خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نامه‌ی عروس مرحوم آیت الله منتظری به آیت الله مکارم شیرازی

زهرا ربانی املشی، عروس آیت الله منتظری که همسرش چندی پیش به خاطر انتشار نوار سخنران آن مرحوم در دادگاه بدوی به حبس محکوم شده [لینک]، به سخنان اخیر آیت الله مکارم شیرازی واکنش نشان داد.

متن این نامه که نسخه‌ای از آن به انصاف نیوز ارسال شده در پی می‌آید:

بسمه تعالی

حضرت آیت الله مکارم شیرازی

سلام علیکم؛ جنابعالی در ملاقات مورخ 14/10/95 با دادستان کل کشور، در باره انتشار فایل صوتی مرحوم آیت الله منتظری، مربوط به [سال 67] مطالبی را به شرح زیر فرمودید:

«این در واقع یک حرکت انتقامی از سوی این گروه است، این‌ها می گویند که ما باید انتقام خود را بگیریم ولو اینکه نظام از بین برود، این‌ها واقعاً حرکت انتقامی دارند که نباید کوچک شمرده شود، بلکه باید آن را بزرگ دید؛ به ویژه هماهنگی که بین اینها و خارج وجود دارد باید خیلی جدی با این مساله برخورد کرد تا تکرار نشود این مساله ضربه به امام، نظام و انقلاب بود».

در این باره چند نکته را متذکر می‌شوم:

1 – در چند جمله بالا، حداقل هفت اتهام را مطرح فرموده‌اید: «وجود یک گروه» که به «قصد نابودی نظام»، «هماهنگ با خارج»، «حرکت انتقامی»، «ضربه به امام»، «ضربه به نظام»، «ضربه به انقلاب». بدون شک اگر دادگاهی بیطرف سراغ داشتم شکایت خود را به آنجا می‌بردم.

2 – گفتنی است در دادگاهی که پس از هشت جلسه بازجویی‌های چند ساعته و با توجه به گزارش‌های مراکز اطلاعاتی و امنیتی تشکیل شد، این اتهاماتی که شما به آقای احمد منتظری وارد کردید، یا مطرح نشد، یا با دلایل منطقی رد شده است.

3 – برای اتهامات سنگینی که ظاهراً حتی برای مسوولین اطلاعاتی و امنیتی و دادسرا و دادگاه مطرح نبوده یا ثابت نشده است ولی جنابعالی راحت مطرح فرموده‌اید، چنانچه مدارکی در اختیار دارید مناسب است آنها را منتشر فرمایید تا شنوندگان بیانات شما، نسبت به مبانی استدلالی جنابعالی در استنباط احکام الهی سست نشوند.

4 – جنابعالی در جواب سؤال آیا تهمت زدن به اهل بدعت جایز است؟ (حدیث… فباهتوا) فرموده‌اید: «سند روایت خالی از ابهام و اشکال نیست و مفهومش این است که در جایی که هیچ راهی برای دفع شرّ دشمنی نباشد، می‌توان از بهتان نیز استفاده کرد». (سایت خبر آنلاین) ظاهراً در این جا هم اولاً آقای احمد منتظری را بدعت گذار پنداشته‌اید و ثانیاً شرور که برای رفع آن به بهتان متوسل شده‌اید. (خلاف نظر فقهی خودتان)

5 – جنابعالی چگونه توانستید تهمت ضد نظام و ضد انقلاب را به ایشان وارد کنید در حالی که اگر قرار بود این تهمتها به ایشان و خانواده‌شان بچسبد، هم امروز و هم در رژیم سابق، این همه خود و خانواده در معرض مشکلات و مصائب قرار نمی‌گرفتند.

6 – بحمد الله خانواده منتظری مفتخر است که علیرغم اشراف کامل ارگان‌های اطلاعاتی و امنیتی قبل و بعد از انقلاب، امروز هیچ نقطه ضعفی علیه آنان مطرح نشده است و کارنامه آنان در نظر مردم شفاف و پاک است و این اقدام همسرم نیز دفاع از حقوق مردم و آموزه‌های حیاتبخش دین رحمت بوده است.

و در پایان، از زبان همسرم می گویم که اکنون اگر قرار است امر به معروف و نهی از منکر و گفتن حق و حقیقت جرم باشد این هزینه را هم مثل سایر هزینه‌ها به جان می‌خرم و “ربّ السجن احبّ الیّ مما یدعوننی الیه”. والسلام.

زهرا ربانی املشی 18/10/1395

محکومیت احمد منتظری به ۶ سال حبس و خلع لباس

پرسش شاگرد آیت الله منتظری درباره‌ی تحریف «جواز کشتن آمریکایی‌ها»

واکنش صریح یک رزمنده به فرزند منتظری: بی‌انصافی تا کجا؟

کامل | پاسخ عضو دفتر امام خمینی به نوار سخنان آیت الله منتظری

یادداشت جواد امام در واکنش به حکم احمد منتظری

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. انصافاً ايراد اتهام از سوى جناب مكارم هم غلط بود درست مثل انتشار نوار. نابود كردن نظام اتهام سبكى نيست،
    خصوصاً اين زوج محترم كه پدران و بالتبع خانواده هاى آنها براى پيروزى انقلاب و تحقق اين نظام همواره در حال
    مبارزه و پرداخت هزينه بودند، اين روش غير اسلامى و غير انسانى است كه هر كس انتقاد يا اعتراضى كرد دشمن
    محسوبش كنيم، بايد قدرت تحمل انتقاد مسؤلين بيشتر بشه

  2. الحمدالله الحمدالله الحمدالله ….. اگر هیچ……..برای دفع دشمنی استفاده از …….جائز است مقتضی موجود مانع مفقود…..بارالها مارا از اصحاب منظرین قرار مده……

  3. (چنانچه مدارکی در اختیار دارید مناسب است آنها را منتشر فرمایید تا شنوندگان بیانات شما، نسبت به مبانی استدلالی جنابعالی در استنباط احکام الهی سست نشوند.) درود بر اين بانوي بزرگوار، عجب جالب کوبانده است! درست وسط هدف.

  4. احمالا دلایل اتهاماتی که اقای مکارم زده اند در کیهان موجود است ، مرجع تقلید که اتهام بی مدرک نمیزند چون سابقا میگفتند نافی عدالت است !

  5. سلام
    ایت الله مکارم حفظ الله خودشان بهترین مدرک است ایشان به تمام حزئیات حوزه از ابتدای نهضت مرحوم امام اشراف کامل و به تمام قضایا دارند و چه ناسزاها در جریان اصفهان به ایشان داده و جریان دفتر ظلم ها نسبت به ایشان و مرحوم آیت الله خادمی انجام دادندکه خانواده مرحوم خادمی جرعت تشییع پیدا نکردند و این شاگرد مرحوم نائنی را به مشهدمقدس منتقل کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا