خرید تور تابستان ایران بوم گردی

رد ادّعایی درباره‌ی «خس و خاشاک» [+متن سخنان احمدی نژاد]

«سیاوش خوشدل»، عضو بخش تحلیلی انصاف نیوز در یادداشتی درباره‌ی یادداشت داریوش سجادی، بلاگر ایرانی آمریکایی همسو با جریان احمدی نژاد، نوشت:

داریوش سجّادی در نقد پیشنهاد علی مطهّری مبنی بر رسیدگی به اتّهامات همه‌ی طرف‌های درگیر در مسائل سال 88، انتساب «خس‌وخاشاک خواندن معترضان» به احمدی‌نژاد را بی‌اخلاقی خواند و مصادیق این استعاره را محدود به اغتشاشگران دانست.

محدودیت مصادیق تا آنجا پیش می‌رود که آقای سجّادی ادّعا می‌کند احمدی‌نژاد «به صراحت و با اشاره به چند مورد درگیری و با اشاره به به چند مورد درگیری‌ها و آتش زدن سطل‌های زباله‌ی شهرداری در اطراف وزارت کشور» سخنان خود را بیان کرده‌است.

مراجعه به سخنان احمدی‌نژاد نشان می‌دهد که اوّلا در کنار اغتشاش، اعتراض نیز از مصادیق چیزهایی است که احمدی‌نژاد وجود آنها را نفی می‌کند و «خس‌وخاشاک» ی که در ادامه‌ی کلام آید – ولو اینکه در ذهن گوینده مصداق محدودی داشته و بعداً در صدد توضیح و اصلاح برآمده باشد – قابلیت ارجاع به معترضان را نیز داشته‌است.

ثانیاً اشاره‌ی صریح موردادّعای آقای سجّادی نیز در سخنان آقای احمدی‌نژاد یافته نمی‌شود.

متن نوشته‌ی آقای سجّادی:

اتّهام «انتساب معترضین به خس و خاشاک» یکی از بی‌اخلاقی‌های محرزی بود که در ۸۸ به بدترین شکل ممکن به احمدی‌نژاد منسوب شد و به آن بهانه معترضین به سابوتاژهای گسترده‌ای دست زدند! این در حالی بود که مشارالیه در سخنرانی خود نزد حامیانش در فردای اعلام نتایج انتخابات به صراحت و با اشاره به چند مورد درگیری‌ها و آتش زدن سطل‌های زباله‌ی شهرداری در اطراف وزارت کشور به نشانه‌ی اعتراض به نتیجه‌ی انتخابات اظهار داشت: پیروز انتخابات ۴۰ میلیون نفری‌اند که در انتخابات رأی دادند (یعنی اعم از ۲۴ میلیونی که به ایشان رأی دادند و آرای دیگر نامزدها) و در این میان یک عده خس و خاشاک در مقابل پیروزی مردم سر و صدا می‌کنند.

متن سخنان آقای احمدی‌نژاد:

ملّت ایران، یک ملّت متّحد است. امروز خبرنگاری سؤال کرد، گفت بعضی‌ها گوشه و کنار بعضی کارها را انجام می‌دهند؛ اغتشاش است، شورش است، اعتراض است. واژه‌های تندی را به‌کاربرد. من یه مثال زدم. یه نتیجه‌گیری کردم. برای شما عرض می‌کنم. گفتم شما اشتباه می‌کنید. ملّت ایران یکپارچه است. در یک مسابقه‌ی فوتبال، پنجاه‌هزار، هفتادهزار تماشاچی می‌رن؛ اون کسی که تیمش باخته، وقتی میاد بیرون، عصبانیه و به هر دری می‌زنه. در ایران، در انتخابات، چهل میلیون نفر، خودشون بازیگر اصلی و تعیین‌کننده‌ی اصلی بودن؛ حالا چار تا خس و خاشاک، این گوشه‌ها یه کاری می‌کنن، بدانید این رودخانه‌ی زلال ملّت، جایی برای خودنمایی آنها نخواهدگذاشت.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. عجیب است نمیدانم چه اصراری دارید که گه گاهی نوشته ای ازاین …….منعکس کنید؟

    2
    1
  2. سلام ،
    این جناب سجادی که گاهآ انصاف نیوز برایش وزنی قائل میشود و مشقهایش را نشر میدهد، از آن کسانی است که نمک چرب و شیرینی در آن 8 سالِ فلاکت ملی نصیبش شده وخب قدرشناس هم هست ! تا اینجا به میزبان و سفره چین وفادار مانده و مانند بسیاری از اصولگرایان ، از رئیس تبری نجسته ! به هر حال اینهم نکته ای است ! حالا یا به مصداق ( مَرده و حرفش ) رفتار میکند و یا هنوز سفره تکانده نشده !

  3. آخه جناب آقاى خوشدل بزرگوار ! مگر قلم جنابعالى قدر و قيمت نداره ؟! مگر اين قلم متعلق به خودتونه ؟! كه بنام هر نامردى آلوده اش ميكنى ؟! اگر مخاطبين اين آقا سر سوزنى به پرچونگى ها و قلم اندازيهاش توجه كردند شما در ازاء هر كلمه از اونها سه مقاله براش بنويسيد ؟! منهم هزينه شو ميدم وگرنه لنگه او باشم ؟! قبوله ؟!
    بزرگوار ! وقتى بدنام ترين ها – مثلاً پادوهاى پايدارى با اونهمه هرزه نامه هائى كه دارند – تره هم براش خورد نميكنند، انصاف نيوز مگر اعتبارشو از سر راه آورده ؟! خدا منو ببخشه شايد شفيعيان راضى به اين حرفها نباشه ولى بذار بگم تا بفهميد چه همكار آزاده و باشرفى داريد ، من از روز اول ميدونستم بضاعتتون كمه، چندبار خواستم كمك بكنم به شرفم هربار حرفو عوض كرد ، يه بار التماس كردم دلائل متفاوتى اقامه كردم ، وضعيت مالى و .. براش گفتم و … اما چه سود ؟! مگر زير بار رفت بى مروت ؟! خودم دوست داشتم كمكى كنم ، تازه هنوز هم زيارتش نكردم وقتى فهميدم ايشون رفيق ابوالفضل فاتح – من هم دوره بودم با او – و همكارش بوده به خودم درود فرستادم كه درست تشخيص دادم ، الان هم يقين دارم همكارهاى شفيعيان از جمله جنابعالى مثل خودش نازنين و با شرافتند . حيف اين اعتبار كه شرافتمندانه و ذره ذره با خون دل جمع ميكنيد.اما در باره اين هموطن سابق اگرچه من براى قلمش و شغلش – اگر راست بگه و نويسنده باشه – احترام قائلم ، قدرت نويسندگيش خوبه ، قشنگ هم مينويسه ولى متاسفانه مشنگ فكر ميكنه ، بينوا نميدونه امروزه نامهائى مثل : خ – م – ك – ه ، در مملكت ما و حتى دنيا برندهاى معتبرى هستند ، هر كسى افتخار ميكنه منسوب به هركذمشون بشه ، اما اين بابا چى ؟! وسط دل امريكا و ادعاى مبارزه با استكبار ؟! اى اوف بر هر چه دروغ و نامردى و نامردمى. حيف حوصله و وقت خالى و بى ارزش ندارم تا بررسى كنم ببينم غير از شما….. ول كن بابا حيف از اين چهار خط هم كه سياه كردم، سلامتى انصاف نيوزى ها و مردان مردشون !

  4. در ایران، در انتخابات، چهل میلیون نفر، خودشون بازیگر اصلی و تعیین‌کننده‌ی اصلی بودن؛ حالا چار تا خس و خاشاک، این گوشه‌ها یه کاری می‌کنن..
    پس حق با سجادی است. فحش را که زمین بیندازند صاحبش بر می دارد

    3
    3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا