خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نظر استاد حقوق اساسی درباره ی «ممنوع التصویری» در قانون

دکتر سیدمحمد هاشمی، استاد برجسته ی حقوق اساسی گفت: حکم ممنوع التصویری با منطق اخلاق، انسانیت و اسلامیت سازگاری ندارد.

به گزارش انصاف نیوز، این استاد حقوق دانشگاه شهید بهشتی تهران در همایش «مطبوعات در نظام قانونی ایران» در پاسخ به سوالی درباره وجاهت قانونی ممنوعیت انتشار نام یا تصویر افراد و شخصیت‌های سیاسی اجتماعی به دستور مقامات قضایی و یا غیر قضایی در مطبوعات و رسانه‌ها گفت: «آنچه مسلم است، محکومیت باید به موجب حکم دادگاه و مستند و مستدل باشد. ما در قانون مجازات ممنوع التصویری نداریم؛ اگر جزا باشد. باید حکم دادگاه هم صادر شده باشد. پس بنابراین این مساله با منطق اخلاق، انسانیت و اسلامیت سازگاری ندارد. اقتضای اسلام این نیست و به همین جهت است که بایستی این مسائل را – یعنی علایق و سلایق شخصی را – در امر حکومتی مبنای تصمیمات حکومتی قرار ندهند».

این همایش توسط انجمن اسلامی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران در تالار شیخ انصاری این دانشکده و با حضور اساتید برجسته حقوق و ارتباطات برگزار شد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. سلام ،
    شما و دیگر استادانِ مانند شما که از رویه حقوقی حکومت دادِ سخن میدهید، بدانید که رویه و منش حکومیتی هر چه که میخواهد باشد ! شما مگو که خطاست !حکومت شناس نه ای جانا خطا اینجاست ! […]

  2. علم حقوق رایج در کشور ما علمی لدنی است که به تنها به برخی مقامات و قضات البته عادل کشور اعطا شده است !

  3. پوزش میطلم استاد بعنوان یک دانشجوی حقوق یاداوری تان میکنم این مقولاتی که نام بردید مدت هاست در این دیار دچار تعاریف وارونه شده اند مگر نمبینید دائم از تغییر دروس علوم انسانی سخن میگویند چون بخوبی فهمیده اند یک حقوق خوانده به این…….تمکین نمیکند……..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا