خرید تور تابستان ایران بوم گردی

درگیری لفظی دونالد ترامپ با مجری فاکس نیوز

دونالد ترامپ با مجری شبکه تلویزیونی فاکس‌نیوز درمورد ادعای خود مبنی براینکه جو بایدن رقیب دموکراتش خواستار قطع بودجه پلیس است، درگیری لفظی پیدا کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، در طول مصاحبه ای که «کریس والاس» مجری فاکس نیوز با ترامپ انجام داد، رئیس جمهوری آمریکا دموکرات ها را مسئول افزایش خشونت در شهرهای مختلف این کشور دانست و گفت: آنها این شهرها را با ضعف مدیریت کرده اند.

والاس گفت که بسیاری از شهرهای آمریکا طی دهه ها در کنترل شهرداران دموکرات بوده است و ترامپ پاسخ داد: همواره بد بوده، اما اکنون کاملا خارج از کنترل است و این بدلیل این مساله است که آنها و بایدن خواستار قطع بودجه پلیس هستند.

والاس نیز در جریان مبادله کلامی که در صفحه توییتر برنامه «فاکس نیوز ساندی» منتشر شد، چنین گفت: نه قربان، او (بایدن) نمی خواهد.

ترامپ سپس در یک مباحثه کلامی ادعا کرد بایدن منشوری را با برنی سندرز سناتور دموکرات آمریکایی برای کاهش بودجه اجرای قانون امضا کرده است.

والاس بعدا در کامنت هایی در فاکس نیوز به این نکته اشاره کرد که وقتی ترامپ این تناقض را دید، از دستیارانش خواست منشور موردنظرش را بیابند، اما چنین منشوری یافت نشد.

جنبش قطع بودجه پلیس آمریکا درپی قتل جورج فلوید شهروند سیاهپوست آمریکایی به دست پلیس سفیدپوست این کشور به جریان افتاد.

این جنبش نتیجه داد و درپی چند هفته اعتراض های مردمی در شهر نیویورک به قتل فلوید، بودجه سالانه پلیس این شهر به میزان یک میلیارد دلار کاهش یافت.

بودجه اختصاص یافته به اداره پلیس نیویورک در پنج سال گذشته ۴۴ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار بوده درحالی که بودجه ای که دراین مدت صرف خدمات بی خانمان ها شده ۹ میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار بوده است.

بدنبال قتل جورج فلوید به دست درک شووین پلیس سفیدپوست شهر مینیاپولیس در ایالت مینه‌سوتا، اعتراض های گسترده ای سراسر آمریکا و کشورهای مختلف جهان را دربرگرفت. شووین زانوی خود را روی گردن فلوید قرار داد و به مدت ۹ دقیقه نگه داشت تا جایی که راه نفس کشیدن را بر مقتول بست. فلوید ساعاتی پس از این حادثه در بیمارستان درگذشت.

شهروندان آمریکایی خواستار مقابله و پایان بخشیدن به رفتار خشن و نژاد پرستانه پلیس دراین کشور هستند.
علاوه بر آن بعنوان بخشی از مقابله با این رفتار پلیس در آمریکا، مردم دراین کشور خواستار قطع بودجه های هنگفت نیروهای پلیس شده اند.

در همین حال، شماری از نیروهای پلیس سراسر آمریکا از زمان قتل فلوید، از مقام خود کناره‌گیری کردند. با اوج گرفتن خشم مردمی، برخی ادارات پلیس با بحران های داخلی مواجه شدند و برخی نیروهای پلیس کناره گیری از پست خود را برگزیدند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا