خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نتیجه‌ی بازدید نمایندگان از زندان اوین چه شد؟

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس توضیحاتی را درباره‌ی بازدید نمایندگان مجلس از زندان اوین ارائه داد.

به‌گزارش انصاف نیوز، حجت‌الاسلام شجاعی در این باره می‌گوید: مورد به مورد کلیپ‌ها بررسی شده و گزارشی درباره هرکدام آماده شده است؛ که بر این اساس درباره برخی کلیپ‌ها که در آن تخلفاتی رخ می‌دهد قبلاً توسط مسئولان مربوطه توسط سازمان امور زندان‌ها برخورد با آنها صورت گرفته است و با برخی دیگر هم برخورد نشده است که در حال حاضر در دستور کار قرار دارد و قرار است با آنها برخورد شود.

شجاعی در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: پس از بازدید و بازرسی رئیس و اعضای کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی از زندان اوین، گزارشی در دو بخش تهیه شده که یک بخش از آن درباره کلیپ‌هایی است که از زندان اوین پخش شده است.

وی افزود: مورد به مورد این کلیپ‌ها بررسی شده و گزارشی درباره هرکدام آماده شده است؛ که بر این اساس درباره برخی کلیپ‌ها که در آن تخلفاتی رخ می‌دهد قبلاً توسط مسئولان مربوطه توسط سازمان امور زندان‌ها برخورد با آنها صورت گرفته است و با برخی دیگر هم برخورد نشده است که در حال حاضر در دستور کار قرار دارد و قرار است با آنها برخورد شود.

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان کرد: در بخش دوم گزارش درباره نواقص و کاستی‌هایی که مجموعاً در ساختار زندانبانی ما و فرایند آن وجود دارد آسیب شناسی صورت پذیرفته و خلاءهایی که وجود دارد مورد احصا قرار گرفته و راه حل‌هایی پیشنهاد شده است.

شجاعی در همین راستا اضافه کرد: کاری که در حال حاضر قرار است در کمیسیون انجام شود، گزارشی از این موضوع است که به رئیس مجلس تقدیم خواهد شد (با توجه به اینکه ایشان هم به این موضوع ورود داشتند) و در پی این موضوع در صحن کمیسیون مطرح خواهد شد و بعد در مورد اینکه آیا این گزارش در صحن مجلس قرائت شود تصمیم‌گیری خواهد شد.

وی همچنین در خصوص مهدی هاشمی و وضعیت وی گفت: با توجه به بازرسی که از زندان اوین صورت پذیرفت، ما متوجه شدیم که در کیفیت اجرای حکم وی اشکالاتی وجود دارد و در حال حاضر موضوع اجرای حکم ایشان در کمیسیون اصل نود مجلس در حال بررسی است.

شجاعی در ادامه بیان کرد: به محض اینکه بررسی‌ها تکمیل شد موضوع اعلام خواهد شد، اما چیزی که مسلم است اینکه اجرای حکم وی به خوبی و به درستی صورت نمی‌پذیرد و ما مشغول بررسی هستیم که آیا کسانی هستند که در اجرای حکم ایشان مرتکب تخلف شده باشند که اگر این اتفاق افتاده باشد طبیعتا باید با متخلفان برخورد لازم صورت پذیرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد که به هر حال همه باید در برابر قانون باید مساوی باشند و عدالت و مساوات برای همه زندانیان مد نظر قرار گرفته باشد بنابراین اگر احراز شود که در اجرای حکم ایشان تبعیض صورت گرفته و شرایط خاصی دیده می‌شود، حتماً کمیسیون اصل ۹۰ مجلس برخورد لازم را انجام خواهد داد و متخلفین را به مراجع ذیصلاح معرفی می‌کند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا