوس بیمار و روز جمعه برای درمان به ‘بریزبن’ منتقل شد، اما در بیمارستان و در شب کریسمس فوت کرد.
پلیس اعلام کرد شورش در بازداشتگاه پایان یافته و صدماتی به اموال وارد شده است، اما هیچ فردی مصدوم نشد.

ای.بی.سی اعلام کرد یک پناهنده ایرانی یک عکس در فیس بوک منتشر کرد که نشان می دهد آسیب هایی به وسایل بازداشتگاه وارد شده است.

براساس برخی آمارها حدود 450 ایرانی در بازداشتگاه نائورو و مانوس بسر می برند و درخواست آنها برای پناهندگی رد شده است.

چند ایرانی نیز تاکنون در این بازداشتگاه ها جان خود را از دست داده اند.

افزایش آزار، سوء رفتار، کوتاهی و مخفی کاری در داخل سیستم های پردازش منطقه ای در مانوس و نائورو، انتقادهای گسترده ای از عملیات در این دو بازداشتگاه به همراه داشته است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا