خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مخالفت استاندار با طرح زوج و فرد از درب منازل با شاخص آلودگی زیر 200

استاندار تهران ضمن مخالفت با اجرای طرح زوج و فرد از درب منازل پایتخت با شاخص آلودگی زیر 200، تاکید کرد که در صورت تشدید آلودگی هوا، زمان اجرای طرح محدوده زوج و فرد تا ساعت 21 افزایش خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید حسین هاشمی در پایان هفدهمین نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان تهران که در محل استانداری برگزار شد در جمع خبرنگاران افزود: شرایط تهران به عنوان پایتخت کشور با سایر کلانشهرها متفاوت است بنابراین به دنبال سخت گیری بیش از اندازه برای شهروندان نیستیم و تنها در صورت رسیدن وضعیت آلودگی هوای پایتخت به مرز بحران (200 به بالا)، تمهیدات سختگیرانه تری از جمله اجرای طرح زوج و فرد از درب منازل اتخاذ خواهد شد.

شاخص کیفیت هوا بین صفر تا 50 وضع پاک هوا را نشان می دهد و 50 تا 100 وضع سالم ، 100 تا 150 هوای ناسالم برای گروه‌های حساس -بیماران قلبی،‌ ریوی، سالمندان و کودکان-، 150 تا 200 ناسالم برای تمام افراد جامعه و 200 تا 300 بسیار ناسالم خواهد بود.

کمیته اضطرار هوای پایتخت عصر امروز شنبه در استانداری تهران تشکیل شد و براساس مصوبات آن مهدهای کودک، پیش دبستانی ها و مدارس مقطع دبستان شهرستانهای استان تهران به جزء فیروزکوه، دماوند و پردیس فردا(یکشنبه) تعطیل اعلام شد.

همچنین محدوده طرح ترافیک پایتخت در روزهای یکشنبه و دوشنبه (19 و 20 دی) به زوج و فرد گسترش داده شده و محدودیت های طرح ترافیک تهران در این 2 روز نیز تا ساعت 19 اعمال خواهد شد.

* رفع مشکل 797 واحد تولیدی استان تهران در 9ماه نخست سال 95

استاندار تهران از رفع مشکل 797 واحد تولیدی و صنعتی در قالب مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان خبرداد و گفت: مشکل این واحدها در 9ماه نخست سال جاری براساس مصوبات این ستاد رفع شد.

هاشمی گفت: از ابتدای آغاز به کار ستاد تسهیل تولید استان تهران تا کنون 1500مصوبه برای رفع واحدهای تولیدی و صنعتی استان صادر شده است.

وی به بیشترین مشکلات واحدهای تولیدی استان تهران اشاره کرد و گفت : بانکها با 47درصد، امور مالیاتی و تامین اجتماعی هر کدام با 22 درصد و سایر دستگاهها با 9 درصد بیشترین فراوانی مشکلات واحدهای تولیدی استان تهران را به خود اختصاص داده اند.

استاندار تهران خاطر نشان کرد: هدف از فعالیت ستاد تسهیل و موانع تولید، تقویت اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید داخلی است.

به گزارش ایرنا، در قالب طرح سراسری رونق تولید، قرار است تا پایان سال هفت هزار و 500 واحد صنعتی و کشاورزی راکد و نیمه فعال در کل کشور احیا شود که در این طرح مشکلات مالی این واحدها با پرداخت 160 هزار میلیارد ریال از طریق تامین سرمایه ثابت و در گردش رفع می شود.

سهم کل اعتبارات استان در طرح سراسری رونق تولید، 13هزار و 1600 میلیارد ریال است که مجموع پرداختی ها به واحدهای تولیدی استان از طریق سامانه بهین یاب و مستقیم از طرف بانک ها، از مرز 11 هزار میلیارد ریال گذشته است.

سامانه بهین یاب، پنجره واحد اطلاعات و خدمات صنعت، معدن و تجارت است که در راستای بهبود محیط کسب و کار و افزایش کیفیت ارایه اطلاعات و خدمات از سوی این وزارتخانه راه اندازی شده است.

همچنین واحدهای تولیدی می توانند برای اعلام مشکلات خود به دبیرخانه ستاد واقع در سازمان صنعت استان مراجعه یا از طریق تارنمای این سازمان به نشانی (teh.mimt.gov.ir) اقدام کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران پیشتر به ایرنا گفته بود که پس از فراخوان داده شده برای ثبت نام واحدهای صنعتی و کشاورزی دارای مشکل استان، افزون بر دو هزار و 400 واحد صنعتی در این طرح نام نویسی کردند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا