خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ورزش ایران قربانی تصمیمات پشت‌پرده

اتفاقات پشت پرده و اظهارنظرهای برخی کاندیداهای انتخابات فدراسیون های ورزشی نشان می‌دهد ظاهرا تصمیمات پشت پرده و منافع فردی بعضا بر جایگاه و موفقیت ورزش ارجحیت پیدا می‌کند.

به گزارش ایسنا، مجمع انتخاباتی فدراسیون تکواندو در حالی امروز (شنبه) به پایان رسید، که سید محمد پولادگر در یک انتخابات پرحاشیه برای پنجمین بار متوالی ریاست فدراسیون تکواندو را بر عهده گرفت. رای اعتماد قاطع اعضای مجمع به پولادگر در حالی صورت گرفت که ناکامی تکواندوکاران ایران در رقابت‌های جهانی و المپیک باعث انتقادات زیاد مردم و اهالی این رشته شده بود.

اما پس از ثبت‌نام پولادگر در انتخابات، با توجه به انتقادات فراوان اهالی این رشته که خواستار کنار رفتن او از انتخابات بدلیل عملکرد ضعیف و انواع و اقسام حواشی در تکواندو شده بودند، زمزمه‌هایی مبنی بر انصراف پولادگر در روز انتخابات و قبل از رای‌گیری به گوش می‌رسید اما اتفاقات و حواشی مجمع انتخاباتی امروز (شنبه) که به انصراف 3 رقیب وی انجامید نشان داد بار دیگر تصمیمات پشت پرده بر موفقیت و آینده این رشته مدال آور ارجح داده شده است!

پیش از برگزاری مجمع شایعاتی مبنی بر کناره گیری سیدمحمد پولادگر از انتخاب مطرح شد اما پولادگر در ابتدای جلسه پشت تریبون رفت و این شایعه را قویا  تکذیب کرد. بعد از صحبت‌های پولادگر،  سه تن از کاندیداها به نام های مسعود امینی، سیروس رضایی و علیرضا صیاد نیز حمایت خود را از پولادگر اعلام کردند.

اما زمانی که نوبت به مختار کلانتری جدی‌ترین رقیب پولادگر رسید، کلانتری که جریان انتخابات کاملا بر خلاف انتظارات و قول‌های داده شده به وی بود قبل از رفتن به پشت تربیون با محمدرضا داورزنی معاون وزیر ورزش و رییس مجمع لحظاتی را درگوشی صحبت کرد و سپس انصراف خود را بدلیل ناعادلانه دانستن این انتخابات اعلام کرد. پس از او نیز جمشید سهرابی و لقمان کشاورز در اعتراض به بی عدالتی از انتخابات کناره گیری کردند تا انتخابات به همان شکلی پیش برود که پولادگر و دوستانش برنامه‌ریزی کرده بودند.

کلانتری پس از ترک سالن درباره صحبت‌های درگوشی‌اش با داورزنی گفت: از داورزنی پرسیدم که نظرتان برگشته است که او نیز به من گفت بله!

او افزود: به من گفته بودند که در انتخابات بمان؛ اما تصور این بود که پولادگر انصراف می دهد. امروز دیدم که این اتفاق رخ نداد و مشخص بود که چه کسی رای می آورد. به من گفته بودند پولادگر قطعا در انتخابات شرکت نمی‌کند. از وزارت ورزش با من صحبت شده بود و حتی گفتند اگر پولادگر هم ماند، تو هم بمان. اما با وضعیت فعلی مشخص بود که فدراسیون فعلی انتخابات را برگزار می‌کند و چه کسی رای می آورد.

بسیاری بر این عقیده‌اند که دوستی دیرینه میان محمدرضا داورزنی و محمد پولادگر نقش مهمی در چرخش ناگهانی وزارت ورزش و انتخاب پولادگر برای پنجمین مرتبه متوالی آن هم در میان اعتراضات گسترده اهالی این رشته داشته است.

با توجه به اظهارات کلانتری و دیالوگ وی با داورزنی نکته قابل تامل این است که چرا باید موفقیت رشته پرافتخار و پرمدالی همچون تکواندو قربانی نگاه‌های شخصی و تصمیمات پشت پرده شود؟

قطعا با ادامه این روند و چشم‌پوشی برخی‌ مسئولان از خطاهای افراد نزدیک به خود، نمی‌توان چشم‌انداز روشنی را برای رشته‌هایی پرمدال در المپیک 2020 پیش‌بینی کرد.

اما زمانی بر ابهامات انتخابات فدراسیون‌های ورزشی و شلائبه مهندسی شدن افزوده می‌شود که طی روزهای اخیر مشاهده شد بهنام محمودی ملی‌پوش سابق والیبال ایران تاکنون برای حضور در انتخابات والیبال تایید صلاحیت نشده است! خبر تایید صلاحیت 4 تن از کاندیداهای والیبال در حالی در سایت این فدراسیون قرار گرفت که نام بهنام محمودی در میان این افراد قرار نداشت!

البته این اقدام دور از انتظار با واکنش شدید وی که تهدیداتی را متوجه برخی‌ها کرد روبرو شد. محموی در واکنش به این موضوع اظهار کرد: ” یکی از افراد تائید صلاحیت شده، پرونده کلانی دارد که در زمان خودش ارائه خواهم داد. البته من در جایگاهی نیستم که این مسائل را تشریح کنم ولی اگر با آبروی یک سرباز نظام بازی شود، مطمئنا آنها را به چالش می کشم.”

از سوی دیگر افشین داوری که پس از کناره‌گیری ناطق نوری به عنوان سرپرست فدراسیون بوکس در حال‌ فعالیت بود و برای حضور در این انتخابات نام نویسی کرده بود، صبح امروز (شنبه) انصراف خود را از مجمع انتخاباتی این فدراسیون اعلام کرد تا به اعتقاد بسیاری از کارشناسان راه برای انتخاب گزینه پشت پرده برای ریاست این فدراسیون هموار شود.

سالیانه بودجه کلانی از بیت‌المال با هدف کسب موفقیت در رویدادهای جهانی برای ورزش ایران هزینه می‌شود. اینکه برخی افراد با لابی‌های پشت پرده سعی در نشاندن دوستان خود در راس فدراسیون‌های ورزشی دارند نه تنها باعث ضربه شدید بر پیکره ورزش ایران و دلسردی دلسوزان ورزش خواهد شد بلکه رفته رفته از اعتبار و جایگاه ورزش ایران در رویدادهای جهانی و المپیک کم خواهد کرد.

بدون شک نهادهای نظارتی باید نظارتی بسیار محکم‌تر و دقیق‌تر بر برگزاری انتخابات فدراسیون‌های ورزشی داشته باشند و تحقیقات خود را درباره تخلفات احتمالی و پشت پرده انتخابات اخیر آغاز کنند تا اگر تصمیمی خارج از چارچوب و بصورت ناعادلانه توسط برخی افراد تاثیرگذار گرفته شده قاطعانه با آن‌ها برخورد کنند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا