خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تشریح برنامه‌های بزرگداشت حماسه 9 دی در سراسر کشور!

خبرگزاری فارس نوشت:

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت حماسه نهم دی ضمن تشریح برنامه‌های بزرگداشت حماسه مردمی 9 دی در سراسر کشور تاکید کرد: فتنه 88 کودتای مدرن بود که به باورها و اعتقادات مردم، اسلام، ولایت فقیه و امام حسین (ع) توهین شد.

نشست خبری علی محمد نائینی رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت حماسه نهم دی صبح سه‌شنبه 7 دی در دفتر مرکزی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد.

نائینی رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت حماسه نهم دی در این نشست اظهار داشت: حضرت امام خمینی (ره) با انقلاب بزرگ اسلامی، مسیر تاریخی سرنوشت ملت بزرگ ایران و بلکه مسلمانان عالم را تغییر دادند. ملت بزرگ ایران را از اسارت، بردگی و برده‌داری مدرن دنیای استکبار به ویژه آمریکای جهانخوار نجات دادند و مسیر و افق بلندی را برای بازیابی هویت حقیقی اسلامی همه مسلمانان عالم گشودند، برای ما عزت، استقلال، آزادی، احکام و ارزش‌های الهی را به یادگار گذاشتند. رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران، کبریایی پوشالی قدرت‌های بزرگ و شوکت ظاهری آنان را در مقابل کبریایی و رحمت خداوند متعال و بزرگ در منظر چشمان مسلمانان، حقیر نشان دادند. ایشان سرچشمه عزت ما بودند، سرآغاز یک استقلال همه‌جانبه برای دستیابی به یک تمدن عظیم اسلامی بودند.

وی ادامه داد: همچنین رهبر عزیز و عظیم‌الشان‌مان، همانند امام بیرق بیداری، آگاهی، عزت و کرامت مسلمانان را پس از دوران شکوهمند رهبری امام خمینی بر دوش گرفتند و ملت مسلمان ایران را از مسیر فتنه‌ها و توطئه‌های پیچیده با آرامش عبور دادند. او رهبر بزرگی است که توانست پس از حضرت امام تمرکز ذهنی و فیزیکی دشمن را از روی ملت مسلمان ایران و مسلمانان دیگر بلاد جهان اسلام بردارد و با هدایت‌هایشان، جبهه‌ای وسیع را در برابر مستکبران که اراده کرده بودند بر سرنوشت مسلمانان حاکم شوند، گشودند، ایشان توانستند بر همه تاکتیک‌ها و تکنیک‌های پیچیده دشمنان نفوذ کرده و اراده های خصمانه آنها را درهم شکند.

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت حماسه 9 دی تصریح کرد: نظام سلطه اولین و اصلی ترین معارض و مخالف نظام اسلامی به شمار می‌آید، زیرا با پیروزی انقلاب اسلامی نظام سلطه به سرکردگی آمریکا خود را بازنده اصلی این رویداد مهم دانسته و بزرگترین مانع اهداف سلطه طلبانه خود تلقی می کرد. از همین رو، از ابتدای ظهور انقلاب اسلامی تلاش های همه جانبه ای را برای تغییر و دگرگونی نظام جمهوری اسلامی به کار بست.

وی افزود: مهم ترین اقداماتی که غرب بویژه امریکا برای بازگرداندن ایران انقلابی به وضعیت گذشته  و یا مهار و کنترل و تسخیرآن در دستور کار خود قرار داده و آنها را عملیاتی کرد عبارت بود از  راه اندازی کودتای نظامی، آشوب های داخلی، جنگ کم شدت از طریق تحریک و حمایت از گروههای تروریستی، کمک و پشتیبانی از حرکات تجزیه طلبانه، جنگ تحمیلی، تحریم و جنگ اقتصادی، اختلال در روابط ایران با کشورهای جهان تحت راهبرد انزواسازی، ناآرام سازی و ایجاد بی ثباتی، راه اندازی جنگ نرم، جنگ روانی و در نهایت جنگ هوشمند است. فتنه 88 ، در همین راستا برنامه ریزی و ایجاد شد.

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت حماسه 9 دی تصریح کرد: انتخابات 22 خرداد نشان داد جمهوری اسلامی ایران در اوج ثبات، اقتدار و رقابت سیاسی است. لکن مقدمات انتخابات 88 و فضای تبلیغات انتخاباتی، نشان از یک برنامه‌ریزی برای فتنه پیچیده بود. در شرایطی که هیچ خطری کشور را تهدید نمی‌کرد و موقعیت نظام استثنایی و ممتاز بود، دروغ، افترا و تهمت در کشور، علیه نظام به راه انداختند. از ابتدای تبلیغات انتخاباتی موج تقلب در انتخابات با بهره‌گیری از تکنیک‌های عملیات روانی، نهادینه شد و این‌طور جا انداختند که یا ما پیروز انتخابات هستیم، یا هرکس دیگر از صندوق‌ها بیرون آید، معنی آن این است که نظام تقلب کرده است.

وی گفت: امروز در ایام تجلیل و سپاسگزاری و تکریم از یک ملت بزرگ به نام ملت ایران قرار داریم، امروز در ایام گرامیداشت یک حماسه شکوهمند تاریخی به نام حماسه 9 دی ماه 1388 قرار گرفته‌ایم، واقعه‌ای که ملت ایران در طول یک روز توانست با آفرینش حماسه‌ای جاودانه، سیاست‌های دنیای استکبار را قلع و قمع و دفن کند.

نائینی تاکید کرد: قیام مردمی نهم دی به تعبیر مقام معظم رهبری” یکی از قله های فراموش نشدنی”، ” حرکت برخاسته از بصیرت”، ” شناختن موقعیت و حضور در لحظه های مورد نیاز”، حرکتی در فضای غبارآلود”،” حرکتی متکی بر ایمان و اراده الهی” در تاریخ انقلاب اسلامی بود.

به گفته وی نهم دی ماه اوج شکوه انقلاب ملت ایران بود، نشان‌دهنده بیداری وصف‌ناپذیر و آگاهی، هوشمندی، خردورزی و عمل به موقع و قاطع و تمام‌کننده ملت ایران بود.   نهم دی ماه تجلی روح وحدت و انقلاب و روح عاشورا در کالبد ملت مسلمان ایران بود، در نهم دی ماه ملت ایران به تعبیر رهبر انقلاب باطل‌السحر فتنه شد، سحر و جادوی دشمنان خارجی و مزدوران داخلی و شخصیت‌های قدرت‌طلب و فرصت‌ساز در شکوهمندترین واقعه سیاسی این کشور یعنی انتخابات ریاست جمهوری 88 سعی کردند آن پیروزی درخشان را به یک شکست برای ملت ایران تبدیل کنند.

نائینی تصریح کرد: فتنه بزرگ 88 فتنه‌ای بود که براساس راهبردها، سیاست‌ها و سناریوهای قدرت‌های استکباری و با جهالت و قدرت‌طلبی افراد و شخصیت‌هایی که از انقلاب اعتبار گرفته بودند و سال‌های سال به آنها اعتماد شده بود و مناصب کلیدی نظام در اختیار آنان قرار گرفته بود و از برکت و آبروی شهیدان و مقاومت ملت ایران، آنان به اشخاص ملی تبدیل شده بودند، شکل گرفت.  متاسفانه این فتنه بر اثر قدرت‌طلبی سیاسی عده‌ای همراه با مزدوران و ضد انقلاب داخلی و جریاناتی که همیشه در کمین انقلاب بودند تا یخ‌هایشان ذوب شود و فرصت‌های موثری را در اختیار دشمنان خارجی قرار دهند، ایجاد شد، فتنه 88 راستا سازی سیاست قدرت‌های خارجی و آرزوهای آنان با شرارت‌ها، نمک‌نشناسی‌ها، ناآگاهی‌ها و بی‌تقوایی‌های این افراد شکل گرفت. اما ملت مسلمان ایران در آن حرکت طوفانی در نهم دی ماه کاخ آرزوهای دشمنان را ویران کردند، یاس و ناامیدی را به جبهه دشمنان اسلام سوق دادند، دوباره نفس‌های انقلاب در روح و جان جامعه ما دمیده شد.

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت حماسه 9 دی ادامه داد: دنیای استکبار و عوامل دست‌نشانده او در بلاد اسلامی احساس کردند که امواج این انقلاب شکوهمند در درون مرزهای ایران محصور نخواهد ماند، همه آنها در واکنش‌هایی به هم‌پیوسته و فشرده و سازماندهی شده و با طراحی‌های استراتژیک به جنگ این انقلاب بزرگ آمدند تا اجازه ندهند یک الگو و مدل موفق از یک انقلاب بزرگ بر مبنای ارزش‌های اسلامی شکل گیرد، الگویی که می‌تواند به همه نقاط جهان اسلام گسترش یابد و به تدریج فضای تنفس حیاتی آمریکا و اروپایی‌ها را در جهان اسلام تنگ کند.

وی خاطرنشان کرد: مردم در انتخابات 88 با مشارکت 85 درصدی، اعتماد خود را به نظام و علاقه خود را به مشارکت در فرایندهای سیاسی آن نشان دادند، یک پیروزی بزرگ در سال 88 اتفاق افتاد که نشان‌دهنده مردم‌سالاری نیرومند و پاک بود، اما ناگهان همه چیز عوض شد، آنها که از نظام آبرو گرفته بودند و توسط نظام به شخصیت‌های ملی و معتبرتبدیل شده بودند، آنها که بر شانه پیروزی‌های شهیدان ما موقعیت یافته بودند، آنان که نظام به آنان اعتماد کرده بود، به دلیل قدرت‌طلبی و هواپرستی، ساز و کارهای قانونی این نظام را بر هم زدند، آنها تصور می‌کردند باید قوانین و ساز و کارهای نظام با آرزوهای آنان تطبیق داده شود نه اینکه آنها خود را در چارچوب قانون ملتزم بدانند.

«آنها می‌خواستند از نظام ما باج‌خواهی کنند، لکن رهبر معظم انقلاب اسلامی صیانت‌بخش آرای مردم بود، با شانتاژ و جوسازی می‌خواستند فضای اجتماعی و سیاسی جامعه ما را به نفع خود تغییر دهند، این موضوع چیزی جز خیانت آشکار به آرمان‌ها، دستاوردها، صبرها و استقامت‌ها نبود، آنها به موقعیت بین‌المللی و منزلت و رفعت نظام ما آسیب زدند، بر چهره مردم‌سالارانه اسلامی نظام ما سیلی زدند.آیا ملت ایران می‌تواند چنین انسان‌هایی را به عنوان مراجع فکری و به عنوان کارگزاران سیاسی خود بپذیرد، هرگز در شأن انقلاب ما نیست که انسان‌های هواپرست و قدرت‌طلبی که می‌خواهند بر پیکره انقلاب شمشیر بزنند تا خود به قدرت برسند، اجازه تنفس در فضای سیاسی کشور به چنین جریاناتی داده نمی‌شود.»

نائینی تصریح کرد: اولین شاخص این فتنه، شکل گیری همسویی و همکاری محافل داخلی و خارجی بود. همبستگی بین جریان قدرت‌طلب و هنجارشکن با نظام سلطه یکی از مؤلفه‌های شکل‌گیری فتنه 88 محسوب می‌شود، در سال 88 حرکت عناصر قدرت‌طلب داخلی در چارچوب طرح‌های دشمن بود. دشمنی که با شکست در شیوه های مختلف به دنبال براندازی با شیوه‌های نرم بود. جریان قدرت‌طلب و هنجارشکن داخلی دقیقاً  با بهره گیری از مدل انقلاب های رنگی، در مسیر اجرای نقشه نظام سلطه قرار گرفت.

«اردوکشی خیابانی و رویارویی با نظام جمهوری اسلامی ایران  یکی دیگر از شاخص های فتنه 88 بود که معمولا در همه انقلاب های رنگی وجود داشته است.  فتنه‌گران با اردوکشی خیابانی دست به آشوب و تخریب زدند. و رسانه های غربی تصویری از ایران بی ثبات را به دنیا منتقل کردند. هنجارشکنی و عبور از قانون و ایستادگی برابر حاکمیت شاخص دیگر‌ شکل‌دهنده فتنه 88 بود. جریان فتنه از این طریق خسارت های سنگین سیاسی، اجتماعی، امنیتی و اقتصادی در ابعاد داخلی و خارجی به نظام تحمیل کرد.»

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت  یوم الله نهم دی ادامه داد: جریان فتنه با بد نام‌ترین گروهک ها و جریان های ضد نظام هماهنگ شدند. همه دولت های غربی و مراکز جاسوسی و سفارتخانه های آنها در تهران با جریان فتنه هماهنگ عمل کردند. این حضور آشکار و علنی بود. و بسیاری از عناصر آنها در آشوب ها دستگیر و بر نقش خود در فتنه اعتراف کردند.

وی با بیان اینکه همه حوادث نشان از یک طرح و اقدام مشترک علیه نظام است. در واقع در فتنه 88 دشمن با همه دارایی و سرمایه به میدان آمد، افزود: آنها در پیروزی خود تردید نداشتند. حماسه نهم دی یکجا همه جبهه معارض را درهم شکست. در فتنه 88 عناصر نظریه پرداز، کنار جاسوس ها، اراذل، تروریست ها و سفرای غربی بودند. فتنه در بعد داخلی با سازمان تروریستی منافقین و در بعد خارجی با دولت های غربی پیوند خورد.

نائینی اضافه کرد: نهم دی ماه روز دفن همه فتنه‌ها و شرارت‌هایی بود که از داخل و خارج آمده بودند تا چهره نورانی ما را تیره  کنند، مردم در 9 دی 88 در یک روز توانستند آمریکا را شکست دهند، بعد از عاشورای 88 مردم دیدند که اعماق واقعه فتنه عظیم 88 اعتقادات و باورهای ملت ایران و عاشورا و هویت دینی ما را نشانه رفته است؛ لذا هیچ کس در خانه نماند و همه کفن‌پوش به خیابان‌ها آمدند و حماسه 9 دی را خلق کردند.

«مدیریت مقام معظم رهبری مهم ترین عامل آفرینش حماسه 9 دی و مهار فتنه بود. مقام معظم رهبری با آشکارسازی ماهیت فتنه، با بهره گیری از قدرت مردمی نظام، انرژی و ظرفیت جامعه را به جریان انداخت و با مدیریت مردمی و انقلابی بساط فتنه را جمع کردند. پیام ها، بیانات و تبیین های ایشان اثرات شگرفی داشت و ملت ایران را برای آفریدن حماسه پرشکوه بدون دعوت و فراخوان رسمی برانگیخت.»

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت  یوم الله نهم دی تاکید کرد: حرکت مردم مبتنی بر نگرش عاشورایی بود. مردم ایران در سخت ترین شرایط از کربلا، عاشورا و ابی عبدالله الحسین(ع) قدرت گرفته اند. هیچ رویداد و حادثه ای نمی توانست مثل حادثه روز عاشورا ملت ایران را در 9 دی به حرکت درآورد. بنابرایـن احساسی که در 9 دی بـه جریـان افتاد با روح عاشورایی در آمیخته شد.

وی با تاکید بر اینکه رهبر عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی در جریان 88 شرح صدر و شکیبایی به خرج دادند، گفت: ما امروز به یک قدرت بزرگ در مقیاس جهانی تبدیل شدیم، نفوذ سیاسی و اعتقادی و فرهنگی انقلاب ما تا شرق مدیترانه و شمال آفریقا پیش رفته است و امت واحده اسلامی درجهان اسلام شکل یافته است، امروز فلسطین به برکت انقلاب اسلامی و ملهم از اندیشه‌های نورانی پیشوایان بزرگ این انقلاب به یک قدرت تبدیل شده است، حزب‌الله در لبنان یک نیروی دفاعی قدرتمندی است که توانسته به همراه فلسطینی‌ها در 4 جنگ از پیروز شدن آمریکا و اسرائیل بر مسلمانان جلوگیری کند.

نائینی افزود: امروز در سوریه یک ارتش مردمی نیرومند شکل گرفته است که در مقابل مستکبران و تروریست‌های تکفیری که نایبان میدانی آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند، ایستاده است،‌ یک نیروی مردمی قدرتمند همانند بسیج قهرمان ما شکل گرفته است، نگاه کنید چگونه جغرافیای جهان اسلام به هم پیوند خورده است و چه جبهه وسیعی علیه آمریکا و رژیم صهیونیستی و متحدان اروپایی و شرکای منطقه‌ای آنان شکل گرفته است، امروز در شرق مدیترانه فرزندان انقلاب با دشمنان مسلمانان درگیرند.

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت  یوم الله نهم دی گفت: در یمن انصارالله همانند حزب‌الله لبنان یک نیروی تعیین‌‌کننده مسیر تحولات منطقه و یک موازنه‌کننده قوای میدانی در جهان اسلام به شمار می‌رود، ایران امروز وسیع‌تر از آن چیزی است که کرانه‌های جغرافیایی آن روی نقشه‌ها نشان می‌دهد، مسلمانان امروز تبدیل به یک امت واحده شدند و سرنوشت آنان به هم گره خورده است. شما سرگردانی استراتژیک آمریکا را در تحولات سیاسی و میدانی منطقه می‌بینید، آنها کاملا در تناقض و انفعال گرفتارند و از یک بازیگر محوری که در گذشته‌های دور بودند امروز به یک بازیگر معمولی تبدیل شدند، اراده آنان در تحولات جاری نیست.

به گفته وی هیچ میز مذاکره‌ای برای حل مسائل منطقه نیست که ایران یک رکن بزرگ و تعیین‌کننده از آن نیز به نیابت از بخش انقلابی جهان اسلام نباشد، امروز حل هیچ معادله‌ای در جهان بدون حضور سیاسی و تعیین‌‌کننده و قاطع ایران اسلامی ممکن نیست، دیدید چگونه سناریوی تحریم اقتصادی دشمن شکست. چگونه سناریوی انزوابخشی دشمنان در جهان با بن‌بست مواجه شد، چگونه ایران اسلامی توانست مرزهای سیاسی را طی کند و به عنوان یک بازیگر قاطع و تعیین‌کننده در مسیر روند تحولات جهانی و سیاسی منطقه و جهان قرار گیرد. این سیمای ایران اسلامی است، پس از واقعه زیبا و دل‌نشین و خاطره‌ انگیز و آسمانی و حماسه 9 دی ماه، درود بر شرف و کرامت ملت بزرگ ایران اسلامی که با بصیرت فتنه‌هارا تشخیص می‌دهند.

نائینی ادامه داد: حماسه عظیم مردم ایران در نهم دی‌ماه سال 1388که به مهار فتنه بعد از انتخابات دهم ریاست جمهوری انجامید، از ویژگی‌های منحصر به فردی برخوردار است. به رغم گذشت هفت سال از آن دوران، با توجه به تداوم و تشدید توطئه‌های دشمنان بیرونی نظام اسلامی و سرپل‌های داخلی آنها، می‌تواند به عنوان الگویی مؤثر برای مواجهه با تهدیدات و چالش‌های پیش رو مورد بهره‌گیری قرار گیرد.

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت  یوم الله نهم دی خاطرنشان کرد: قدرت‌های استکباری برای مواجهه با نظام اسلامی در طول 38 سال گذشته تمامی روش‌های ممکن را تجربه کرده‌اند. در تمامی این روش‌ها اگرچه در هر مقطع هزینه‌هایی بر کشور تحمیل شده است، اما به رغم آن نظام اسلامی به دلیل هدایت‌های رهبری، حضور هوشمندانه مردم در صحنه و آمادگی و عمل به موقع نیروهای مدافع نظام توانسته است نه تنها راهبردهای دشمنان را ناکام گذارد، بلکه به دلیل ظرفیت‌سازی و عمل به موقع و انقلابی، افزایش اقتدار و قابلیت‌های نظام اسلامی در عرصه‌های مختلف را به دنبال داشته و ایران به قدرتی بلامنازع در منطقه و جهان معاصر تبدیل شود.

وی اظهار داشت: امروز به رغم مذاکرات هسته ای و امیدهای ایجاد شده برای رفع تحریم‌ها، اما تهدیدات و چالش‌آفرینی دشمنان نه تنها کاهش نیافته، بلکه روز به روز از تنوع و گستردگی بیشتری برخوردار می‌شود که در این زمینه می‌توان به بدعهدی امریکایی‌ها در روند مذاکرات هسته‌ای و تعاملات منطقه‌ای اشاره کرد. اما نکته مهم آن است که در این عرصه امید دشمنان به فعالان و نیروهای داخلی و اوج‌گیری اعتراضات و چالش‌های اجتماعی است.

به گفته وی رشد و گسترش شبکه‌های ماهواره‌ای و به ویژه شبکه‌های مجازی، ظرفیت‌های دشمنان برای اثر‌گذاری در فضای داخلی کشور افزایش داده و به ابزار اصلی بیگانگان و بقایای عوامل فتنه تبدیل شده است. در این زمینه هماهنگی کامل و تعاملی شبکه‌های ماهواره‌ای با برخی از سایت‌ها که توسط فتنه‌گران فراری اداره می‌شود، تردیدی نسبت به فتنه انگیزی‌های درآستانه انتخابات 96 باقی نمی‌گذارد. پافشاری سران فتنه بر مواضع غلط خود که بی ارتباط با تحرکات بیرونی و نقش‌آفرینی بعضی از عوامل افراطی در داخل نیست، در کنار حمایت برخی مسئولان از آنها، عملاً بیگانگان را به ظرفیت داخلی بقایای فتنه در چالش‌آفرینی‌های آینده امیدوار ساخته است.

«بر این اساس منطق ایجاب می‌کند که نظام اسلامی در این عرصه هوشیارانه عمل کرده و ظرفیت‌های ملی را برای مواجهه با آن حفظ و روزآمد کند که در این میان مهار و مقابله با معارضان داخلی و ضدانقلاب خارج از کشور ضرورتی انکار‌ناپذیر است. بازخوانی فتنه 88 به عنوان بزرگ‌ترین چالش نظام و نقش حماسه 9دی در مهار آن، الگویی مناسب برای نیروهای مؤمن به انقلاب برای مواجهه با تهدیدات آینده است.»

نائینی تاکید کرد: آنچه باید از فتنه 88 عبرت گرفت، این است که به برکت ولایت و رهبری می توان از پیچیده ترین فتنه ها عبور کرد.قیام مردمی 9 دی دفاع از ولایت و قانون بود. پیام 9 دی این بود که در نظام جمهوری اسلامی ایران امکان فروپاشی از درون نیست و به همین خاطر پروژه انقلاب رنگی در 9 دی رنگ باخت،

در ادامه این نشست خبری رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت  یوم الله نهم دی تصریح کرد: حماسه دی ماه88، نمایش بلوغ اجتماعی و سیاسی، استقلال‌خواهی، ولایت‌مداری، شاخص مرزبندی بین جبهه حق و باطل و تجلی اقتدار ملی و سیاسی تمامی مردم ایران بود که با حضور گسترده خود در راهپیمایی عظیم 9دی توطئه دشمنان را خنثی کرد و مدال قبولی و رضایت را چنین از نایب امام زمان(عج) به دست آورد که فرمود: « اگر صدها بار برای نعمت هوشیاری این ملت، سجده شکر به جا آورده شود، باز هم کم است.

وی افزود: مردم ایران نسبت به استقلال کشور و دخالت بیگانکان در امور داخلی خود همواره حساس بوده و هستند، در واقع روح عزت‌طلبانه و انقلابی ملت ایران در تاریخ نشان داده است که هر جا پای بیگانگان به امور داخلی‌شان باز می‌شود، واکنش شدیدی نشان می‌دهند.  اکنون نیز پیام پاسداشت 9دی به معنی هوشیاری و آمادگی برای تمام گزینه‌های دشمنان بیرونی و سرپل‌های داخلی آنان است.

نائینی معتقد است: فلسفه بزرگداشت حماسه 9 دی، بزرگداشت یک خاطره ملی است. همچنانکه فرمودند؛” 9 دی حادثه کوچکی نبود، بلکه یک حرکت عظیم و ماندگار، شبیه حرکت های بزرگ ملت ایران در روزهای اول انقلاب بود.

«معظم له فرمودند؛ روح حرکت تبیین شود. روح حرکت مردم در نهم در ایمان، بصیرت و ولایتمداری بود. تشخیص موقعیت و یک نیاز و اقدام به موقع و لحظه روح حرکت مردم در نهم دی بود. کار مردم ایران در نهم دی؛ هم برای پایان دان به فتنه بود و هم دفاع کامل از نظام و رهبری. روح حرکت مردم ایران روح ولایت و حسین بن علی (ع) بود. همچنان که فرمودند: ” دست خدای متعال، روح ولایت و روح حسین‌بن‌علی(علیه‌السلام) در لحظه لحظه آن حماسه ماندگار دیده می‌شد.” لذا نهم دی سال 1388 به عنوان روز « روز بصیرت و میثاق امت با ولایت» در تاریخ انقلاب اسلامی ماندگار شد؛ چرا در نهم دی، حجت  بر همه تمام شد.»

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت  یوم الله نهم دی ادامه داد: درحماسه نهم دی، وحدت و یکپارچگی ملت ایران آشکار و دشمنان انقلاب اسلامی به عظمت آن اعتراف کردند، در 9 دی قدرت بسیج گری نظام جمهوری اسلامی یک بار دیگر برای نظام سلطه آشکار شد. در هیچکدام از نظام های موجود جهان و در هیچ دوره تاریخی در ایران این قدرت بسیج گری دیده نشده است و 9 دی نشان داد نظام جمهوری اسلامی از اعتماد مردمی فوق العاده برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مهم ترین درس های نهم دی 88، پاسداشت قدرت درونی نظام است. درس حماسه نهم دی 88 این است که؛ برای حل مشکلات کشور نباید به دیگران بویژه غرب امید بست. امروز کشور نیازمند سیاستمداران انقلابی و معتقد به قدرت درونی نظام است. سیاستمدارانی که با دل و جان دنبال پیاده سازی منویات رهبری هستند. سیاستمدارانی که بصیرت دارند. آینده نگر هستند. رفتار دشمن را پیش بینی می کنند. علاج مشکلات کشور را اقدام و عمل می‌دانند.

نائینی اظهار داشت: امروز کشور نیازمند اقدام، توام با اقتدار است. هم در عرصه داخلی و هم در عرصه خارجی کشور نیازمند تقویت روحیه و تفکر انقلابی است. ایمان به وعده‌های الهی، اتکا به قدرت درونی، عدم اعتماد به دشمن، استقامت بر آرمان‌ها و اهداف، اقدام توام با اقتدار، اقدام توام با اعتماد بنفس، اقدام توام با خودباوری، مردم باوری حقیقی از ارکان مدیریت انقلابی است.یک نمونه از مدیریت انقلابی، اقدام مدافعان حرم و بسیج مردمی در جغرافیای مقاومت است. آزادی حلب نشان داد که؛ آمریکا با همراهی 20 کشور و میلیون ها دلار سلاح و تجهیزات مدرن نتوانست، مقاومت سوری ها و مدافعان حرم را در هم شکند.

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت  یوم الله نهم دی یادآور شد: رزمندگان اسلام و شهدای مدافع حرم با ایمان به وعده‌های الهی و با اتکا به قدرت درونی و توان مردمی در سوریه و عراق ارتش انقلابی و بسیج مردمی را ساماندهی کردند. مفهومی بنام مدافعان حرم در ادبیات دفاعی شکل گرفت. مدافعان حرم به وعده‌های دشمنان اعتماد نکردند و بر آرمان دفاع از محور مقاومت اصرار و استقامت ورزید. اقدام توام با اقتدار این قهرمانان ملی‌ مزیت‌های راهبردی مهمی را برای ایران و محور مقاومت تولید کرد. معادله قدرت را بنفع جمهوری اسلامی تغییر دادند. اقتدار و امنیت ایران را افزایش دادند. شهرهای عراق و حلب با قدرت نیروی مردمی و مدیریت انقلابی در رزم با دشمن آزاد کردند. رمز همه این موفقیت‌ها را باید در گرو دل و جان دادن به هدایت‌های رهبر انقلاب اسلامی دانست.

وی تصریح کرد: حماسه نهم دی در حقیقت مظهر تحقق دو مولفه حیات بخش نظام یعنی؛ نقش رهبری و مردم سالاری دینی بود. نهم دی؛ تجلی نور الهی در دل مردم ایران بود. نهم دی؛ تجلی آگاهی، بصیرت و ایمان مردم بود. نهم دی؛ سرمایه عظیم حفظ و بقای نظام بود.

«نهم حماسه 9 دی را در حقیقت؛ می توان پیروزی بصیرت مردم ایران بر مبنای روح ایمان و ولایت معرفی نمود. ازاین جهت در هفتمین سال بزرگداشت این قله فراموش نشدنی، شعار محوری امسال را تحت عنوان؛ ” یوم الله نهم دی؛ تجلی بصیرت، ولایتمداری و نفوذ ناپذیری مردم ایران ” اعلان می داریم. رویکرد و سیاست بزرگداشت این حماسه، تبیین و روشنگری است،‌ توجه به لایه‌های عمیق پیدایش و ظهور حماسه نهم دی، تبیین زمینه های شکل گیری این حماسه و کالبد شکافی فتنه 88 به عنوان اقدام از پیش طراحی شده براندازی نرم و بررسی ظرفیت های حماسه نهم دی در مواجهه با تهدیدات و چالش های جدید محورهای اصلی بزرگداشت حماسه نهم دی است.»

به گزارش فارس، نایینی در این نشست خبری اعلام کرد: ستاد گرامی داشت حماسه نهم دی ، همچون سالهای گذشته ، و امسال در هفتمین سالگرد گرامیداشت این یوم الله عظیم ،تلاش داشته تا ستادهای استانی در دفاتر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی سراسر کشور و در دفتر مرکزی شکل بگیرد و با تشکیل چهار جلسه هماهنگی  نهاد ها و سازمان‌ها  و کمک  تشکل های مردم نهاد و بویژه جوانان عزیز ، و مشارکت جدی آنان ، برنامه‌هایی پیش‌بینی شده است  که به آنان اشاراتی می‌شود: تمام برنامه ریزی مراسم امسال نهم دی با شعار ” نهم دی ، مظهر بصیرت ، ولایتمداری و نفوذناپذیری مردم ایران” محقق و اجرا خواهد شد.

وی تصریح کرد: برنامه های امسال که با نگاه تبیینی ، روشنگری و آگاهی بخشی به نسل جوان برنامه ریزی شده و تلاش داشتیم تا با برپایی نشست های بصیرتی ، همایش های علمی و معرفتی ، برگزاری نمایشگاه های آثار هنرهای تجسمی اعم از عکس های برگزیده ، گرافیک ، کاریکاتور ، نشست های ادبی و شب شعر ، انتشار ویژه نامه ها ، کتب ، نرم افزارهای مختلف با مساعدت ناشران و رسانه ها بویژه رسانه ملی و تولید کلیپ ، برنامه های گفت و گو محور ، این روشنگری عملیاتی شود.

نائینی اعزام سخنوران ملی در سطح تمام شهرها و مراکز استانها و برپایی تجمعات مختلف و از جمله تجمع محوری در هر یک از استانهای کشور ، هفتمین سالگرد حماسه نهم دی با حضور همه اقشار مردمی را بخش دیگری از برنامه‌های امسال برشمرد و گفت: امسال نیز ، خطبه های ائمه محترم جمعه و سخنرانان پیش از خطبه ، در نماز جمعه مورخ 3-10-95 و جمعه آینده 10-10-95 آغازین برنامه های بزرگداشت یوم الله نهم دی بوده و خواهد بود.

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت یوم الله نهم دی از برگزاری تجمع بزرگ 10 هزار نفری طلاب حوزه های علمیه تهران و اقشار مختلف مردم  با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین رئیسی تولیت آستان قدس رضوی ، صبح پنجشنبه نهم دی ماه در مصلی امام خمینی خبر داد.

وی گفت: امشب سه‌شنبه 7 دی‌ماه برگزاری مراسم ویژه در  مسجد لولاگر تهران که یکی از اهداف فتنه گران 88 بود ، محل تجمع و همایش ائمه محترم جماعات  تهران  و سخنرانی آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران از دیگر برنامه‌ها خواهد بود.

نائینی اعلام کرد: امسال ، همایش علمی ” ایران ، آمریکا ، تسلیم و مقاومت” با نگاه بصیرتی و حضور بیش از 400 نفر از اساتید دانشگاهی .این همایش روز چهار شنبه  8 دی ماه ساعت 8 صبح تا 2 بعد از ظهر در مرکز همایشهای صدا و سیما و با همت بسیج اساتید کشور برگزار می شود، امسال همچنین توسط بسیج هنرمندان کشور ، جشنواره فرهنگی ، هنری “آوای وحدت”هم در استان سیستان و بلوچستان ، جشنواره فرهنگیان با عنوان ” همایش میثاق با ولایت و چرایی نهم دی ” همایش بسیج پزشکان با عنوان ” تبیین خسارت های فتنه 88 در حوزه سلامت ” و همایش بصیرتی بسیج پیشکسوتان و همایش بصیرتی در حوزه های علمیه استانهای قم ، مشهد ، شیراز ، اصفهان ، یزد ، تبریز و خوزستان توسط بسیج طلاب کشور و همایش تخصصی ابعاد حقوقی فتنه 88 توسط بسیج حقوقدانان  برگزار خواهد شد.

وی گفت: برگزاری 30  ” کنگره شعر بصیرت ،ولایت مداری و نفوذ ناپذیری مردم در ایام 9 دی توسط شعرای انقلابی و متعهد  در تمامی استان ها

برگزاری گالری عکس با موضوع 9 دی در تمامی مراکز استان ها و خانه عکاسان،  پروژه عکاسی صحنه پردازی ویژه حماسه نهم دی  روز هشتم دی ماه از دیگر برنامه‌های بزرگداشت حماسه نهم دی خواهد بود.

نائینی یادآور شد: برزگداشت هفتمین سالگرد حماسه ماندگار نهم دی امسال ،با مداحی ذاکران اهل بیت در تمامی مساجد و اماکن مقدس و متبرکه و بقاع و امامزادگان در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

«بسیج کارگری امسال در بیش از هزار پایگاه همایش بصیرتی با حضور کارگران سخت کوش و متعهد را برگزار می‌کند و دومین همایش علمداران بصیرت با تجلیل از بازیگران و کارگردانان مطرح کشور در حوزه نهم دی توسط معاونت فرهنگی ،اجتماعی شهرداری تهران در تالار ایوان شمس (ابتدای بزرگراه کردستان ) انجام خواهد شد.»

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت  یوم الله نهم دی تصریح کرد: برپایی گفتمان‌های بصیرتی در تمام نواحی آموزش و پرورش استان تهران و مراکز آموزش و پرورش سراسر کشور، نمایشگاه عکس فتنه 88 و حضور مردمی نهم دی در بیش از 500 مسجد تهران برقرار است.

وی از برپایی بیش از 6 هزار گردهمایی، نشست بصیرتی و تجمع های مختلف تبیینی – تحلیلی در قالب نهضت بصیرت افزایی به صورت فراگیر با حضور تحلیلگران و سخنران های کشوری و استانی، در تمامی شهرها و  شهرستانها خبر داد و گفت: رسانه ها ی مکتوب و سایت های خبری نیز اعلام آمادگی داشته و برنامه های متنوعی تدارک دیده اند. بویژه سایتهای خبری ، بخش ویژه نامه ها و چند رسانه‌ای را از چندی قبل فعال کرده اند.

نائینی خاطرنشان کرد: ساخت نرم افزار اندروید بصیرت، تهیه ویژه نامه جامع چند رسانه ای و قرار گرفتن بر روی سایتها و فعال‌سازی گردان های عملیات فرهنگی در راستای تولید ، یادداشت مقاله ، پوستر و اینفوگرافی در موضوع نهم دی از دیگر برنامه‌ها خواهد بود.

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت یوم الله نهم دی با اشاره به ساماندهی و فعال سازی بیش از 5000 وبلاگ دانشجویی ، حوزوی و جوانان، گفت: برپایی ششمین جشنواره مردمی فیلم “عمار” و اکران فیلمهای برگزیده در تمامی شهرها ، بخش ها و روستاهای کشور در نیمه دوم دی ماه از دیگر برنامه‌های بزرگداشت یوم‌الله 9 دی است.

وی با اشاره به برپایی بیش از 200 نشست ادبی و شب شعر در سراسر کشور گفت: برپایی نمایشگاه های عکس ، پوستر و تابلو دیواری در بیش از 700 مسجد ، دانشگاه ، پایگاه های نمازهای جمعه و مراکز عمومی، انجام بیش از 100 پژوهش تحقیقاتی و دانشگاهی و تدوین مقالات و پایان نامه در سطوح دانشگاه های کشور و ارائه در همایش‌ها و مشارکت مجامع استانی جبهه فرهنگی انقلاب در برگزاری مجموعه همایش ها و تجمعات مردمی 9 دی از برنامه‌های امسال خواهد بود.

نائینی تصریح کرد: همایش تجلیل و اعطاء تندیس به 15 نفر از فعالان هنری و رسانه ای با عنوان علمداران بصیرت در فرهنگسرای بهمن، برنامه ریزی اعزام 150 سخنران جهت 2000 نشست تحلیلی و پرسش و پاسخ در سراسر کشور توسط جبهه مردمی انقلاب اسلامی از دوم تا دهم دی‌ماه برگزار می‌شود.

رئیس ستاد بزرگداشت نهم دی، در ادامه ضمن سپاس و تشکر از عموم تشکل های مردمی بویژه جوانان، دستگاه ها و نهادها، به برنامه های مهم اشاره داشت و عنوان کرد: برگزاری نشست های بصیرتی و آگاهی بخشی از جمله برگزاری نشست تخصصی با موضوع «بررسی ابعاد حقوقی فتنه 88» در تهران با همت جامعه حقوق دانان بسیجی، برگزاری نشست‌های روشنگری در رده‌های بسیج خواهران سراسر کشور با موضوع «جهاد کبیر»

برگزاری همایش میثاق با ولایت با موضوع «چرایی 9 دی» با حضور فرهنگیان بسیجی تهران بزرگ و نیز برگزاری نشست‌های روشنگری در سطح کشور برای فرهنگیان بسیجی از بخش‌های دیگر مراسم امسال خواهد بود.

«برگزاری نشست هیئت عاشقان ولایت به حماسه 9 دی با بهره‌گیری از اساتید و مربیان برجسته و تهیه جزوه حاوی سرفصل‌ها و مباحث تفصیلی به این مناسبت برای سخنرانان و هادیان سیاسی در سراسر کشور،‌ برپایی نشست های  حلقه‌های صالحین در بیش از 5 هزار پایگاه بسیج کشور از دیگر برنامه‌های پاسداشت حماسه 9 دی خواهد بود.»

وی با اشاره به برگزاری 30 شب شعر با حضور شاعران متعهد در سراسر کشور و نیز برگزاری مجمع عالی بسیج پیشکسوتان با حضور 600 نفر از نخبگان پیشکسوت در تهران گفت: برگزاری نشست‌های روشنگری در 1000 پایگاه با موضوع پیامدهای اقتصادی فتنه 88، برگزاری 5000 نشست منتظران موعود (عج) در پایگاه‌های ادارات سراسر کشور با محوریت حماسه 9 دی و برگزاری 300 نشست فصلی حوزه‌های مقاومت کارمندی سراسر کشور با محوریت حماسه 9 دی از بخش‌های دیگر است.

به گفته وی برگزاری جلسات بصیرتی بزرگ در حوزه‌های علمیه قم، مشهد، اصفهان، شیراز، یزد، تبریز و خوزستان و تقریبا تمام حوزه های علمیه کشور .

برگزاری نشست توجیهی برای بسیج اساتید حوزه علمیه قم و مراکز استان‌ها با بهره‌گیری از نمایندگان محترم ولی‌فقیه در استان‌ها، اساتید توانمند و روحانیون فاضل در سالن اجتماعات مدرسه فیضیه قم برگزار می‌شود. اجرای 15 برنامه شاخص هنری در فرهنگسرا های تهران از جمله فرهنگسرای بهمن و انقلاب و اجرای طرح های تبلیغی، پیام های فرهنگی و طرح های گرافیکی در فضای بصری و تبلیغات شهری توسط شهرداری های کلان کشور و سازمان زیباسازی شهرداری تهران از دیگر برنامه های امسال خواهد بود.

نایینی موضوع انتشار کتب و مقالات و ویژه نامه ها با موضوع روشنگری در خصوص حوادث سال 88 و فتنه ایجاد شده را مهم توصیف کرده و یاد آور شد: چاپ کتاب «گزینه شعر مسئله»  به اهتمام علی محمد مؤدب و کاظم رستمی، چاپ کتاب «دهمین انتخابات ریاست جمهوری در ایران و انقلاب رنگی» به اهتمام الهی خانی‌آرانی،‌ چاپ کتاب «پوست‌اندازی پرونده انتخابات ریاست جمهوری ایران خرداد 1388» به اهتمام دکتر جهاندار امیری، چاپ کتاب « روزشمار کودتای سبز» به اهتمام حسین بابازاده مقدم، چاپ کتاب «انتخابات منشور» به اهتمام شبنم نادری،‌ چاپ کتاب خاطرات فتنه 88 نوشته رحیم مخدومی امسال در موضوع حماسه نهم دی منتشر شد.

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت  یوم الله نهم دی گفت: پخش و توزیع بیش از 8 عنوان مستند از شبکه‌های مختلف سیما از محصولات سازمان اوج با موضوع فتنه و 9 دی، هماهنگی و پخش چندین عنوان از نماهنگهای  تولید شده در سازمان جهت پخش در شبکه های مختلف سیما با موضوع 9دی،  تولید یک عدد موشن گرافیک با موضوع بصیرت خواص توسط خانه طراحان انقلاب اسلامی از برنامه‌های بخش تصویری بزرگداشت حماسه نهم دی‌ است.

وی از برگزاری مسابقات و نمایشگاه‌های مختلف و برگزاری مسابقه کتابخوانی در فضای مجازی با محوریت کتاب «دایره‌المعارف فتنه 88»، گفت:‌  برگزاری مسابقه اینترنتی و درج مطالب و مقالات با موضوع حماسه 9 دی در این پایگاه و سایر وب‌سایت‌های اینترنتی و فضاهای مجازی ارتش جمهوری اسلامی ایران، برگزاری نمایشگاه «سالگرد حماسه نهم دی » در خانه عکاسان تهران، برگزاری نمایشگاه های عکس در سطح حوزه های هنری و مراکز اداری و بسیج سراسر کشور و برگزاری پروژه عکاسی صحنه‌پردازی شده ویژه حماسه 9 دی ماه از دیگر برنامه‌های بخش فرهنگی است.

نائینی ضمن اشاره به برگزاری همایش تجلیل و اعطاء تندیس به 15 نفر از فعالان هنری و رسانه ای با عنوان علمداران بصیرت در فرهنگسرای بهمن،  فعال سازی فضاهای مجازی و شبکه های اجتماعی در موضوع نهم دی را مهم عنوان کرد و گفت: تلاش شده تا جوانان علاقه مند با حضور در شبکه های اجتماعی و تولید مطالب کوتاه ، سهمی در تبیین و روشنگری حماسه نهم دی داشته باشند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. بادها بوزید ابرها بلرزید و……. بچرخید قهرمان ………..و ای شیاطین بگریزید …….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا