خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آیا ترک سیگار با سیر امکان پذیر است؟

رپورتاژ آگهی

عوامل زیادی در سرعت روند بهبود ترک سیگار موثر است که موجب افزایش انگیزه فرد بیمار برای اتمام دوره ترک و رسیدن به مرحله پاکی می شود. حفظ رژیم غذایی سالم یکی از مراحلی است که افراد در دوران ترک سیگار باید به آن توجه ویژه ای داشته باشند. از جمله عواملی که در جلوگیری از بازگشت اعتیاد به سیگار موثر است، توجه به تغذیه ی فردی است. در این میان برخی از مواد غذایی منجر به تقویت جسمی شده و فرد را برای مبارزه با سیگار آماده می کند و در مقابل مصرف بعضی از خوراکی ها می تواند در این فرایند مضر باشد.در این مقاله مرکز ترک سیگار رها سعی بر این شده تا فواید سیر برای ترک سیگار و روش مصرف آن توضیح داده شود.

 شما عزیزان می توانید برای دریافت مشاوره در خصوص ترک سیگار با شماره های  ۰۲۱۲۲۷۹۴۶۸۳ و  ۰۲۱۲۲۵۶۷۵۶۱ با مشاورین ما در تماس باشید.

خواص سیر برای ترک سیگار

از گذشته تا به امروز از سیر مانند روش ترک سیگار با نمک به عنوان یک پاک‌کننده‌ی خون استفاده ‌شده است. این ماده‌ی غذایی با خواص مختلفی که دارد باعث شده که افراد از آن برای ترک سیگار استفاده کنند. سیر دارای مقدار زیادی ویتامین ث، ویتامین ب، مواد معدنی ضروری مثل فسفر، منگنز، پتاسیم، روی، کلسیم، آهن، اسید پانتوتنیک، کربوهیدرات و مقداری پروتئین است. سیر با داشتن مقدار زیادی از ویتامین های B1وB2، برای افرادی که روزهای سخت پس از ترک سیگار را سپری می‌کنند، بهترین انتخاب است. ویتامین Cموجود در سیر از طریق اثرگذاری بر پایگاه‌های مغزی مرتبط با اعتیاد، برای کنترل و کاهش علائم ناشی از ترک سیگار نقش بسیار موثری دارد. همینطور با تقویت سیستم ایمنی بدن به مقابله با عوارض ترک اعتیاد همچون دردهای بدنی کمک می‌کند.

مصرف سیر باعث کاهش مشکلات گوارشی مانند: اسهال، ورم معده و سوءهاضمه می‌شود. سیر خاصیت اشتها آوری دارد که در رفع مشکل بی‌اشتهایی این افراد موثر است. سیر را می‌توان به صورت خام، به عنوان چاشنی در غذا، و یا به شکل ترشی مصرف نمود. خوردن سیر با معده‌ی خالی، باعث جذب بیشتر مواد مغذی ارزشمند موجود در آن می‌شود. همچنین مصرف سیر باعث دفع سموم از بدن و پاکسازی معده‌ی افراد معتاد می‌شود.

خواص سیر برای ترک سیگار

سیر در کدام مرحله به ترک سیگار کمک می‌کند؟

با قطعیت می‌توان گفت که سیر در ترک سیگار هیچ‌گونه نقش بسزایی ندارد، پس نمی‌توان از آن به عنوان یک روش ترک سیگار نام برد. از سیر می‌توان برای کمک به جبران آسیب‌های سیگار بعد از ترک نهایی آن استفاده کرد. شما بعد از اینکه توانستید سیگار را با موفقیت ترک کنید می‌توانید از خوراکی‌ها و گیاهان دارویی زیادی برای درمان و جبران عوارض سیگار استفاده کنید که باعث می‌شود حس و حال بهتری را تجربه کنید.

سیر در کدام مرحله به ترک سیگار کمک می‌کند؟

عوامل کمک کننده به ترک سیگار

در کنار راه های درمانی که فرد برای ترک سیگار خود بر می گزیند عوامل دیگری نیز وجود دارد که می تواند فرد را در این مسیر یاری کند. برای مثال قرار نگرفتن در موقعیت هایی که فرد را به مصرف ترغیب می کنند یا عدم حضور در جمع هایی که افراد در آن  جمع سیگار می کشندحضور دارند، همچنین جمع آوری ابزار مورد استفاده در هنگام مصرف و وسایلی که فرد را به یاد مصرف سیگارد می اندازد می تواند در مراحل اولیه ترک سیگار، کمک کننده باشد. علاوه بر این ها از آن جایی که اعتیاد بر تغدیه فرد اثرات منفی داشته است می توان با یک رژیم تغذیه ای مناسب به روند پاکسازی بدن از مواد اعتیاد آور کمک کرد.

کلام آخر

اولین قدم برای ترک سیگار داشتن انگیزه است. سیر برای ترک سیگار یک ماده غذایی کمکی است و افراد برای ترک اصولی حتما باید به کلینیک های ترک سیگار مراجعه کنند. توجه به رژیم غذایی بعد از ترک سیگار فواید زیادی همچون جلوگیری از بروز عوارض ترک، بهبود سلامت جسمی و روانی می شود. پیروی از یک رژیم غذایی حتما باید زیر نظر پزشک باشد زیرا برخی از مواد غذایی باعث کاهش سروتونین و بروز افسردگی می شود.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا