خرید تور تابستان ایران بوم گردی

استاندارد بوشهر از ورود ۱۴۰ تن کالای بی‌کیفیت به کشور جلوگیری کرد

سرپرست اداره کل استاندارد استان بوشهر گفت: در طی یک سال اخیر، هشت محموله به وزن ۱۴۰ تن کالای بی کیفیت و فاقد استانداردهای اجباری از گمرکات استان به مبدا برگشت و اجازه ورود این کالاهای غیراستاندارد به کشور داده نشده است.

پیام عسلویه به نقل از ایرنا نوشت: «محسن مشتاقی روز دوشنبه در نشست خبری «پاسخگویی مدیران به رسانه ها» در بوشهر اظهار کرد: استان بوشهر با داشتن ۴۷ آزمایشگاه فعال همکار در بخش‌های نفت، گاز، پتروشیمی، جهاد کشاورزی، دامپزشکی، غذا و دارو، آبزیان و یک سری مراکز تولیدی، کار نظارت و بررسی کالاهای ورودی به کشور را بر عهده دارد.

وی افزود: تعداد کمی و کیفی این آزمایشگاه ها در این استان به گونه ای است که حتی از سایر استان ها نیز نمونه‌هایی برای آزمایش به این استان ارسال می کنند.

سرپرست اداره کل استاندارد استان بوشهر تصریح کرد: در طی یک سال گذشته، ۱۵۸ سند برای کالاهای صادراتی و ۵ هزار سند برای کالاهای وارداتی در این استان صادر شده است.

مشتاقی بیان کرد: همچنین طی مدت یک ساله اخیر، ۳۲ استاندارد ملی در استان بوشهر تدوین شده است.

وی در خصوص آخرین وضعیت جایگاه‌های عرصه سوخت بنزین به استانداردهای لازم، گفت: به جهت پیگیری و رعایت حقوق مردم، به شکل مستمری از این جایگاه ها بازدید و کارشناسی فنی این سازمان اقدام به نمونه برداری می کنند.

سرپرست اداره کل استاندارد استان بوشهر بیان کرد: البته نیاز است که همکاری بیشتری از سوی شرکت پالایش و پخش فراوردهای نفتی استان بوشهر با اداره کل استاندارد بوشهر انجام تا بازرسان ما مشکلی در این بخش نداشته باشند.

مشتاقی گفت: در بازرسی های انجام شده از شماری از مخازن و جایگاه های سوخت در سطح استان بوشهر، تا کنون مشکلی وجود نداشته و مطابق با استانداردهای موجود بوده است.

وی در خصوص وضعیت سیلندرهای گاز خانگی عنوان کرد: الزامات ایمنی و استاندارد در پرکردن، بارگیری، تخلیه و نگهداری از این سیلندرها در دستور کار معمول این سازمان قرار دارد و به مورد غیراستانداردی در این بخش نرسیده ایم.

سرپرست اداره کل استاندارد استان بوشهر گفت: محدود حوادث ناشی از انجارهای رخ داده در منازل توسط این سیلندرها نیز به نوع استفاده از آنها مرتبط بوده است.

مشتاقی یکی از وظایف این سازمان را شناسایی و ارائه گواهی نامه استاندارد برای آسانسورها ذکر کرد و گفت: طی یک سال گذشته ، ۲۸۷ دستگاه آسانسور شناسایی و ۱۹۰ دستگاه مورد بازرسی قرار گرفته است.

وی بیان کرد: همچنین ۲۵۵ گواهینامه ایمنی برای آسانسورهای در حال نصب نیز صادر شده است.

سرپرست اداره کل استاندارد استان بوشهر بیان کرد: طرح متناسب‌سازی اندازه علامت استاندارد با حجم کالا در حال اجرا است تا ضمن بازبینی مجدد کالاهایی که اقدام به جعل علامت استاندارد کرده اند، شناسه های استاندارد نیز به شکل گویا و قابل خوانش بر کالاها ثبت شود.

مشتاقی گفت: طی همین یک سال گذشته، پنج مورد جعل علامت استاندارد بر روی کالاها کشف و تخلف آنها به کمیسیون ماده پنج گزارش شده است.

وی بیان کرد: سرشماره ۱۰۰۰۱۵۱۷ برای استعلام استاندارد یک کالا در نظر گرفته شده و شهروندان می توانند کد استاندارد هر کالایی را به این شماره پیامک کنند.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا