خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش مجمع روحانیون مبارز به برخی اظهارات منتسب به امام در قم

شب گذشته جلسه ی مجمع روحانیون مبارز به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید محمد خاتمی تشکیل شد و در آن نسبت به «برخی اظهارات منتسب به امام خمینی در قم»، واکنش نشان داده شد.

به گزارش انصاف نیوز، روابط عمومی مجمع روحانیون مبارز در این باره خبر داد:

در این جلسه ضمن مرور بر اخبار فرهنگی و سیاسی داخلی و خارجی از کشتار مردم بی دفاع به دست تروریستهای تکفیری در عراق و در ترکیه ابراز تأسف شد، همچنین حملات هواپیماهای آل سعود به مناطق مسکونی و مردم مظلوم یمن که با سکوت رسانه های غربی و مجامع بین المللی همراه است محکوم شد.

در این جلسه ضمن تقدیر از برگزاری مراسم نکوداشت مرحوم آیت الله العظمی میلانی نسبت به درج اظهارات فردی با نام آیت الله میرزا علی آقاخراسانی در ویژه نامه این نکوداشت ابراز تأسف شدید شد. در این اظهارات که گوینده آن مجهول الهویه است مضمونی به این شرح آمده است که آقای خمینی پیش از آزادی نامه ای را امضاء کرده است که در آن تعهد داده است که در سیاست دخالت نکند. این ادعای عاری از حقیقت برگرفته از دروغپردازی ساواک شاه است که حضرت امام رضوان الله تعالی علیه چند روز پس از آزادی و بازگشت به قم به شدت آن را تکذیب کرده اند. متن بخشی از سخنان امام در 21 فروردین سال 1343 چنین است:

“چند روز است آزاد شده ام،… روزنامه اطلاعات سه شنبه 18 فروردین 43 را به من دادند، من از آقایان گله دارم که چرا زودتر به من ندادند، و در این روزنامه کثیف اطلاعات تحت عنوان «اتحادمقدس» در سرمقاله نوشته بودند که با روحانیت تفاهم شده و روحانیون با «انقلاب سفید» شاه و ملت موافق هستند! کدام انقلاب؟ کدام ملت؟ این انقلاب مربوط به روحانیت و مردم است؟! … اگر روزنامه اطلاعات جبران نکند با عکس العمل شدید ما مواجه خواهد شد… خمینی را اگر دار بزنند تفاهم نخواهد کرد با سر نیزه نمی شود اصلاحات کرد… در روزنامه (13/5/1342) که مرا از زندان به قیطریه آوردند نوشتند که مفهومش این بود که روحانیت در سیاست مداخله نخواهد کرد، من الان حقیقت این موضوع را برای شما بیان می کنم، آمد یک نفر از اشخاصی که میل ندارم اسمش را بیاورم، گفت آقا سیاست عبارت است از دروغ گفتن، خدعه، فریب، نیرنگ، خلاصه پدر سوختگی است و آن را شما برای ما بگذارید… گفتم ما از اول وارد این سیاست که شما میگویید نبوده ایم.» (صحیفه امام جلد یک)

با توجه به این سند قطعی در تکذیب دروغپردازی های ساواک و دیگر عوامل رژیم پهلوی و بی اساس بودن ادعای میرزاعلی آقای خراسانی، غفلت و سهل انگاری دوستان دست اندرکار این ویژه نامه نابخشودنی است، امیدواریم که خود به گونه ای شایسته جبران کنند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. با سر نیزه نمی شود اصلاحات کرد (لااکراه في الدين) – قابل توجه آنان که ميخواهند (بلکه فکر ميکنند) مردم را به زور به بهشت ببرند!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا