خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بیانیه انجمن اسلامی 13 دانشکده دانشگاه تهران در محکومیت نامه به ترامپ

انجمن اسلامی دانشجویان 13 دانشکده دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران در بیانیه ای اقدام به نامه نگاری اخیر 30 نفره به دونالد ترامپ را محکوم کردند.

به گزارش انصاف نیوز، متن این بیانیه در پی می آید:

« الَّذينَ يَتَّخِذُونَ الْکافِرينَ أَوْلِياءَ مِنْ دُونِ الْمُؤْمِنينَ أَ يَبْتَغُونَ عِنْدَهُمُ الْعِزَّةَ فَإِنَّ الْعِزَّةَ لِلَّهِ جَميعاً؛ کسانی که کافران را به جای مؤمنان، دوست خود انتخاب می‌کنند، آیا عزت و آبرو نزد آنان می‌جویند، با اینکه همه عزت‌ها از آن خداست.» سوره نساء، آیه 139

چو ایران مباشد تن من مباد
بدین بوم و بر زنده یک تن مباد
اگر سر به سر تن به کشتن دهیم
از آن به که کشور به دشمن دهیم
دریع است که ایران ویران شود
کنام پلنگان و شیران شود

در روزهای گذشته شاهد انتشار نامه‌ای از سوی جمعی از ایرانیان مقیم آمریکا به دونالد ترامپ بودیم که تأسف برانگیز بود. ما به عنوان دانشکده‌های انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران که همواره پرچمدار عدالت طلبی و آزادی خواهی و استکبارستیزی در سپهر سیاسی و اجتماعی ایران بوده است ضمن محکوم نمودن چنین اقداماتی در هر قالبی، بانیان این رفتار را آزادی خواه و عدالت طلب نمی‌دانیم چرا که امضاکنندگان این نامه، این دو مفهوم متعالی را هدیه ای از جانب استکبارجهانی و امپریالیزم سفاک دانسته‌اند؛ آنان که با سیاست‌های گذشته، فعلی و آینده‌شان همواره آزادی و عدالت را به راحتی جهت نیل به مطامعشان به دردناک‌ترین شکل ممکن قربانی کرده‌اند.

آنچه که این افراد پشت آن سنگر گرفته‌اند و از آن موضع یعنی آزادی خواهی، دست به دامان استکبار جهانی شدند و طی طریق می‌کنند در هیچ دوره ای از تاریخ آزادی خواهی و عدالت طلبی اصیل مردم ایران از این مسیر نگذشته است.

این طیف از افراد با بهانه وطن دوستی در طول چندین سال گذشته اقداماتی کرده‌اند و آنچه که در شکل این نامه تجلی یافته است تالی منطقی همان تفکری است که راه نجات ایران را در زیر پای پوتین سربازان آمریکایی و متحدانشان می‌جستند که این تفکر را شدیداً محکوم می‌کنیم زیرا معتقدیم راه اصلاح و پیشرفت کشور را فقط و فقط در داخل باید جست.

چگونه جمعی سی نفره، تمایلات کوته نظرانه خود را به نمایندگی از میلیون‌ها ایرانی بیان کرده‌اند؟ میلیون‌ها ایرانی که زیر بار تحریم‌های ظالمانه به سختی معیشت خود را گذران می‌کنند و در انتخابات سال ۱۳۹۲ با حضور در پای صندوق‌های رأی و انتخاب دکترحسن روحانی «نه» بزرگی به ادامه این تحریم‌ها که حیات و ممات آن‌ها را نشانه رفته بودند گفتند.

این افراد به طور ضمنی با جریانی در داخل کشور متحد شده‌اند که نه تنها دل در گرو جمهوریت نظام و اسلامیت نظام ندارند بلکه سرزمین ایران نیز برایشان بهانه ای بیش نیست، این دو جریان به ظاهر دور از هم، حضور خود در سپهر سیاسی و اجتماعی کشور را با ادامه تحریم‌ها تضمین شده می‌بیند و از هیچ عملی دریغ نمی‌کنند.

درنامه اخیر، این‌همانی بین شجره طیبه جمهوری اسلامی ایران و گروه تروریستی داعش صورت گرفته است. نویسندگان عاجز مانده از تحلیل و استدلال آنچه را که حاصل مجاهدت و رشادت میلیون‌ها ایرانی حق‌جو و آزادی خواه و عدالت طلب از زمان مشروطه تا پیروزی انقلاب اسلامی که در قاموس جمهوری اسلامی ایران تبلور یافته است، را با گروهی تروریستی که ازقضا برآمده از سیاست‌های غلط و منفعت محور آمریکا و متحدانش است یکی دانسته و سعی بر آن دارند که هزینه جنایات داعش در سرتاسر جهان را از جیب مردم ایران بپردازند. آیا این وطن دوستی است که ملت خود را بخاطر جنایات داعش با درخواست تحریم مجازات کنند.

در فضای پرتنش و غبارآلود خاورمیانه که رژیم‌های مرتجع منطقه دست به هرکاری برای نا امن کردن کیان ایران و حتی تجزیه سرزمین ایران می‌زنند و با حمایت از تکفیری‌های جنایت کار برای مقابله با ایران هر عمل قبیحی را بخاطر منافع شوم خود تطهیر می‌کنند؛ وحشی گریهای داعش در قضیه شارلی ابدو و بروکسل و اورلاندو و امثالهم را باید حامیان اصلی آن‌ها پاسخ دهند و تفکرات آن‌ها را در دستگاه‌های زر و زور و تزویر جست‌وجو نماییم، نه اینکه با تحلیل‌های برآمده از غرض و کینه مردم کشورمان را بدنام کنیم.

کدام به اصطلاح وطن دوستی، در حالیکه کشورش در خطر تروریسم است با آدرس غلط به دیگران در پی تضعیف قدرت سخت افزاری و نرم افزاری کشورش برمی آید؟ در جایی از نامه بار دیگر از سوی میلیون‌ها ایرانی صحبت شده است و به دونالد ترامپ وعده داده شده است که در صورت پذیرش منویات این سی نفر و ادامه تحریم‌ها شاهد همراهی مردم با آمریکا خواهد بود.

آیا چنین مسایلی از روی ساده انگاری و پذیرش هژمونی آمریکا بر مقدرات همه جهان و کشور نیست؟ این چه حب وطنی است که سرنوشت کشور را با چک سفید امضا به امپریالیزم هدیه می‌کند؟

همانطور که مستحضرید این نامه خطاب به دونالد ترامپ رییس جمهور بعدی آمریکا نگاشته شده است؛ گویی نگارندگان این نامه، وهنیات و خزعبلات دونالد ترامپ را در زمان تبلیغات که برآمده از شخصیت واقعی اوست فراموش کرده‌اند.

شخصیتی که بسیاری از اصول اخلاقی را به راحتی زیر پا می‌گذارد آیا برازنده این است که دست به دامانش شد و از او طلب مساعدت کرد و به خیال واهی سرنوشت ملتی را به حمایت او گره زد؟

نمی‌بایست فراموش کرد که در کشورهای در حال توسعه و ایستاده در برابر سیاست‌های مداخله جویانه آمریکا، فقر مردم و ضعف طبقات اجتماعی در کنار آنکه نتیجه برخی از سیاست‌های اقتصادی غلط و فسادهای داخلی است تحت تأثیر مستقیم تحریم‌های ظالمانه آمریکا و همراهان او می‌باشد، تحریم‌های اقتصادی، دارویی، صنعتی و… که توسط آمریکا بر ملت‌ها وضع می‌شود نه به سمت دموکراسی که به سمت فقر و گرسنگی بیش از پیش مردم منتهی خواهد شد و تجربه نشان داده است ملت‌هایی که با ضعف معیشتی دست و پنجه نرم می‌کنند نخواهند توانست از حقوق حقه خود دفاع نمایند.

بنگرید به تجربه عراق و لیبی و افغانستان طالبان و کره شمالی در زمان اعمال تحریم‌ها، آیا تحریم‌ها کمکی به توسعه آن کشورها نمود؟ آیا دموکراسی جزء ارمغان توسعه ملت‌هاست؟

بر این نظریم که آنچه موجب رشد و تعالی ملی می‌شود حرکتی است جوهری و برآمده از حرکت‌ها و جریان‌های اصیل و ریشه‌دار مردمان یک کشور نه هدیه از سوی قدرت‌های جهانی. ما برای آنکه اصلاحی در امور داخلی کشورمان صورت پذیرد هیچگاه دست به دامن مستکبرین جهانی نخواهیم شد و با ایستادگی و اصلاح تدریجی در کنار گشایش در وضع معیشت مردم دست به افزایش آگاهی‌شان خواهیم زد. به همین جهت به راه و روش امام خمینی (ره) معتقدیم که فرموده بودند «اگر ما تسلیم آمریکا و ابرقدرت‌ها می‌شدیم، ممکن بود امنیت و رفاه ظاهری درست می‌شد…

ولی مسلماً استقلال و آزادی و شرافتمان از بین می‌رفت» و همان‌طور که نخست وزیر امام در اوج مشکلات داخلی وقت به تاسی از امام خمینی (ره) با تحسین نامه چندتن از اساتید ایرانی مقیم خارج مبنی بر آنکه از ملت‌های دیگر بخواهیم در هیچ تحریمی بر علیه ایران شرکت نکنند بیان داشت: «این نه تحریم یک دولت،‌ بلکه تحمیل رنج‌های بسیار بر مردمی است که مصیبت دولتمردان مالیخولیازده برایشان کافی است» و در همین راستاست که معتقدیم «ما نه آمریکایی هستیم و نه انگلیسی.

تا حال نه کارت تبریکی برای روسای کشورهای بزرگ فرستاده‌ایم و نه امید یاری آن‌ها را داریم و می دانیم با اصالت قدرت در روابط بین الملل هر کشور به دنبال منافع ملی خود است و ما بیزار از کسانی هستیم که بر عرف و اعتقادات دینی و ملی ملت خود احترام نمی‌گذارند». ما با زنده نگه داشتن شعله امید در سینه‌هایمان برای ایرانی بهتر سعی در اصلاح روندهای نامطلوب جمهوری اسلامی ایران خواهیم داشت و با نفی هرگونه دخالت بیگانگان بر این نظریم که ادامه تحریم‌های ظالمانه فشاری مضاعف بر مردم شریف ایران است و نامه‌های این‌چنینی محکوم است و به هیچ وجه راه‌گشای مسیر ایرانیان نخواهد بود.
«وَ الَّذينَ جاهَدُوا فينا لَنَهْدِيَنَّهُمْ سُبُلَنا»

انجمن اسلامی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران

انجمن اسلامی پردیس ابوریحان دانشگاه تهران

انجمن اسلامی دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران

انجمن اسلامی دانشکده الهیات دانشگاه تهران

انجمن اسلامی دانشکده پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تهران

انجمن اسلامی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران

انجمن اسلامی دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران

انجمن اسلامی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران

انجمن اسلامی دانشکده دندان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران

انجمن اسلامی دانشکده روان شناسی دانشگاه تهران

انجمن اسلامی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران

انجمن اسلامی پردیس فارابی دانشگاه تهران

انجمن اسلامی دانشکده مدیریت دانشگاه تهران

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا