خرید تور تابستان ایران بوم گردی

کشف عتیقه های 2 هزار ساله در مازندران

رئیس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری شهرستان های عباس آباد و تنکابن از کشف اشیای عتیقه با قدمتی نزدیک به 2 هزار سال در شهرستان عباس آباد خبر داد.

نادر سحرخیز روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت : اشیای عتیقه شامل کوزه های سفالی ، ظروف کریستالی و سرنیزه قدیمی هستند که از قاچاقچیان کشف و ضبط شد.

وی افزود: ماموران انتظامی منطقه در پی اطلاع از خرید و فروش و نگهداری اشیای عتیقه توسط قاچاقچیان در عباس آباد این موضوع را در دستور کار قرار دادند.

وی افزود : به دنبال تحقیقات ماموران نیروی انتظامی و همراهی دستگاه قضایی، در 2 روز گذشته 2 نفر به اتهام قاچاق اشیای عتیقه در شهرستان عباس آباد شناسایی و دستگیر شدند.

رئیس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری شهرستان های عباس آباد و تنکابن اظهار داشت : 2 دستگاه خودروی آنان نیز توقیف شد که در بازرسی از خودروها مقادیری اشیای عتیقه با قدمتی نزدیک به 2 هزار سال شامل کوزه های سفالی ، ظروف کریستالی و سرنیزه قدیمی کشف و ضبط شد.

سحرخیز گفت : همزمان با دستگیری این 2 نفر ، شش نفر از همدستانش نیز بازداشت شدند که برای انجام مراحل قانونی روانه زندان شدند.

در شهرستان تنکابن تاکنون حدود 32 اثر در فهرست آثار تاریخی ثبت شده است و در شهرستان عباس آباد نیز حدود پنج اثر به زودی در فهرست آثار ملی به ثبت می رسد.

از ابتدای سال جاری تاکنون دستکم 20 متهم به جرم حفاری های غیرمجازو سرقت اشیای عتیقه در شهرستان های تنکابن و عباس آباد شناسایی و دستگیر شده اند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا