خرید تور تابستان ایران بوم گردی

برای ابوالفضل فاتح

«سمانه جعفرزاده» خبرنگار در یادداشتی که در اختیار انصاف نیوز گذاشته است، درباره ی دکتر ابوالفضل فاتح، موسس ایسنا و شفقنا، نوشت:

آشنایی از نزدیک با آقای دکتر ابوالفضل فاتح پزشک موسس استاد و معلم به حق شایسته، شاید به چند سالی بیش قد ندهد اما در همین مدت 5 یا 6 ساله نیز کافی است تا «انسانی» را بشناسی بفهمی و بدانی که برخی آدم ها روی این کره خاکی متولد شده اند برای تلاش جهاد و خروش از نابرابری ها ظلم ها بی عدالتی ها و …

ذات آدمی اگر به سرشت و پاکی مزین باشد محال است در راه ناراست قدم بردارد. استوار است محکم است قدرتمند است و با اراده؛ هر چیز و هر آنچه در برابرش بایستد و مانع در راهش ایجاد کند را با صبوری تحمل مدارا و عطوفت و نهایت گذشت و مهربانی حل می کند.

انسانی که انسانیت را از طفولی فرا گرفته باشد و از این گوهر کمیاب روزگار ما ممارست و محافظت کند محال است کم بیاورد و دست از تلاش و کوشش بردارد.

چه بسیار انسان هایی که انسان بودن را می بینند می خوانند و می شنوند اما یاد نمی گیرند دور و برشان نمی بینند و تلاشی هم برای شناختش نمی کنند اما در زمانه ما که این طور انسانیت ها کمرنگ است برخی دردانه هایی در عالم اخلاق رسانه سیاست و فرهنگ هستند که درخششان به وسعت دریاها و اقیانوس هاست؛ حتی اگر دور باشند اما همواره نزدیک اند.

شاید روزگاری که ما در آن زیست می کنیم نامردمی ها و ناملایمت های بسیار به خود دیده باشد. اسم ها و رسم ها را شاید بتوان از دیده ها و شنیده ها کمرنگ کرد اما یادها و دل ها را نمی شود مهر و موم کرد و نگذاشت تا کسی نفهمد و نشناسد.

زمانه ای که فضیلت های انسانی قربانی مطامع ناچیز نفسانیت ها می شود اما هنوز هم هستند و خواهند بود افرادی با جمیع خصایص انسانی که اگر چه اندک، اما محکم انند و پابرجا و افقی وسیع برای نسل های آتی.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا