خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بیانیه انجمن اسلامی علامه خطاب به قوه قضاییه

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی درباره ی وضعیت برخی از زندانیان که گفته می شود در اعتصاب غذا به سر می برند، خطاب به مسوولین محترم قوه قضاییه بیانیه منتشر کرد.

متن این بیانیه که نسخه ای از آن به انصاف نیوز ارسال شده در پی می آید:

افکار عمومی جامعه ایران اسلامی این روزها درگیر اخبار نگران‌کننده‌ای در خصوص وضعیت چند تن از زندانیان سیاسی است، که اگرچه همچون موارد متعدد دیگر، ابهامات پرونده‌های آنان همچنان برای مردم برطرف نشده، اما وضعیت فعلی و فوری سلامتی آنان تبدیل به اولویت شده که مطالبه عموم مردم در این مسئله، رسیدگی فوری به مطالبات زندانیان برای پایان دادن به اعتصاب و حفظ جان ایشان است تا زمینه برای اقدامات ثانوی جهت آگاهی مردم در باره پرونده ایشان فراهم گردد.

با عنایت به سخن گرانقدر «الحَبسُ بَعدَ معرِفَةِ الحقِّ ظُلْمٌ» (امیر مومنان علی عليه‌السلام) مبنی بر اینکه «زندانى كردن كسى، بعد از روشن شدن حقيقت، ظلم است» آگاهی مردم از حقیقت، ضرورتی غیرقابل تردید است. بدین ترتیب و در صورت بیان شفاف حقیقت با عموم مردم، نه تنها راه اعمال احکام غیرقانونی و غیرشرعی زندان مسدود و نهاد قضا از خطای فردی و جناحی و ساختاری بری می‌شود، که در صورت اثبات اتهامات، مردم از احکام قضایی که ضامن بقای امنیت در جامعه است، دفاع خواهند کرد.

بر همین اساس، انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی ضمن دعوت عموم مسئولین به فرمان هشت ماده‌‏ای امام خمینی (ره) خطاب به قوه قضاییه و ارگان‏‌های اجرایی کشور، خواستار پاسخگویی شفاف نهادهای امنیتی و قضایی نظام به ملت شریف ایران است تا در پرتو آگاهی نسبت به وضعیت متهمین و محکومین، علاوه بر نظارت مردمی به عملکرد نهادهای مسئول و جلوگیری از هرگونه آفت و اشکال ساختاری، قضاوت عمومی نسبت به عملکرد نظام به حقیقت نزدیک‌تر شود.

در غیر این صورت، بدیهی است که مسئولین باید پاسخگوی کاهش اعتماد عمومی نسبت به نظام و بی‌تفاوتی مردم در قبال تبلیغات منفی بیگانگان در پرونده‌های امنیتی و قضایی باشند، چرا که سکوت مسئولان امر، یا انتشار اخبار مبهم و نادرست، موجب ایجاد شبهاتی خواهد شد، که تبلیغات خارجی در سایه کاهش اعتماد عمومی، زمینه‌‌ی تعمیم آن به تک‌تک پرونده‌های امنیتی و قضایی را فراهم می‌سازد.

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی ضمن همدردی با خانواده کلیه زندانیان سیاسی کشور که هزینه انتقاد دلسوزانه از وضع موجود با هدف نیل به جامعه‌ای بهتر در ایران عزیز را می‌پردازند، عزیزان زندانی را دعوت به اتمام اعتصاب با اعتماد به حمایت عمومی مردم می‌نماید تا مبادا این مطالبه به پرداخت هزینه‌های سنگین‌تر بینجامد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. (پاسخگویی شفاف نهادهای امنیتی و قضایی) ، اهالي انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی، فکر نمي کنيد زيادي حرف مي زنيد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا