خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ادعای وزیر: دلواپسان معتقد به شکست طرح تحول سلامت هستند نه مردم

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: مردم اعتقادی به شکست طرح تحول سلامت ندارند، معتقدان به شکست این طرح کسانی اند که در گروه دلواپسان قرار دارند.

به گزارش انصاف نیوز این ادعا در حالی مطرح شده که پسرعموهای آقای وزیر که نمایندگان استان خراسان و از چهره های حزب جبهه پایداری (که به عنوان دلواپسان از آنها یاد می شود) هستند، از مهمترین حامیان عملکرد وزیر بهداشت هستند و رسانه های این جریان به همراه صداوسیما در سه سال اخیر بیشترین حمایت های رسانه ای را از آن کرده است.

مسعود پزشکیان، وزیر بهداشت دولت اصلاحات و نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی که عضو کمیسیون بهداشت مجلس است، مهمترین منتقد عملکرد وزارت بهداشت از ابتدای اجرای طرح تحول سلامت بوده است.

در چند ماه گذشته با نمایان شدن ایرادهای این طرح، بخشی از حامیان آن نیز به منتقدان آن تبدیل شده اند.

وزارت بهداشت در حال رایزنی برای تامین مالی این طرح پرهزینه است که ایرادهای آن از پیش از سوی منتقدان پیش بینی شده بود.

به گزارش ایرنا، سیدحسن قاضی زاده هاشمی شامگاه پنجشنبه در بازدید از پایگاه اورژانس شهر زواره از توابع شهرستان اردستان در جمع خبرنگاران گفته است: آینده طرح تحول نظام سلامت مانند آینده انقلاب اسلامی روشن بوده و اجرای امثال این طرح بخشی از آرزوهای شهدای انقلاب، امام راحل و رهبر معظم انقلاب است.

وی ادامه داد: طرح تحول نظام سلامت با هدف کاهش پرداختی درمان از جیب مردم و افزایش دسترسی ها به ویژه در مناطق محروم اجرا شد و تا اندازه ای هم موفق شده است و از باقی مانده آن نیز باید حمایت شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر ضرورت توجه به بیمه در درمان بیمه شدگان اظهار کرد: بیمه برای ما بسیار مهم است زیرا خریدار، خدمت را بیمه می کند و بیمه باید برای مردم و جامعه پزشکی بستر لازم را فراهم آورد.

قاضی زاده هاشمی خاطرنشان کرد: یکی از دستورهای رئیس جمهوری این است که سازمان تامین اجتماعی موظف شود تا پولی را که به عنوان درمان از بیمه شدگان می گیرد به حسابی واریز کند تا رئیس جمهوری و وزیر اقتصاد و امور دارایی روی آن نظارت کنند.

وی تصریح کرد: این دستور رئیس جمهوری باید محقق و این پول فقط برای درمان بیمه شدگان استفاده شود.

وی یکی از بخش های باقی مانده در حوزه طرح تحول سلامت و حل مشکلات بیمه ای را در حوزه سیاستگذاری خواند و گفت: بحث سیاستگذاری در راستای منویات رهبر معظم انقلاب باید تعیین تکلیف شود و در سال های آینده از این مسیر، بسیاری از مشکل ها مانند مدیریت منابع و توازن بین منابع و مصارف حل شود.
وزیر بهداشت یکی از دستاوردهای سفر امروز خود به کاشان و اردستان را دیدار با مادر شهیدی خواند که چهار فرزندش را تقدیم انقلاب کرده و دعای وی بسیاری از موانعی را که بر سر راه مردم، معیشت و رفاه آنهاست، کوتاه می کند.
وزیر بهداشت که صبح امروز بیمارستان فوق تخصصی آیت الله یثربی کاشان را افتتاح کرده بود، در ادامه سفر خود در این شهرستان با خانواده شهیدان محسن، جواد، علی اصغر و محمدرضا بارفروش دیدار کرد.
قاضی زاده هاشمی در ادامه سفر خود به برخی از شهرهای شمال استان اصفهان عصر امروز پایگاه اورژانس شهر مهاباد از توابع اردستان را نیز افتتاح کرد.
وی همچنین در سفر به زواره به مقام شامخ شهدای این شهر از جمله دو شهید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادای احترام کرد.
سفر یکروزه قاضی زاده هاشمی پس از برگزاری جلسه شورای اداری شهرستان اردستان که شامگاه پنجشنبه برگزار می شود، خاتمه می یابد.
اردستان در 125 کیلومتری شمال مرکز استان اصفهان قرار دارد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا