خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آخرین خبرها از انفجار و آتش‌سوزی در ناو آمریکا [+عکس]

در شرایطی که ارتش آمریکا خود را برای بدترین سناریو، انهدام کامل و غرق شدن ناو هواپیمابر “یو اس اس بونهام ریچارد” و پخش شدن گالون‌های سوخت آن در بندر سن دیگو که منجر به یک فاجعه زیست محیطی بزرگ می‌شود، آماده کرده است، صدها ملوان در حال مبارزه برای نجات این ناو هستند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، گارد ساحلی آمریکا یک گروه پاکسازی نفت استخدام کرده تا اگر نفتی پخش شد، در حالت آماده باش حاضر باشند. گارد ساحلی آمریکا همچنین تردد هوایی و دریایی در یک مایل این ناو را متوقف کرده است.

مقامات بهداشتی به مردم هشدار داده‌اند تا در خانه‌ها خود بمانند چرا که دود آکریدی حاصل از یکی از بدترین آتش‌سوزی‌های ناوهای نیروی دریایی در سال‌های اخیر در سراسر سن دیگو پخش شده است.

دست‌کم ۵۹ تن از جمله ۳۶ ملوان و ۲۳ غیرنظامی به خاطر گرمازدگی، استنشاق دود و جراحت‌های جزئی تحت درمان قرار گرفته‌اند.

حدود ۴۰۰ ملوان به همراه هلی‌کوپترهای نیروی دریایی و آتش‌نشانان محلی و فدرال در حال خاموش کردن آتش این ناو با آب هستند؛ ناوی که از صبح روز یکشنبه در آتش می‌سوزد. قایق‌ها با لوله‌های آب پرفشار مستقیما آب دریا را به طرف این ناو می‌پاشند.

از این ناو می‌توان برای استقرار هزاران تفنگدار دریایی استفاده کرد و ظرفیت جا دادن هلی‌کوپترها، انواع مشخص هواپیماهایی که بلند شدنشان بسیار سریع است، قایق‌های کوچک و خودروهای آبی-خاکی را دارد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا