خرید تور تابستان ایران بوم گردی

گزارش چند سخنرانی و بیانیه رسمی 9 دی

گزارش خبرگزاری اصولگرای فارس در پی می آید:

رئیسی در مراسم گرامیداشت یوم‌الله 9 دی:
۹ دی روز پایان یافتن زهر فتنه با پادزهر بصیرت بود/ بصیرت و مقاومت موجب شد دیروز خرمشهر و امروز حلب آزاد شود

رئیسی تولیت آستان رضوی گفت: مردم در روز ۹ دی با خشمگینی از دشمنان و فتنه‌گران در صحنه حضور یافتند.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی تولیت آستان رضوی صبح امروز 9 دی‌ماه در مراسم گرامیداشت یوم‌الله 9 دی که با حضور اقشار مختلف مردم در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار داشت: 9 دی مردم با خشمگینی از دشمنان و فتنه‌گران در صحنه حضور پیدا کردند و این روز را می‌توان روز تجلی قدرت حق و امتداد عاشورا و عاشورائیان دانست.

وی در ادامه افزود: 9 دی روز پایان یافتن زهر فتنه با پادزهر بصیرت و تجدید میثاق با ولایت بود، زیرا همه مردم به معنای واقعی کلمه از همه اقشار با توجه به احساس مسئولیتی که می‌کردند در حماسه 9 دی با تولی نسبت به حق و تبری از دشمنان و برای دفاع از انقلاب و نظام اسلامی در صحنه حضور یافتند.

رئیسی تصریح کرد: حضور مردم در حماسه 9 دی حیرت‌انگیز بود زیرا مردم نه با بخشنامه و نه با دستورالعمل وارد میدان شدند، بلکه از روی احساس مسئولیت در صحنه حاضر شدند و از حماسه 9 دی برای همیشه باید به عنوان یک حماسه گرامی یاد شود.

تولیت آستان رضوی در رابطه با بحث تقلب در انتخابات سال 88 اظهار داشت: در اولین جلسه‌‌ای که با مقام معظم رهبری بعد از انتخابات سال 88  داشتیم و نزدیک‌ترین افراد به کاندیدهایی که ابراز تقلب در انتخابات می‌کردند هم حضور داشتند؛ ایشان به آنها فرمودند که اگر سندی دارید برای تأیید حرف‌تان آن را رو کنید، اما بعد از چند ساعت هیچ‌کس مدرک و سندی رو نکرد و حتی زمانی که از سوی شورای نگهبان برای بازنگری صندوق‌ها زمان تمدید شد در آن‌موقع هم هیچ سند و مدرکی را ارائه ندادند.

وی افزود: مسئله تقلب به گفته خودشان رمزی بود که مردم در خیابان‌ها بیایند و واقعیت نداشت. این عنوان تقلب ظلمی بزرگ بود که در حق نظام صورت گرفت و باعث شد که برخی دچار تردید شوند و زمانی هم که مقام معظم رهبری در نماز جمعه از آنها خواستند که در خیابان آمدند را کنار بگذارند، زیرا دشمن دندان‌ها را تیز کرده و فتنه می‌کند و خودش را مجهز کرده که به انقلاب ضربه بزند و به آنها فرصت ندهید، اما آنها به تأکیدات رهبر انقلاب توجهی نکردند.

رئیسی اظهار داشت: انتخابات بهانه و نظام و رهبری نشانه بود، زمانی که شعار «نه غزه، نه لبنان» را سر می‌دادند، به امام(ره)، مقدسات اسلام و امام حسین(ع) بی‌احترامی کردند.

تولیت آستان رضوی با بیان اینکه در این فتنه ما نشانه‌هایی از حرکت‌هایی که در داخل کشورهای غربی افتاده بود دیدیم، تصریح کرد: حرکت و فتنه این افراد در کشور مانند حرکت‌های مخملی در کشورهای غربی بود و این اتفاق، ظلمی بزرگ به ملتی بود که با اعتماد کامل رأی داده بودند، اما این دشمن بود که می‌خواست انتقام بگیرد و آن چیزی که موجب پادزهر این فتنه شد، بصیرت مردم بود.

وی افزود: این افراد قصد داشتند که به جمهوریت نظام آسیب برسانند و خود را پشت خط امام(ره) مخفی کرده بودند، در حالی‌که خط امام(ره) شاخص‌هایی دارد و شاخص‌های آن پیروی از ولایت‌فقیه است. مهم‌ترین خط حزب‌الله این است که به دشمنان دین دست دوستی ندهیم. امروز در اینکه دشمن، دشمن ما است نباید تردید شود و ما اگر مذاکره‌ای انجام می‌دهیم، مذاکره‌کنندگان باید به خشم بسیاری نسبت به دشمن وارد مذاکره شوند.

رئیسی ادامه داد: همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند، گره‌گشایی اقتصادی امروز در لوزان، ژنو و نیویورک نیست، بلکه گره‌گشایی اقتصادی در دست جوانان این سرزمین است و دشمن با فتنه‌ها قصد دارد اقتصاد مقاومتی را به اقتصاد لیبرال و فرهنگ اسلامی را به فرهنگ لیبرال تبدیل کند که این نقطه کجی و انحراف است. آنچه که می‌تواند حیات ملت و تداوم نظام را در مقابل این بدعت‌ها نگه دارد، فقط بصیرت و همچنین دشمن‌شناسی، زمان‌شناسی و مقاومت است که دیروز موجب آزادی خرمشهر، امروز آزادی حلب شد و ان‌شاءالله فردا نیز موجب آزادی قدس شریف خواهد بود و این می‌تواند به عنوان پیام 9 دی به همه دنیا باشد.


بیانیه تجمع‌کنندگان بزرگداشت هفتمین سالروز یوم ­الله نهم دی:
یوم‌الله 9 دی روز نفوذناپذیری و ولایت مداری ایرانیان است/ فتنه و فتنه‌گران از خطوط قرمز نظام هستند

در بیانیه تجمع‌کنندگان بزرگداشت حماسه 9 دی آمده است:‌ ما شرکت­‌کنندگان در این تجمع همچون مقتدای خود که فرمود «روی مسئله‌ فتنه حسّاسم»، همواره فتنه و فتنه­ گران را از خطوط قرمز نظام می‌دانیم.

به گزارش خبرگزاری فارس، تجمع بزرگداشت هفتمین سالروز یوم ­الله نهم دی صبح امروز پنجشنبه با حضور طلاب، دانشجویان و اقشار مختلف مردم در مصلای امام خمینی برگزار شد.

شرکت کنندگان در مراسم بزرگداشت یوم الله 9 دی در بیانیه‌ای ، این روز را نماد نفوذناپذیری و ولایت مداری ایرانیان دانستند و بر اتحاد و استقامت در سایه ولایت فقیه تاکید کردند.

در این بیانیه آمده است: اکنون در هفتمین سالروز حماسه تاریخی یوم‌­الله نهم دی، با شعار بصیرت، ولایت­مداری و نفوذناپذیری مردم ، ضمن گرامیداشت یاد و خاطرهی شهدای انقلاب اسلامی و محکومیت مجدد فتنه سال 88، که با طراحی عوامل استکبارخارجی و اجرای ایادی داخلی آنان خسارات مادی و معنوی  بسیاری را بر کشور وارد نمود، مواضع خود را اعلام می‌کنیم.

این بیانیه می‌افزاید: براساس نظام اندیشهی توحیدی امام خمینی (قدس سره)، بی‏ تردید می‏ توان روز نهم دی ماه 88 را از مصادیق «ایام الله» دانست؛ چراکه در آن روز، دست قدرت خداوند، از آستین ملت ایران بیرون آمد و بساط فتنه‏ گران را درهم پیچید؛ روزی که ملّت یک­پارچه، دریایی خروشان شد و توهمات را از صحنه جامعه اسلامی پاک کرد و روزی که بصیرت، دشمن‌ شناسی و زمان‏ شناسی مردم را به رخ بدخواهان کشید و تراز آمادگی‏ شان برای حضور به ‏موقع و موثر در هنگامه‏ های حساس را عیان کرد و به مصداق آیه شریفه «الْیَوْمَ یَئِسَ الَّذینَ کَفَرُوا مِنْ دینِکُم‏» دشمنان را به یأسی تاریخی مبتلا کرد.

در این بیانیه تصریح شده است: نهم دی، «روز بصیرت و میثاق امت با ولایت»، یوم الله است و گرامی‏داشت آن، نشانه‏‌ای است بر استمرار عهد اُمّت با ولایت و اجتماعات پرشور بزرگداشت این روز، گواهی است بر این حقیقت زنده در جان ملت ایران؛ و ما با تأسی به آیه شریفه «وَ مَنْ یُعَظِّمْ شَعائِرَ اللَّهِ فَإِنَّها مِنْ تَقْوَى الْقُلُوبِ» نهم دی را که یکی از مصادیق بارز شعائر دینی است گرامی می­داریم.

این بیانیه می‌افزاید: امروز، ملت بزرگ ایران، در حالی هفتمین سالروز حماسه سترگ نهم دی را گرامی می‏دارند که برخی افراد، از تریبون‏ های رسمی، سعی در تحریف این حادثه بزرگ دارند و حرکت فخیم و خروش عظیم ملت در مقابل فتنه‏ گران را به واکنشی احساسی نسبت به هتک شعائر حسینی تنزل می‏دهند تا 8 ماه قشون‏ کشی فتنه‏ گران در خیابان‏ها و تاخت‏ وتاز بی‏ محابا بر عقاید دینی و انقلابی یک ملت، همچون آتش­ زدن مساجد، هتک حرمت مجلس عزای سالار شهیدان و توهین به مقدسات را از یادها پاک کنند.

در این بیانیه تاکید شده است: این افراد بدانند همان بصیرتی که مردم را به وحدت کلمه رساند و به میدان حضور و حماسه رهنمون شد، امروز نیز در قلب و فکر ملت، بروز و ظهور دارد و نخواهند گذاشت نماد بصیرت و هم‏عهدی امت و ولایت، به مسلخ تحریف برده شود؛ ما از این اشخاص و جریانات سیاسی می­خواهیم به جای دلسوزی برای سران فتنه و سخن گفتن از رفع حصری که نشان ه­ای از رأفت نظام اسلامی است، به فکر جبران خسارات عظیم ناشی از فتنه باشند؛ و از مسئولین محترم انتظار برخورد مناسب با سران فتنه و حامیان آن­ها را داریم.

این بیانیه می‌افزاید: ما شرکت­‌کنندگان در این تجمع حماسی هم­صدا با ملت بصیر و ولایتمدار ایران اسلامی اعلام می‏‌داریم همچون مقتدای خود که فرمود: «روی مسئله‌ فتنه حسّاسم»، همواره نسبت به مسئله فتنه و فتنه­ گران که از خطوط قرمز نظام است واکنش نشان داده و آمادگی همه­‌جانبه خود را برای مقابله با فتنه­‌های پیش­رو اعلام می­‌داریم.

در این بیانیه تاکید شده است:‌ ضمن یادآوری این مورد که ریشه اصلی فتنه، آمریکای جنایتکار بود اعلام می­کنیم: این شیطان بزرگ در قضایای اخیر و تمدید تحریم­های ظالمانه بار دیگر بدعهدی و غیرقابل اعتماد بودن خود را نشان داد و طبق فرموده مقام معظم رهبری (مد ظله ­العالی) « ما دولت ایالات متّحده‌ی آمریکا را دولتی غیرقابل اعتماد میدانیم» و شعار همیشگی ملت ایران را   مرگ بر آمریکا سر می‌دهیم.

«در پایان با گرامی‏داشت یاد پیر و مرادمان، خمینی کبیر که  احیاگر اسلام ناب در عصر حاضر بود و نهضت او نه  تنها ایران اسلامی، بلکه تمامی معادلات جهانی را متحول کرد؛ ضمن محکومیت تلاش­های مذبوحانه اخیر دشمنان در تخریب شخصیت والای ایشان ، این وصیت او را در فکر و دل، زنده نگاه می‏داریم که فرمود: «بر ملت شریف ماست که این ایام اللَّه را که هدیه‏هایى از عالم غیب ربوبى است با جان و دل حفظ، و با چنگ و دندان نگهدارى کنند؛ و با شعار و شعور بر مخالفان مکتب و خدمتگزاران به شیاطین بزرگ و کوچک بتازند و صفهاى خود را فشرده‏تر و دلهاى خود را مطمئن‏تر، با قدم استوار و تصمیم آهنین، بر مشکلات و توطئه‏هاى غرب و شرق غلبه کنند»

آری! «إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الَّذینَ یُقاتِلُونَ فی‏ سَبیلِهِ صَفًّا کَأَنَّهُمْ بُنْیانٌ مَرْصُوصٌ»


سردار جوانی در تجمع بزرگ یوم الله 9 دی در گرگان:
غرب آقایی خود را در شکست انقلاب اسلامی می‎داند/ فتنه 88 از جنگ خطرناکتر بود/ الگوی فتنه 88 انقلاب مخملین بود
مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه دشمن به دنبال جدا کردن ملت ایران از انقلاب و ولایت است، گفت: غرب می‎گوید آقایی من در گرو شکست ملت ایران است و راهش جداسازی از انقلاب و رهبری است.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سردار یدالله جوانی صبح امروز در تجمع بزرگ یوم‎الله 9 دی که در مصلی وحدت شهرستان گرگان برگزار شد، با اشاره به اینکه 99 دی یک نقطه عطفی است، اظهار کرد: ملت ایران از چندین دهه قبل پا به عرصه مبارزه گذاشت و با انقلاب اسلامی و استقرار نظام اسلامی موفق شد جبهه‎ای فراگیر در برابر جبهه شیاطین تشکیل دهد.

وی با بیان اینکه ده‎ها سال است مبارزه سنگین، فراگیر و همه‎جانبه بین دو جبهه حق و باطل برقرار است، تصریح کرد: ملت ایران پرچمدار جبهه حق در برابر جبهه باطل هستند.

سردار جوانی با اشاره به اینکه 9 دی روز بصیرت، میثاق امت با ولایت است، اظهار کرد: در سال 88 ملت ایران موفق شد با عنایات الهی حماسه بزرگ روز بصیرت و میثاق امت با ولایت را خلق کند و با حماسه بزرگ خود پیچیده‎ترین، بزرگترین و شکننده‎ترین و خطرناک‌ترین توطئه علیه انقلاب اسلامی را درهم بشکند.

وی با بیان اینکه 9 دی نشانگر و نماد است، گفت: این روز نشانگر آن است که ملت ایران در اوج قرار دارد، اگر کسی بخواهد ملت ایران را بشناسد باید حماسه 9 دی را به درستی تحلیل کند، باید این نقطه عطف با جبهه استکبار را به درستی بشناسد.

سردار جوانی ابراز کرد: حماسه 9 دی نشان می‎دهد که ملت ایران در اوج قرار دارد، در اوج دیانت و دینداری، اوج بصیرت و دشمن‎شناسی، اوج ولایتمداری و وفاداری، اوج پایبندی به ارزش‎ها و تکلیف‎مداری و حضور به هنگام در صحنه‎ها برای انجام وظیفه و در مقابل ایستادن در برابر باطل است.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که 9 دی را یک حادثه بی نظیر در تاریخ مبارزات ملت ایران خواند ابراز کرد: حماسه 9 دی باید گرامی داشته شود و آن را حفظ کرد تا نسل‎های آینده با برگشت به گذشته و تحلیل 9 دی بتوانند با درس گرفتن از این حماسه بزرگ، انقلاب را تداوم بخشند و توطئه‎ها را به هنگام بشناسند و در مقابل آن ایفای نقش کنند.

مشاور عالی نماینده ولی‎فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه فتنه 88 از جنگ خطرناک‌تر بود، افزود: 9 دی نشان داد که مردم ایران به پای ارزش‎های انقلاب محکم ایستادند و بر ارزش‎های انقلاب اهل معامله با هیچ کس نیستند.

سردار جوانی با اشاره به اینکه الگوی فتنه 88 انقلاب مخملین بود، گفت: مردم ایران فریب نفاق و جریان نفاق جدید را نمی‎خوردند 9 دی نشان داد که ملت ایران با هر گرایش و سلیقه با هیچ کس رودربایستی ندارند.

وی با اشاره به اینکه 9 دی تجلی ایمان مردم و تلبور وحدت ملی است، ابراز کرد: 9 دی نشان از همدلی و همراهی آحاد مردم ایران است، خالق اصلی 9 دی مردمی هستند که به صورت خودجوش، فراگیر و بر اساس غیرت دینی و تکلیف‎مداری پا به عرصه گذاشتند.

سردار جوانی افزود: مردمی که هشت‎ماه؛ نظاره‎گر برخی مسائل بودند وقتی دیدند دشمنان و فریب خوردگان به دنبال مقابله با اصل نظام هستند و این حرکت دشمنان در عاشورای 88 نمایان شد مردم به صحنه آمدند و در برخی استان‎های ‎کشور روز 7 دی و یک روز بعد از عاشورا به صحنه آمدند.

وی گفت: در شهرهای ولایتمدار گرگان نیز مردم در 8 دی و به شکل فراگیر در روز 9 دی همه و همه به صحنه آمدند خالق اصلی حماسه 9 دی آحاد مردم با گرایش‎ها و سلیقه‎های مختلف هستند، کسانی که در قلمرو جغرافیای ایران زندگی می‎کنند.

مشاوره نماینده ولی‎فقیه در سپاه با تاکید بر اینکه دشمنان برای بی‎ثبات سازی و براندازی انقلاب اسلامی و مقابله با اسلام توطئه کردند، ابراز کرد: اگر کسی بخواهد عظمت کار مردم را به خوبی فهم کند و بداند که مردم ایران با خلق حماسه 9 دی چه کردند باید به این سوال پاسخ دهد که چرا 9 دی بوجود آمد.

سردار جوانی افزود: باید تحلیل شود که 9 دی واکنش مردم به چه مسئله‎ای بود و چرا مردم به صحنه آمدند برای پاسخ به این سوال باید برگردیم و فتنه 88 را تحلیل و تبیین کنیم، 9 دی روز بصیرت است و این بصیرت اقتضاء می‎کند که حوادث سال 88 به درستی تحلیل و ریشه یابی شود.

وی در خصوص اظهار کرد: عده‎ای امروز می‎گویند چه معنا دارد اینکه عده‎ای در روز 88 به صحنه آمدند؛ عده‎ای بلوا کردند و عده‎ای آنها را سرجایشان نشاندند، عده‎ای می‎گویند کلمه فتنه را تا کی می‎خواهیم تکرار کنیم، چرا باید کلمه فتنه را مرتب تکرار کرد اینجاست که انسان به فکر فرو می‎رود آیا باید فتنه را فراموش کرد و برگشت و گذشته را واکاوی کرد و تجزیه تحلیل کرد و از دل آن درسها گرفت و عبرتها آموخت.

مشاور عالی نماینده ولی‎فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه بصیرت جهت صحیح را مشخص می‎کند، اظهار کرد: بصیرت نشان می‎دهد که کدام راه درست است و کدام راه نادرست است، ما برای به دست آوردن بصیرت حتما باید حوادث تاریخی را بررسی، تجزیه، تحلیل و ریشه یابی کنیم.

سردار جوانی یکی از ویژگی‎های اهل بصیرت را اشراف و تحلیل آنها بر تاریخ و حوادث گذشته دانست و گفت: 9 دی یک حادثه بزرگ، بی‎نظیر و تاریخی است فتنه 88 که منشاء خسارتهای مادی و معنوی فراوان بود نباید آنرا فراموش کرد، اگر بخواهیم شبیه فتنه 88 تکرار نشود باید به درستی آن را فهم کنیم.

وی با تاکید بر اینکه فهم عظمت حماسه جاویدان 9 دی در فهم دقیق فتنه است، افزود: امروز کسانی به دنبال این هستند که بگویند چرا افرادی در حصر به سر می‎برند با تحریک جوانان در دانشگاه‎ها عده‎ای را به سمت شعار رفع حصر سوق می‎دهند و کسانی می‎گویند مطالبه رفع حصر دفاع از قانونی اساسی و حقوق شهروندی است.

مشاور عالی نماینده ولی‎فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: اینجاست در پاسخ به این سوال باید ریشه یابی کنیم که ماهیت حوادث 88 چه بود اگر ماهیت را به درستی نشناسیم عده‎ای از ما می‎پرسیم که چرا مسئولان و افرادی که سابقه مسئولیتی دارند و زمانی نخست وزیر، نماینده امام و رئیس مجلس بودند اینها چرا باید در حصر باشند، چرا نظام با آنها برخورد محکمی کند اما کارشناسان می‎گویند حصر یک مجازات حداقلی است اگر قانون اسلام بخواهد در مورد اینها عملی شود حکم اینها اعدام است.

سردار جوانی افزود: بصیرت 9 دی اقتصا می‎کند که موضوع 88 مورد واکاوی قرار بگیرد تا این سوالات و شبهات در جامعه گسترش نیاید امروز افرادی با صراحت می‎گویند چرا با یکی برخورد می‎شود و با دیگری نمی‎شود، در نگاه اینها با سال 88 در بستر انتخابات یک نزاع، بی‎ادبی و سوء تفاهم‎هایی که بین دو جریان، دو نامزد به وجود آمد ریشه‎اش از مناظره تلویزونی و کلماتی همچون خس و خاشاک بود که رئیس دولت وقت آن را مثال زد.

وی ادامه داد: برخی می گویند اگر قرار است عدالت اجرا شود چرا با هر دو طرف برخورد نمی شود چرا یک طرف تحت‎فشار و یک‎طرف رها شده است که باید در پاسخ به آنها گفته شود حوادث 88 بر اساس یک نقشه و یک سنارویی است که سالیان سال روی آن کار شده و طراحان این نقشه در خارج از کشور هستند، آمریکا و صهیونیستها هستند متاسفانه برخی در داخل آگاهانه یا ناآگاهانه به اجرای نقشه دشمن پرداختند.

سردار جوانی افزود: دشمنان برای ایجاد فتنه 88 قریب 20 سال کار کردند برنامه ریزی کردند آدم‎ها و جریان‎هایی را شناسایی کردند تا در این نقطه بتواند این نقشه را پیاده کند، از این نقشه به عنوان انقلاب رنگی، کودتای مخملین یاد می‎شود چرا دشمنان 20 سال کار می‎کنند برای یک توطئه؛ چون ملت ایران کاری کارستان کرد امام با انقلاب اسلامی یک انقلاب دینی را به پیروزی رساند و برای استمرار نظام اسلامی در ایران، پرچم اسلام را به اهتزاز درآورد.

وی با اشاره به اینکه آمریکا نمی‎خواهد آقایی آنها پایان یابد، ابراز کرد: صهیونیستها نمی‎خواهند موجودیت‎شان در قلب اسلام و قدس فرو ریزد اینها برای ادامه بقای‎شان و تداوم سلطه گری‎شان باید حرکت ملت ایران را متوقف کنند.

مشاور عالی نماینده ولی‎فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب توطئه‎ها یکی پس از دیگری شروع می‎شود، گفت: شعار مرگ بر ضد ولایت فقیه در شعار 88 تبدیل به مرگ به اصل ولایت شد، این فتنه حاصل یک کار 20 ساله است.

سردار جوانی افزود: غرب می‎گوید آقایی من در جهان در گرو شکست ملت ایران است و راه آن جداسازی ملت ایران از انقلاب و رهبری است که این مدل انقلاب رنگین بود که در بستر انتخابات انجام می‎شود کسانی که می‎گویند حوادث 88 یک بداخلاقی انتخاباتی بود و ریشه‎اش در مناظره‎ها به وجود آمد باید به قبل از انتخابات برگردند.

وی گفت: جوهره اصلی انقلاب‎های رنگین که امریکایی‎ها و اروپایی‎ها با سرمایه گذاری کلان در گرجستان، قرقیزستان و اوکراین انجام داده بودند آنجا نیز ادعای تقلب در انتخابات از سوی جریان غرب مطرح شد.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: حماسه 9 دی به ما می‎گوید با وحدت و همدلی و تبعیت از ولایت فقیه می‎توانیم هر مانعی را از سرا راه برداریم، باید بصیرت به‎روز باشد و به هنگام در صحنه حضور داشته باشیم در پرتو بصیرت و آگاهی، دشمنان فرو خواهند ریخت.


خبرگزاری اصولگرای تسنیم هم گزارش داد:

علم‌الهدی:حصر برای سران فتنه‌ یک نقطه مصونیت بود/در کدام دادگاه برایشان کمتر از اعدام قائل می‌شوند؟

تسنیم نوشت: نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: اینکه امروز عده‌ای دم از رفع حصر خانگی می‌زنند،این‌ها بدانند حصر خانگی برایشان یک نقطه مصونیت بود وگرنه حتماً باید محاکمه می‌شدند.

آیت الله سید احمد علم‌الهدی صبح امروز در سخنرانی ویژه برنامه 9 دی در حرم منور رضوی اظهار داشت: 9 دی روز بصیرت و بیعت و روز نمایش ریزش‌ها و رویش‌ها در عرصه انقلاب اسلامی است؛ وابستگی به دشمن و کارگزار جنایت دشمن قرار گرفتن را خداوند متعال در قرآن کریم تبیین کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: جریان عناد با خدا و کسانی که در خط سازش با آنها قرار گرفته‌اند جزو دوستان پیامبر نیستند، باید یک بازخوانی نسبت به فتنه 88 داشته باشیم، نخستین کسی که متوجه این فتنه شد مقام معظم رهبری بود، در آبان ماه سال 1387 درست چندین ماه باقی مانده به انتخابات، در فرمایشات و سخنرانی خود فرمودند سیاسیون در زمین دشمن بازی نکنند که چه ببرند و چه ببازند برد با دشمن است.

آیت الله علم‌الهدی تصریح کرد: در جریان انتخابات قرار بود از میان خاتمی و موسوی یکی کاندیدا شود که ابتدا خاتمی کاندیدا شد اما موسوی در مصاحبه‌ای با لوموند فرانسه اعلام کرد اگر یک رئیس جمهور باقدرت در این کشور بیاید مردم را به وسط خیابان می‌آورد و همین مردم رهبری را به وظایف اصل 110 قانون اساسی محدود می‌کنند و اینجا بود که جریانات سیاسی متوجه شدند که ایشان برخلاف قرار اولیه به جای خاتمی کاندیدا شود.

وی گفت: تمامی شعب اصلاحات پشت موسوی آمدند و این مصاحبه در داخل و خارج زمینه کارگزاری فتنه را فراهم کرد؛ بنابراین طرح فتنه از اینجا ریخته شد، تقلب در انتخابات رمز فتنه بود، در روز 24 خرداد، دو روز بعد از انتخابات، آن راهپیمایی از میدان انقلاب به سمت آزادی شروع شد و سران فتنه جلوی راهپیمایی بودند و در چهارراه نواب موسوی بالای وانت ایستاد و شعارها را مدیریت کرد.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با اشاره به اینکه این راهپیمایی اذن و اجازه نداشت تاکید کرد: در پایان این راهپیمایی عده‌ای کشته و عده‌ای به شهادت رسیدند و اتوبوس‌ها آتش زده شد، راهپیمایی غیرقانونی بود و سران فتنه با کمال رسمیت جلوی راهپیمایی بودند و مدیریت راهپیمایی نیز برعهده موسوی بود و از آن به بعد، 17 مورد راهپیمایی ساختارشکن به وسیله عناصر ضد انقلاب و استکباری در تهران راه افتاد.

آیت الله علم‌الهدی ادامه داد: در روز ماه مبارک رمضان و در راهپیمایی روز قدس تظاهر به روزه خواری کردند و در 16 آذر همین تظاهرات در دانشگاه تهران صورت گرفت و عکس امام راحل را پاره کردند و در روز عاشورا هنجارشکنی به اوج رسید و اهانت به سیدالشهدا(ع) و آتش زدن ایستگاه صلواتی و سنگ زدن به در و شیشه عزاخانه انجام شد و این هتک حرمت برای مردم ولایی قابل تحمل نبود و قضیه به حماسه نهم دی و حضور جمعی مردم و چند میلیونی در سراسر کشور انجامید.

وی خاطرنشان کرد: اقتضای حماسه نهم دی این بود که حرکت فتنه شکست بخورد  اما اینها تا 25 بهمن حرکات خود را ادامه دادند و هنجارشکنی داشتند و در روز 22 بهمن نیز در راهپیمایی حاضر و هنجارشکنی کردند و باید ارتباط فتنه‌گران با خارج کشور قطع شود و این انقطاع جز با حصر خانگی امکان نداشت.

آیت الله علم‌الهدی ادامه داد: اینکه امروز عده‌ای دم از رفع حصر خانگی می‌زنند بدانند اولاً حصر خانگی برای اینها یک نقطه مصونیت بود وگرنه حتماً باید محاکمه می‌شدند، برخی می‌گویند اینها خبر نداشتند تقلب در انتخابات رمز فتنه است اما مگر راهپیمایی 24 خرداد را اینها اعلام نکردند؟ مسئول تمامی این راهپیمایی برعهده شخص موسوی بود.

وی بیان کرد: در این راهپیمایی حیثیت مردم بر باد رفت، این محاکمه و دادگاه ندارد؟ از آن روز به بعد تا روز 25 بهمن، اینها 17 بیانیه دادند و در تائید هر حرکتی که ضد نظام و انقلاب بود بیانیه دادند. اینها نه غزه و نه لبنان گفتن را تائید کردند. هر حرکت اینها اگر بررسی شود اعدام برای آنها با مبانی و استدلال قطعی صادر می‌شود.

آیت الله علم‌الهدی گفت: در کدام دادگاه اینها عفو می‌شوند؟ در کدام دادگاه برای اینها کمتر از اعدام قائل می‌شوند؟ حصر خانگی برای اینها یک مصونیت بود وگرنه باید اعدام شوند. آدم کشی و بیانیه ضد نظام دادن اعدام ندارد؟ اینها حرکات هنجارشکن ضد انقلاب است.

وی بیان کرد: جریان‌های لائیک وعده رفع حصر خانگی می‌دهند و عده‌ای ضد انقلاب نیز پشت سر آنها راه می‌افتند، آنچه در 9 دی سال 88 اتفاق افتاد، اظهار برائت از دشمنان خدا و رسول خدا بود. برادران و خواهران ما اندیشه سیاسی‌مان مبتنی بر نظریات سیاسی سلیقه‌ای نیست بلکه مبتنی بر عقاید و باورهای دینی ما است. مقام معظم رهبری به عنوان حجت امام زمان مطاع ما هستند.

آیت الله علم‌الهدی افزود: در مسئله فتنه، ستون خیمه نظام هدف‌گیری شده بود، مقام معظم رهبری فرمودند راه قانون برای شما باز است اما اینها بر طبل ابطال انتخابات کوبیدند و حرف دومشان این بود که دیگر این دولت انتخابات را برگزار نکند و این شورای نگهبان بر آن ناظر نباشد و دنبال حضور جاسوسان انگلیسی و شورای امنیت بودند. مقام معظم رهبری با بصیرت توجه داشتند که این مسئله پیامد بعدی را به دنبال دارد.

وی گفت: آنچه مایه تاسف است وجود عده‌ای خواص بی بصیرت است که در مقابل این قضایا ساکت بودند و بخاطر پسر و دختر و خانواده خود همه چیز این انقلاب را بدهند، اینها سکوت کردند و کنار ایستادند و بعضاً آن طرف میز رفتند و طرفدار فتنه شدند. 9 دی یک تابلو شفاف است و نماد ایستادگی مردم پای ولایت فقیه است. احیای 9 دی توسط شما شکرگذاری در برابر نعمت وجود امام زمان است.


محسن رضایی: محاکمه سران فتنه باید محاکمه‌ای تاریخی باشد/عدم‌تمکین سران فتنه به ۳ راهکار قانونی

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: برای جلوگیری از سوءاستفاده دشمنان در سال ۸۸ سه راهکار وجود داشت که به هیچ یک از این راهکارها عمل نشد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، سرلشکر محسن رضایی صبح امروز در آیین بزرگداشت حماسه 9 دی یزد اظهار داشت: یزد سرزمین عجیب و مقدسی است و در طول انقلاب مددهای فراموش نشدنی به امت اسلام کرده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: علمایی که از این سرزمین برخاستند در عرصه‌های مختلف از جمله علم و جهاد خدمات زیادی به اسلام و ایران کردند که از جمله این خدمت‌ها تأسیس حوزه علمیه قم توسط آیت‌الله حائری یزدی است.

وی فتنه 88 را یکی از بزرگترین فتنه‌های تاریخ ایران دانست و گفت: قیام 9 دی قیام بصیرت مردمی علیه این فتنه بزرگ بود.

رضایی با تأکید بر اینکه افرادی به‌دنبال فراموش کردن فتنه 88 هستند، گفت: این افراد همان کسانی هستند که پس از انقلاب هم بیان کردند دیگر نیازی به حضور مردم در عرصه نیست و باید به خانه‌هایشان بروند.

وی با ابراز اینکه تا قبل از فتنه 88 شاید 10 تا 12 فتنه در ایران رخ داد ولی این فتنه از حجم گستردگی بسیار بالایی برخوردار بود، گفت: وقوع شعار مرگ بر آمریکا در ابتدای انقلاب و زمان تسخیر لانه جاسوسی سبب شد که تمام جهان به ایران چشم بدوزند و از این شعار انگشت به دهان شوند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: 9 دی به این دلیل مهم است که پرده از روی یکی از موانع جدی انقلاب برمی‌دارد و ملت ایران در این روز ثابت کرد که این انقلاب مربوط به خواص نیست بلکه مربوط به تمام ملت ایران است و مردم منتظر عکس‌العمل خواص نمی‌مانند.

9 دی انقلاب بصیرت و عبور مردم از نخبگان بود

رضایی خاطرنشان کرد: 9 دی انقلاب بصیرت و انقلاب عبور ملت ایران از نخبگان بود، این نشان دهنده پیشرفت سیاسی مردم و انقلاب است.

وی با بیان اینکه این انقلاب با شعار مرگ بر فتنه‌گران کنار مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر شاه یک قدم رو به جلو بود، عنوان کرد: ملت ایران نشان داد که از شعور، آگاهی و درک مسائل سیاسی از دیگر ملت‌ها بالاتر است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام فتنه 88 را متفاوت با تمام فتنه‌های تاریخ انقلاب دانست و خاطرنشان کرد: آمریکا و اسرائیل آن‌قدر به این فتنه امیدوار بودند که فکر می‌کردند تا یکی دو هفته می‌توانند جمهوری اسلامی را ساقط کنند و امید زیادی در این حادثه در دل آمریکا و اسرائیل به وجود آورده بودند.

رضایی  خاطرنشان کرد: انتخابات 88 و حضور بیش از 40 میلیونی مردم ایران تیری بر آمریکا و اسرائیل بود ولی فتنه 88 دوباره به استکبار امید جدیدی داد و آنها برای براندازی نظام امیدوار شده بودند.

وی با اشاره به اینکه فتنه‌گران و فتنه 88 موجی از نگرانی بین حامیان ایران در منطقه و جهان ایجاد کرده بود، گفت: ماجرا از یک حرکت اعتراضی شروع شد ولی زمانی نگذشت که این افراد به‌دنبال ایجاد یک جنگ احزاب در ایران بودند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اعلام اینکه فتنه 88 سبب تعطیلی 10ماهه سرمایه‌گذاری در کشور شد، گفت: این فتنه اقتصاد کشور را به‌مدت 10 ماه تعطیل و میلیاردها تومان هزینه به کشور وارد کرد، پیچیدگی مسئله هم در این بود که حق و باطل به‌راحتی قابل تشخیص نبود.

رضایی  افزود: استکبار این بار آمده بود که در یک فضای پیچیده، بر چهره حق ماسک باطل و بر چهره باطل ماسک حق بگذارند.

وی خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از سوء استفاده دشمنان سه راهکار وجود داشت که به هیچ یک از این راهکارها متأسفانه عمل نشد و نخستین مورد این راهکارها، مراجعه معترضان به شورای نگهبان برای بازنگری بود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: خود من تلاش بسیار زیادی کردم و حتی از آبرویم خرج کردم و با این دو نفر صحبت کردم و از آنها خواستم به شورای نگهبان مراجعه کنند ولی بعد از چند ساعت دیگر جواب من را ندادند.

رضایی تصریح کرد: راه حل دومی که انجام نشد این بود که نخبگان و سیاسیون و حامیان آنها باید دست کاندیداهای خود را می‌گرفتند و می‌گفتند که “از قانون تمکین کنید و از لجبازی دست بردارید” ولی این کار را هم انجام ندادند.

وی اضافه کرد: کار فتنه‌گران به جایی رسید که پرچم‌های عزاداری امام حسین(ع) را آتش زدند و همین موضوع سبب شد که صبر مردم به پایان برسد و  در 9 دی طومار آنها را در هم بپیچند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با یادآوری اینکه فتنه خسارت‌های بسیار زیادی به کشور وارد کرد، گفت: محاکمه این دو نفر (سران فتنه) باید به‌صورتی انجام شود که در تاریخ باقی بماند.

رضایی با اشاره به اینکه برای ادامه مسیر انقلاب لازم بود که بصیرت‌افزایی و تشخیص مرز بین حق و باطل مشخص شود، گفت: مردم ایران بعد از فتنه 88 کاملاً حواسشان جمع است و با بصیرت به تمام موارد نگاه می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: مسئله دوم یأس و ناامیدی دشمن از این ترفند بود و فهمیدند که حتی با فتنه هم نمی‌توانند در زمینه براندازی نظام گام بردارند و علت اینکه بعد از این فتنه به تحریم‌های به‌قول خودشان کمرشکن روی آوردند به‌دلیل همین احساس ناامیدی بود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: دشمنان فهمیدند که ملت ایران از طریق فتنه از پای در نمی‌آیند و این طور نیست که با یک فتنه اقدام به ایجاد ناامنی در کشور کنند و این ناامنی به براندازی نظام ختم شود.

رضایی به مشکلات اقتصادی فعلی کشور و آمار بالای بیکاری اشاره کرد و گفت: این موارد و مشکلات را مردم به مدیریت کشور ربط می‌دهند و به هیچ عنوان به نظام، انقلاب، خودشان و رهبری ربط نمی‌دهند.

وی تصریح کرد: این شعور اگر در کشورهای دیگر بود تا به الآن چند باره قیام کرده بودند، ملت ایران پایه‌های مشکل را می‌دانند کجاست و در انقلاب و حماسه 9 دی مشخص شد که نیروی معجزه آفرین مردم هستند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: امروز همه توان دشمن هم به همین مرحله رسیده و گفته‌اند که “باید مردم را هدف بگیریم تا از رهبری و انقلاب فاصله بگیرند”.

ماهواره‌ها و شبکه‌های اجتماعی برای حمله به مردم ایران بسیج شده‌اند

رضایی با بیان اینکه ماهواره‌ها و شبکه‌های اجتماعی همه برای حمله به‌سمت مردم بسیج شده‌اند، گفت: از بعد فرهنگی، اقتصادی و سیاسی مردم به یک نقطه وارد شده‌اند که زندگی مردم و بعد معنوی آن است.

وی کانون این مبارزه را اقتصاد به‌عنوان زندگی مردم دانست و گفت: امروز ما از موانع بسیاری عبور کردیم و به آخرین مانع یعنی اقتصاد و فرهنگ رسیده‌ایم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اظهار اینکه اینجا جایی است که مبارزه شروع شده و نقشه این مبارزه اقتصاد مقاومتی است، گفت: بهترین مخاطبان این نقشه مردم یزد هستند که در طول تاریخ به‌عنوان الگوی اقتصادی مطرح بوده‌اند.

رضایی اضافه کرد: در دوران تحریم که در کشور و یزد کارخانه‌های زیادی تعطیل شد، باز هم شاخص‌های بسیار باارزش و افتخار آفرینی در اقتصاد استان یزد وجود داشت که کمک زیادی به کشور کرد.

وی خاطرنشان کرد: امروز روزی است که ما باید آمریکا را در اقتصاد و فرهنگ هم ناامید و مأیوس کنیم چرا که اگر از این مانع عبور کنیم مشکلی نداریم و بر بالاترین قله دنیا می‌ایستیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امروز سیاست ایران در منطقه پرچمداری می‌کند، یک زمانی آمریکا ایران را در مذاکرات سوریه راه نمی‌داد ولی چند وقت پیش این ما بودیم که در مسکو با ترکیه و روسیه جلسه گذاشتیم، آینده سوریه را رقم زدیم و آمریکا و عربستان را هم در این جلسات راه نداده و دیگر هم راه نمی‌دهیم.

رضایی گفت: امروز ما از لحاظ سیاسی در هزاران کیلومتر خارج از مرزها حضور داریم ولی خودرو، پوشاک و اقتصاد زندگی مردم از این عرصه فاصله بسیاری دارد و هنوز برای تحقق اقتصاد مقاومتی راه طولانی داریم.


خبرگزاری اصولگرای مهر نیز گزارش داد:

جلیلی: فتنه یعنی توجه به کنسرت، جایگزین حقایق کرسنت شود

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: فتنه این است که موضوعات فرعی به جای موضوعات اصلی بنشیند؛ یعنی توجه به کنسرت، جایگزین حقایق کرسنت شود.به گزارش خبرگزاری مهر، سعید جلیلی در مراسم سالگرد حماسه ۹ دی در جمع نمازگزاران مسجد علی ابن الحسین (علیه السلام) در شرق تهران اظهار داشت: امروز فتنه جدید غبارآلود کردن توانایی های یک ملت است، فتنه جدید این است که می گویند «ما نمی توانیم» و می خواهند هزینه ها را زیاد جلوه دهند و در مقابل، دستاوردهای ملت را بپوشانند.

وی افزود: امروز دشمنان هم به قدرت ملت ایران اذعان دارند، اما عده ای نمی خواهند این واقعیت را بپذیرند. مثلا برخی می گویند هسته ای اصلا چه فایده ای داشت؟ اصلا چرا هسته ای شدیم؟ فتنه جدید این است که تلاش می کنند تا رفتار دشمن را توجیه کنند و آن را بپذیرند و مردم را از مقاومت بازدارند.

نماینده رهبر انقلاب در شورای عالی امنیت ملی ادامه داد: فتنه جدید، نا امید کردن مردم از آینده ای روشن است که فقط با تفکر انقلاب اسلامی به دست می آید و اگر روزی در عرصه سیاسی عده ای برای مردم می خواستند تعیین تکلیف کنند، امروز هم همان ها دنبال این هستند تا یک عده بیشتر از بقیه حق داشته باشند.

جلیلی با بیان اینکه امروز فتنه در اقتصاد یعنی تردید در توانایی های داخلی برای حل مشکلات اقتصادی، اظهار داشت: فتنه این است که اگر دشمن در سطح جهان اسلام هراسی و در سطح منطقه ایران هراسی می کند، عده ای نیز در داخل با کمک رسانه های بیگانه مردم را از تفکر انقلاب اسلامی و حاملان تفکر انقلابی می ترسانند و می گویند اگر اینها روی کار بیایند جنگ می شود! در حالی که همین تفکر کشور را از جنگ دور کرده و چنان امنیتی ایجاد کرده که دشمن بعد ۲۸ سال جرات نزدیک شدن به مرزهای ما را در یک منطه نا امن ندارد و این امنیتی است که ما برای آن نگران بدعهدی دشمن نیستیم و روی کاغذ انجام نشده است، بلکه واقعی و ملموس است.

وی خاطرنشان کرد: فتنه این است که موضوعات فرعی به جای موضوعات اصلی بنشیند، غبارآلودکردن یعنی موضوعات اصلی با موضوعات موهوم پوشانده شود و توجه به کنسرت، جایگزین حقایق کرسنت شود و فیلترینگ جایگزین ارائه گزارش درباره میزان استفاده از فضای مجازی برای تولید ثروت و ایجاد اشتغال و افزایش صادرات شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: هند سالی ۸۰ میلیارد دلار از فضای مجازی کسب درآمد می‌کند ولی سهم ما فقط ۱۰۰ میلیون دلار است، یعنی تقریبا هیچ!

وی گفت: ذات استکبار نمی تواند حقوق مردم را تحمل کند؛ استکبار سیاسی آرای مردم را وتو می‌کند و استکبار اقتصادی اموال مردم را چپاول.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی، با بیان اینکه خوی استکبار بد عهد است چه در کاخ سفید باشد چه در برج‌های میلیاردی، گفت: نمیشود در برج‌های میلیاردی نشست و برای مبارزه با فقر نسخه پیچید.

جلیلی ادامه داد: انقلاب اسلامی یک منظومه است. مبارزه با فقر، بدون مبارزه با فساد و تبعیض نمی‌شود و این فریاد امام علی است، همان قدر که نمی‌توان نسبت به گرسنگی مظلومان بی‌تفاوت بود، مقابل شکم‌بارگی مترفان نیز نباید ساکت بود.

وی گفت: حقوق‌های نجومی متکاثران به اندازه‌ کارتن خوابی مستضعفان مایه شرمساری است و نگاه لیبرال سرمایه‌داری که ذات آن افزایش فاصله‌ی فقیر و غنی است، نمی‌تواند حامی مظلومین و فقرا باشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در بخش دیگری از سخنانش گفت: بر اساس آیات قرآن کریم و روایات دینی همه انسان ها به طور مداوم در معرض آزمایش و امتحان هستند و اهمیت چنین جلساتی آنجاست که این روز یک آزمایش بزرگ در سربلندی ملت در عبور از امتحان الهی بود.

جلیلی تاکید کرد: انسان ها در هر امتحانی که موفق شوند ارتقا پیدا می کنند و افتخار ملت ایران این است که در همه این سالها از امتحان های مختلف سربلند بیرون آمده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با بیان اینکه فتنه به معنای در آمیختن حق و باطل است، افزود: دشمن فهمیده برای مردمی که برای حق قیام کرده اند باید حق و باطل را بهم آمیخته کند تا در ایمان مردم تردید ایجاد شود.

وی افزود: به همین خاطر در سال ۸۸ برخی حرفهای عجیب را نه افرادی در لس آنجلس، بلکه در همین تهران بیان می کردند، مثلا گفته شد دختری به نام ترانه موسوی را شکنجه کرده و بعد جنازه او را سوزانده اند! اما بعد که پیگیری شد مشخص شد کلا چند نفر به این اسم وجود دارند که هیچ کدام چنین اتفاقی برایشان نیفتاده است.

دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی کشورمان ادامه داد: یا در یک مورد دیگر مدعی شدند دختر یک جانباز به نام سعیده پورآقایی از منزلش دزدیده شده و شکنجه و کشته شده است! و حتی در مجلس ختم او نیز شرکت کردند اما بعدا مشخص شد اصلا ماجرا طور دیگری بوده و آن فرد به خاطر یک اختلاف خانوادگی از منزل فرار کرده و بعد مدتی هم به منزلش برگشته بوده است!

جلیلی با تاکید بر اینکه وقتی این حقایق برای مردم روشن شد، حماسه ۹ دی توسط ملت رقم خورد، افزود: تفاوت فتنه با بحران همینجاست که در بحران باید به هر قیمت ولو با انواع ابزارهای امنیتی نظم و تعادل جامعه را برگرداند ولی در فتنه، بایدطوری هدایت کرد تا مردم نسبت به حقیقت روشن شوند.

وی گفت: در سالگرد حماسه ۹ دی باید توجه داشته باشیم که فتنه های جدید چیست و دشمن چطور می خواهد حق و  باطل را درهم بیامیزد تا ما را دچار تردید کند.

جلیلی گفت: هیچ جای انقلاب این نبود که کسانی که حقوق نجومی گرفتند را ذخیره نظام معرفی کنیم، نگرانی نسبت به کارتن خواب ها زمانی می تواند درست باشد که از حقوق های نجومی و املاک نجومی هم شرمسار باشید.

وی افزود: من در سال ۹۲ قبل از اینکه دولت فعلی روی کار بیاید اعلام کردم که چرا باید در جامعه ۷۰ هزار میلیارد معوقه بانکی وجود داشته باشد؟ اما امروز بعد از سه سال از آغاز به کار دولت یازدهم، معاون اول رییس جمهور رسما اعلام کرد این رقم به ۱۰۰ هزار میلیارد رسیده که این جای تاسف دارد و باید جلوی این مسایل گرفته شود.

جلیلی ادامه داد: فتنه این است که مردم را معطل کنیم و از ظرفیت های داخلی محروم کنیم و بگوییم صبر کنید تا حتما فلان شرکت خارجی برای سرمایه گذاری به ایران بیاید!

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اخیرا از نمایشگاه دستاوردهای قرارگاه ختم الانبیا (ص) بازدید کردم، در اوج تحریم ها و دورانی که می گفتند پول و سرمایه نیست این قرارگاه توانسته کارهای بسیار بزرگی با اتکا بر ظرفیت های داخلی انجام دهد و اگر این توانمندی ها ضربدر توان همه ملت شود مشکلات حل خواهد شد.

جلیلی در پایان در پاسخ به سوالات مردم نیز گفت: یکی از غبارهایی که در این سالها ایجاد کرده بودند این بود که  این ما بودیم که دست دشمن بهانه دادیم! و اگر لبخند می زدیم مشکلات حل می شد اما امروز بعد از سه سال نتیجه چه شده است؟

عضو مجمع تشخیص مصلت نظام ادامه داد: امروز الحمدلله همه می گویند در دشمنی امریکا شک نداریم اما چقدر هزینه داده شد تا این تجربه به دست بیاید؟

وی در پایان خاطرنشان کرد: هرجا اختلاس، رشوه و دزدی وجود دارد نتیجه دور شدن از تفکر انقلابی است و باید به این تفکر بازگشت زیرا تفکر انقلابی است که مانع مفاسد و مشکلات است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. سردار رضائى مطمئن باشند كه هر قدر هم بر شدت مواضع خود نسبت به معترضين انتخاباتى سال ٨٨ تاكيد كنند امكان فرماندهى دوباره ايشون تقريباً از محالاته !
    انصاف جان ! منتشر كن تا ببينيم نظر مخاطبين چيه ؟!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا