خرید تور تابستان ایران بوم گردی

علم الهدی: زن کارخانه ای است که خداوند خلق کرده تا آدم ایجاد کند

امام جمعه مشهد گفت: باید اصول اسلامی و دینی در مسئله عفت و حجاب رعایت شود، اختلاط میان زن و مردی که حتی متاسفانه در خانواده‌های مذهبی نفوذ کرده باید جدی گرفته شود.

به گزارش انصاف نیوز به نقل از نسیم آنلاین، حجت الاسلام علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه دوم نماز جمعه این هفته، 17 دی‌ماه مشهد مقدس در حرم امام رضا (ع)، با تبریک میلاد امام یازدهم (ع)، اظهار کرد: میلاد مسعود امام یازدهم (علیه‌السلام)، پدر بزرگوار وجود اقدس امام زمان، امام عسکری را به محضر مقدس شما برادران و خواهران تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

وی رسالت امام عسکری (علیه‌السلام) آماده‌سازی شیعه برای دوره غیبت عنوان کرد و ادامه داد: امشب، شب میلاد مسعود آن حضرت و فردا، سالروز ولادت امام عسکری (علیه‌السلام) است؛ وضعیت امام عسکری در دوران کوتاه شش‌ساله امامتشان یک وضعیت استثنائی نسبت به همه ائمه معصومین (علیهم‌السلام) بود، امام در این دوره کوتاه و رسالتشان، آماده‌سازی شیعه برای غیبت امام معصوم بود.

امام حسن عسکری (علیه‌السلام) شیعیان را برای دوره غیبت تربیت کرد

حجت الاسلام علم‌الهدی تصریح کرد: شیعه‌ای که بناست قرن‌ها امام زمان خودش را نبیند و دستش به دامن امام معصومش نرسد، این باید آماده باشد تا بی امام زندگی کند، در یتیمی به سر ببرد و در بی‌صاحبی زندگانی خود مخصوصاً زندگانی دینی و اجتماعی‌اش را تأمین و اداره کند؛ آن روز نسبت به امروز، شیعه و مسلمانان از نظر تفکر و از نظر اندیشه دینی به‌هیچ‌وجه در رشد امروز نبودند، آدم حساب کند مردم 100 یا 200 سال پیش از نظر رشد چقدر به مردم ما تفاوت داشتند تا چه رسد به مردم هزار و دویست سال، هزار و صد و هشتاد سال گذشته، آنان به‌هیچ‌وجه این رشد را نداشتند، آن شیعه را آماده کنند به‌عنوان یک جریان تشکیلاتی زندگی کند و زندگی خود را در یک تشکیلاتی قرار دهد که آن انسجام تشکیلاتی، غیبت امام معصوم (علیه‌السلام) را برای او یک مقدار جبران کند.

وی با بیان این‌که جوامع آن روز شیعیان، آگاهی و بصیرت امروز جامعه شیعی را نداشت، خاطرنشان کرد: آن تشکیلات را ساخته‌اند آن‌هم در آن اختناق و خفقان آن روز و بعد شیعه را در یک زندگی اجتماعی تشکیلاتی عادت دادن، چه رسالت سنگینی بوده بر عهده امام عسکری که جز با معجزه امام یازدهم (علیه‌السلام)، این کار شدنی نبود؛ امام عسکری در آن وضع و شرایط بودند، جوامع گذشته ما در عرصه‌های سیاسی مشکلاتشان از جامعه امروز ما خیلی بیشتر بوده است به خاطر این‌که این بصیرت و رشدی که مردم ما دارند، این آشنایی، آگاهی و آگاه‌سازی که نیروهای متدین ما دارند، در گذشته به‌هیچ‌وجه وجود نداشته حتی در صدسال پیش.

17 دی، سالروز کشف حجاب رضاخانی

امام جمعه مشهد با اشاره با سالروز کشف حجاب رضاخان، عنوان کرد: هشتاد سال گذشته در روز 17 دی مثل چنین روزی، کشف حجاب اجباری رضاخانی در کشور شروع شد، امروز روز 17 دی هست، مصادف با سالروز کشف حجاب اجباری رضاخان؛ آن روز برداشت متدینین از نظام حکومتی، یک نظام بی‌دین، یک نظام دشمن اسلام، یک نظام دشمن قرآن بود که دست به یک سلسله حرکت‌های ناهنجار دین زدایی زده است و باید در برابرش مقاومت کرد و مقاومت هم کردند.

چرا حجاب مانعی برای انگلیس‌ها بود؟

وی افزود: در همین مسجد گوهرشاد و شبستان مجاور این رواق، کشته‌ها دادند، شهدایی به اسلام تقدیم شد به خاطر ایستادگی در مقابل یک جریان حاکم بی‌دین که فقط می‌خواهد دین زدایی کند اما آن روز به این نکته توجه نشد، کشف حجاب اجباری به‌وسیله یک مزدور انگلیسی با طرح انگلیسی خارجی به چه منظور اجرا شد؟ انگلیسی‌ها چطور طرح کشف حجاب اجباری را در کشور به‌وسیله مزدورشان پیاده کردند؟ اصلاً مگر مسئله حجاب چه مانع و مشکلی با استعمار بریتانیا و سلطه و نفوذ سیاسی انگلیس داشت که انگلیسی‌ها آمدند به چادر و روسری زنان ما دست زدند؟ این را باید بررسی کنیم که چرا این‌گونه شد؟

حجت الاسلام علم‌الهدی گفت: چرا انگلیس پیش از ورود به سیاست، فعالیت خود را روی حجاب متمرکز کرد؟ رضاخان یک نوکر حلقه‌به‌گوش بی‌سواد قلدر چکمه به‌پای انگلیسی بود، اصل سیاست مال دولت بریتانیا و انگلیس بود، این‌ها چرا در همه مسائل به مسجد، نماز و سیاست ما دست نزدند، اول آمدند به سراغ چادر زن‌ها و حجاب دخترهای ما؟ آیا فقط منظور توسعه فحشا بود؟ آیا فقط منظور این بود که در بین مردم بی‌بندوباری راه بیندازند یا هدف بالاتری را در سیاست استعماری بریتانیا پیگیری می‌کردند؟

استعمار بریتانیا به دنبال خالی کردن ایران از نیروی انسانی کارآمد و اندیشمند است

وی گفت: این‌ها به این نتیجه رسیده بودند که اگر بنا شد این کشور چون مشکلاتی که آنان در استعمار هند پیدا کرده بودند و موانعی که آنجا سر راه خودشان دیدند و از دل آن مردم یک گاندی بیرون آمد و بعد هند را از دست بریتانیا گرفت، حساب کردند اگر بیایند یک طرحی اجرا کنند که دیگر در نتیجه اجرای این طرح در این مملکت نیروی انسانی کارآمد باعرضه‌ی اندیشمند به وجود نیاید، این کشور از سرمایه انسانی خالی و تهی شود و از اصول اعتباری سنت اسلامی هم این کشور خالی شود، این کشور نه به نیروی داخلی خود وابسته باشد، نه وابسته باشد به فرهنگی به نام دین، اگر این دو کار بشود، استعمار بریتانیا در این کشور مسلط می‌شود و برای این‌که این مسئله صورت بگیرد، هم این کشور از نیروی انسانی خالی شود و خالی از اساس فرهنگ دینی، ولنگار و بی‌بندوبار باشد، تنها راهش اجرای این برنامه است، چادر از سر زن‌ها برداشتن و حجاب را از بین بردن.

حجت الاسلام علم‌الهدی، گفت: طرح کشف حجاب بریتانیا برای تهی کردن کشور از نیروی انسانی است. به خاطر این‌که این زن‌ها و دخترخانم‌ها ازدواج می‌کنند، خانه‌دار هستند، این زن‌ها در کانون زندگی‌شان مرد می‌سازند، آدم می‌سازند، بشر پرورش می‌دهند، یک خانم پیرزن 70 ساله، خودش حتی امضا کردن هم بلد نیست اما محصول تربیتی‌اش، محصول وجودش مهندس است، دکتر است، استاد دانشگاه است، عالم است، مجتهد است، 7تا، 8تا، 10تا بچه دارد یعنی 7، 8 یا 10 عنصر عظیم اقتصادی، فناوری و علمی به این کشور وجود او تحویل داده.

اگر چادر از سر دختران بکشند، او به عنصری هوس‌باز تبدیل می‌شود

وی ادامه داد: اگر چادر از سر او بکشند، او را از خانه بکشند و به عرصه هوس‌بازی بکشانند، طبیعی است که در دامن او دیگر این‌همه نیروی انسانی پرورش پیدا نمی‌کند، کشور از نیرو تهی می‌شود و تنها دلیل آن این است که زن‌ها آدم ساز هستند، زن‌ها انسان‌ساز هستند، زن کارخانه‌ای است که خداوند خلق کرده برای این‌که انسان بیافریند و آدم ایجاد کند، این زن را از کانون عفت خانواده به یک عرصه هوس‌بازی کشیدن، این دیگر انسان و فناور و عالم و اندیشمند پرورش نمی‌دهد، این هوس‌باز پرورش می‌دهد، این عیاش پرورش می‌دهد؛ یک آدم لاابالی ولنگاری که همش شکمش و دردش شهوتش است به جامعه تحویل می‌دهد.

نسل سوم انقلاب، تربیت‌شده مادران انقلابی هستند

حجت الاسلام علم‌الهدی افزود: شما نمونه‌اش را ببینید؛ در همین انقلاب ما امروز نسل سوم این انقلاب، نیروهایی هستند که ما نمونه این نیروها را در نسل اول انقلاب کمتر داشتیم؛ مقام معظم رهبری تصریح فرمودند در سخنرانی‌شان که «جوانان انقلابی امروز ما در نسل سوم به‌مراتب پیشرفته‌تر از جوانان انقلاب ما در نسل اول هستند»، چرا؟ چون مادران انقلابی این نسل سوم را پرورش دادند، چون خانواده‌های انقلابی این نسل را تربیت کردند.

سالروز شهادت احمدی روشن، جوان نسل سومی انقلاب

وی گفت: روز سه‌شنبه، سالروز شهادت جان‌گداز یک نیروی ارزشمند و از سرمایه‌های این نظام، احمدی روشن است؛ یک آقای احمدی روشن جوان به‌عنوان سرمایه ملی که دقیقاً تیر دشمن و استکبار او را هدف قرار داد، در دامن یک مادر انقلابی پرورش پیدا کرد، ما این را در نسل سوم انقلاب داریم؛ انسان وقتی با خانواده او تماس می‌گیرد، همین‌الان که شهید دادند، سرمایه انسانشان را از دست دادند، وابستگی و دلدادگی آنان و از همه‌چیز گذشتن در راه نظام و انقلابی که همین‌الان در این خانواده حاکم است و بچه احمدی روشن همین‌طور دارد بار می‌آید، در کمتر خانواده‌ای وجود دارد.

حجت الاسلام علم‌الهدی گفت: نسل سوم انقلاب را این زن‌های انقلابی به وجود آوردند؛ برادران، خواهران، زن نیروی آدم ساز است، دشمن می‌خواهد این کارخانه آدم سازی و نیرو سازی در این نظام را با توسعه بی‌حجابی به میدان بی‌بندوباری و هوس بازی بکشاند، این نقشه دشمن است، خواهر من، دختر من، الگوها و نمادهایی که از طرف حوزه غرب در شکل‌های ناهنجار به‌عنوان مدل تازه، وارد این کشور می‌شود، شوهای لباسی که دشمنان خدا در این مملکت با دستیاری با بیگانه اجنبی دارند تشکیل می‌دهند، موارد فسق و فجوری که به دست وابستگان غربی در این مملکت دارد صورت می‌گیرد، این تنها برای توسعه بی‌حجابی و فحشا نیست، این برای تهی کردن کشور از نیروی انسانی است، این‌ها می‌خواهند مملکت را از نیروی انسانی خالی کنند.

خانواده‌ها جلوی اختلاط زن و مرد در مهمانی‌ها را بگیرند

وی اختلاط بین زن و مرد را عاملی برای فساد خانواده‌ها دانست و گفت: ما که داد می‌زنیم برادران و خواهران، بیایید یک مقدار اصول دینی و اسلامی را در مسئله عفت و حجاب رعایت کنید در داخل خانواده‌های خودتان، این اختلاط بین زن و مردی که حتی متأسفانه در خانواده‌های مذهبی هم نفوذ کرده است؛ یک خواهر با حجاب انقلابی با یک مرد بیگانه آن‌هم آدم متدین حرف می‌زند مثل خواهری که با برادرش حرف می‌زند، این درست نیست.

امام جمعه مشهد با تأکید بر این‌که «باید آفت اختلاط زن و مرد در خانواده‌ها از بین برود»، گفت: درست است هر زن مسلمان خواهر مرد مسلمان است اما این خواهر و برادری برقرار نمی‌شود، اختلاط زن و مرد خطرناک است، جلسات خانوادگی و مهمانی‌هایی که حتی در خانواده متدینین، دختر خانم و عروس خانم جوان با صورت آرایش‌کرده مقابل برادرشوهر خود می‌نشیند و زانو می‌زند، این منشأ فساد در کانون یک خانواده متدین است، حداقل شما متدینین بیایید این آفت اختلاط زن و مرد را از زندگی خودتان بردارید.

توسعه بی‌حجابی، بزرگ‌ترین نقشه دشمن برای تهی کردن کشور از نیرو انسانی است

وی گفت: توسعه بی‌حجابی بزرگ‌ترین نقشه دشمن است، هم کشور را از نیرو تهی کند هم ولنگاری را ترویج کند؛ آقای پسر جوان حزب‌اللهی نسل سوم انقلاب که در دل شور و هیجان این انقلاب و نظام بار آمده، اگر خدایی نکرده به دنبال یک صورت آرایش‌کرده و موهای پریشان یک دختر ولنگار راه افتاد، این دیگر نیروی با بصیرت این نظام نیست، این نیروی مقاوم این انقلاب نیست؛ می‌خواهد از این‌طرف سفره دین را از زیر پای جوانان ما جمع کنند، از آن‌طرف جامعه ما را از نیروی انسانی تهی کنند و بهترین طرح و ابزار، تجربه 80 سال پیش دولت بریتانیا توسط مزدور چکمه به‌پای خشنش، رضاخان بوده است که می‌خواهند از طریق جنگ نرم وارد کشور کنند.

حجت الاسلام علم‌الهدی با هشدار به متولیان فرهنگی نسبت به کوتاهی در اقدامات مقابله با بی‌حجابی، گفت: بیدار باشید، متولیان فرهنگی این مملکت به فکر باشند، تا حرف می‌زنی می‌گویند حجاب با فرهنگ‌سازی درست می‌شود، ما هم می‌گوییم حجاب با فرهنگ‌سازی درست می‌شود اما بی‌حجابی به چه چیزی علاج می‌شود؟ دو بحث است، یک بحث حجاب و عفت است، عفت و حجاب باید با فرهنگ‌سازی درست شود اما بی‌حجابی باید با چی علاج شود؟

تا شما یک برنامه فرهنگی درست کنید، 10ها شوی لباس فرهنگ‌سازی حجاب شما را خنثی می‌کند!

وی افزود: تا وقتی شماها به فکر این باشید که یک برنامه فرهنگی بدهید که حجاب درست کند، 10 تا شوی لباس در اطراف این کشور درست می‌کنند، دخترها و زن‌ها را می‌کشانند به یک مسیر فسادی از همین شکل لباس که صدها برنامه فرهنگی شما برای حجاب سازی اثر نمی‌کند. «تکبیر»

سیاسیونی که با توسعه بی‌بندوباری اردوکشی سیاسی درست می‌کنید، از خدا بترسید!

این عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: بعضی از این سیاسیون از خدا بترسند، پیغمبر از این‌ها بازخواست خواهد کرد، خیانت این است، همه هستی و زندگی، دنیا و مقام و قدرت نیست که شما برای قدرت‌یابی خودتان یک رسانه پوسیده‌ای را به دست بگیرید و به من عمامه به سر طلبه هم فحش دهید، این چه می‌شود؟ این کجا مشکل را حل می‌کند؟ شما یک‌مشت ولنگار را دور خودتان جمع کنید، اردوکشی سیاسی از یک‌مشت لاابالی بی‌بندوبار درست کنید که به قدرت برسید، بعد چی؟ چند وقت دیگر تو زنده‌ای؟ آقای لیدر حزب، چند وقت می‌خواهی زندگی کنی؟ آقای عضو جریان سیاسی لائیک و وابسته به غرب، چقدر می‌خواهی در این مملکت نفس بکشی که الآن بیایی بی‌بندوباری را ابزار کنی، جوان و دختر معصوم را به باد فساد بکشانی، با توسعه و ترویج بی‌بندوباری و بی‌حجابی که برای خودت اردوی سیاسی درست کنی؟

همچون هشت سال جنگ سخت، در جبهه جنگ نرم هم دشمن را شکست می‌دهیم

وی اظهار کرد: از خدا بترسید، خدایی در کار است، قبر و قیامتی در کار است؛ این نظام به حمدالله با عنایت پروردگار و توجه ویژه امام زمان رو آمده، باقدرت هم درحال‌توسعه، پیشرفت و تعالی است، هیچ قدرت اهریمنی در این کره زمین، جلوگیر و جلودار پیشرفت این نظام و انقلاب در دنیا نیست تا متصل بشود به انقلاب جهانگیر وجود اقدس بقیه‌الله (علیه‌السلام). «تکبیر» و همان‌طوری که با هشت سال دفاع مقدس و جنگ سختشان نتوانستند نظام ما را از راه بیندازند و جلوی پیشرفت نظام ما را بگیرند، با جنگ نرمشان هم نمی‌توانند، نظام مسیر خودش را باقدرت ادامه خواهد داد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا