خرید تور تابستان ایران بوم گردی

امضای توافق امارات و اسرائیل در کاخ سفید؟

برخی رسانه‌های خارجی به نقل از نمایندگان آمریکا، امارات و رژیم اسرائیل گزارش دادند، توافق میان امارات و اسرائیل برای عادی‌سازی روابط که با میانجی‌گری واشنگتن صورت گرفت، احتمالا ۱۸ سپتامبر (۲۸ شهریور) در کاخ سفید امضا میشود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وبسایت آکسیوس گزارش داد: مذاکرات میان اسرائیل و امارات سریع‌تر از انتظار پیش می‌رود و برنامه‌ریزی‌ها احتمالا شامل امضای یک توافق سه‌جانبه دیگر با حضور واشنگتن می‌باشد. این ائتلاف سه جانبه عمدتا بر مسائل مربوط به امنیت منطقه‌ای متمرکز است با این حال حوزه فعالیت‌ها ممکن است به مسائل دیگر نیز کشیده شود.

نخستین پرواز تجاری اسرائیل-امارات روز دوشنبه هیات‌های عالی‌رتبه آمریکایی و اسرائیلی را از تل‌آویو به ابوظبی برد تا در آنجا با مقامات ارشد امارات دیدار کنند. مئیر بن شبات، رئیس امنیت داخلی رژیم صهیونیستی ریاست هیات اسرائیل در این سفر را برعهده داشت. جارد کوشنر، داماد و مشاور ارشد دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی آمریکا نیز در هیات آمریکایی حضور داشتند.

کوشنر روز سه‌شنبه پس از همراهی هیات اسرائیلی در امارات، به بحرین سفر کرد تا بتواند حمایت‌های بیشتری را نسبت به صلح با رژیم صهیونیستی جلب کند. این هیات آمریکایی همچنین قصد دارد به عربستان و قطر نیز سفر کند.

در همین حال، وزارت دارایی اسرائیل با بانک مرکزی امارات به توافقی دست یافت که ایجاد یک کمیته مشترک برای پیشبرد همکاری‌ها در زمینه‌های مالی و سرمایه‌گذاری را در نظر دارد.

با امضای رسمی توافق، امارات پس از مصر و اردن سومین کشور عربی خواهد بود که با اسرائیل صلح می کند. سیاستمداران آمریکایی بارها اعلام کرده‌اند در حال مذاکره با دیگر کشورهای عربی هستند تا آنها را به طرف توافقی همچون توافق امارات و صلح با اسرائیل سوق دهند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا