خرید تور تابستان ایران بوم گردی

یادداشت معصومه ابتکار برای سرباز مریوانی

معصومه ابتکار، رییس سازمان حفاظت از محیط زیست در یادداشتی تلگرامی نوشت:

💠 آدم ها و اثراتی که در عمرشان از خود به جا می گذارند گاه از زمین تا آسمان متفاوت است.

💠 در حالی که حیوان آزاری بعضی افراد بیمار باعث خشم و آزردگی خاطر مردم می شود (و البته ادارات کل حفاظت محیط زیست استان ها موارد را پیگیری قضایی کرده و رها نمی شوند)، بیمارستان شهدای تبریز میزبان سربازی مریوانی است که یک پای خود را برای نجات یک سگ گرفتار در سیم خاردار، از دست داده است.

💠 با او دیشب تلفنی احوالپرسی کردم؛ محمد باختر، جوانی فهمیده و فداکار که باعث افتخار جوانان این مرز و بوم است.

💠می گفت سر سگی در میان سیم خاردارها گیر کرده بود که نجاتش داد و به محض گریختن سگ، آن حادثه رخ داد. اما پشیمان نبود.

💠این همان روح بزرگ ایرانی است که باید تکثیر و تحسین شود.

💠به یاد داستانی افتادم که منسوب به حضرت مسیح (ع) است: روزی حضرت عیسی با حواریون از راهی گذر می کرد که به مردار سگی رسیدند. حواریون از بوی بد سگ مرده اظهار ناراحتی کردند. اما حضرت عیسی (ع) فرمود: این سگ چه دندان های سفید و خوش آیندی دارد.
می گویند این سخن پیامبر خدا اشاره به این داشته که در کنار بدی، خوبی را نیز می توان دید.

💠میلاد عیسی مسیح مبارک باد.

🌀 تشریح حادثه از زبان محمد باختر

✅ سرباز فداکار مریوانی در تشریح این واقعه به خبرنگار ایرنا گفت: در پادگان نگهبان بودم و آخرهای پست ام بود که دیدم سگی به سیم خاردار گیر کرده است، من هم برای نجات آن حیوان رفتم.

✅ هر چقدر تلاش کردم دیدم نمی توانم، تا اینکه یک پایم را آن طرف سیم خاردار گذاشتم، که در آن حین سگ از سیم خاردار آزاد شد و فرار کرد و مین هم بلافاصله منفجر شد.

✅ محمد با بیان اینکه به هیچ وجه از این عمل ام پشیمان نیستم، اظهار کرد: احساس خیلی خوبی دارم که توانستم این حیوان زبان بسته را نجات دهم و اگر باز هم چنین موقعیتی پیش بیاید حتما آن را تکرار می کنم.

✅ سید لطیف باختر، پدر وی نیز از ملاقات حدود 150 نفری حامیان محیط زیست تبریز از فرزندش در روز گذشته خبر داد و گفت: از لطف و عنایت مردم تبریز واقعا شوکه شدیم و از اینکه فرزندم را تنها نگذاشته و جویای حال وی هستند، تشکر می کنم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا