خرید تور تابستان ایران بوم گردی

طرح انتقال آب خلیج فارس به صنایع و معادن جنوب شرق

«حمید چیت چیان» وزیر نیرو در بازدید از طرح عظیم ساقی کوثر (انتقال آب خلیج فارس به صنایع و معادن جنوب شرق ) گفت: این طرح از بزرگترین پروژه های آبرسانی از دریا در کشور محسوب می شود.

به گزارش ایرنا، چیت چیان عصر چهارشنبه در بازدید از این پروژه افزود: این طرح از پروژه های شاخص در صنعت کشور بوده که پیش بینی 2200 میلیارد تومان منابع مالی برای اجرای این طرح بزرگ در هرمزگان توسط بخش خصوصی شده است.
وی با بیان اینکه بزرگترین تجهیزات شیرین‌سازی ‌آب در کشور مربوط به این طرح است ، بیان‌داشت: طرح عظیم انتقال آب از خلیج ‌فارس به صنایع و معادن جنوب شرق کشور از اقدامات ضروری برای صنعت کشور محسوب می‌شود.
وزیر نیرو گفت: اهمیت این کار طرح بزرگ این است که توسط بخش خصوصی انجام می شود که امیدواریم بر اساس زمانبندی اعلام شده این طرح تکمیل و به‌ بهره ‌برداری برسد.
چیت چیان ابرازداشت: در مرحله نخست این طرح 170 میلیون مترمکعب برداشت آب از دریا انجام می شود که 60 میلیون مترمکعب آن در استان هرمزگان مصرف می شود واین طرح در 2 سال آینده به بهره برداری برسد.
وزیر نیرو همچنین در بازدید از طرح آب شیرین کن 100 هزار مترمکعبی بندرعباس گفت: باتوجه به اینکه قراراست مرحله نخست این پروژه با ظرفیت 20 هزار مترمکعب در شبانه روز تا شهریورماه سال آینده وارد مدار شود که امیدواریم با حمایتی که از سوی وزارت نیرو انجام می شود و با پیگیری های مجری طرح ، تا تیرماه سال 96 به بهره برداری برسد.
در این بازدید استاندار هرمزگان ، نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی و روسای آب استان و دیگر مسئولان وزیر نیرو را همراهی می کردند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا