خرید تور تابستان ایران بوم گردی

هاشمی رفسنجانی؛ سیاستمدار انقلابی در طراز جمهوری اسلامی

حزب اتحاد ملت ایران اسلامی با صدور پیامی آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی را یار و همراه دیرین‌ امام و انقلاب خواند و درگذشت وی را به مردم، رهبری و خاندان عزادار هاشمی تسلیت گفت.

به گزارش انصاف نیوز، متن این پیام در پی می آید:

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ
إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُون.َ

▪️رحلت یار و همراه دیرین‌ امام و انقلاب؛ حضرت آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی رضوان الله تعالی علیه، در برهه‌ای که نقش خردمندانه و تعدیل کننده ایشان در عرصه سیاست و تقویت اعتدال و امید در داخل کشور و تثبیت اقتدار ایران در سطح بین المللی همچنان مورد نیاز می‌نمود؛ ملت ایران و بسیاری از سیاستمداران جهان را متاثر کرد.

▪️سیاستمداری با درایت و کیاست که در رخدادهای انقلاب اسلامی، چه در دوران مبارزات پیش از پیروزی انقلاب اسلامی و چه طی نزدیک به چهار دهه پس از آن‌ همواره نقش تاثیرگذار و تعیین کننده داشته و در صفحات تاریخ ایران زمین در هر برهه از زندگی پر فراز و نشیبش، متبحرانه نقش آفرین بوده است. این سیاستمدار فرزانه در حالی با عزت و شکوه به لقاءالله پیوست که همواره دغدغه پیشرفت و توسعه ایران به عنوان وطن خود و صلاح نظام جمهوری اسلامی، به عنوان دستاورد بزرگ انقلاب و مردم به عنوان ولی نعمتان حاکمان را در عمل نشان داده بود.

▪️سیاستمداری میانه رو که افراط و تفریط را تهدیدی برای کشور می خواند و تا بود برای تعادل بخشی در سیاست خارجی و اعتدال و همدلی و وحدت در سیاست داخلی کوشید و به راستی که در این مسیر نزدیکترین و دلسوزترین همراه برای امام راحل و مقام معظم رهبری بود.

▪️این پیشکسوت انقلاب که همواره جایگاه ویژه‌ای در نظام جمهوری اسلامی داشته، از منظری دیگر نیز حیات سیاسی درس آموزی داشت. او هرگز از جایگاه خود برای دور زدن رای و نظر مردم استفاده نکرد. آیت الله هاشمی رفسنجانی همواره برای پیشبرد دیدگاه‌های خود در حوزه سیاست، ریسک قرار گرفتن در معرض رای مردم و پذیرش یا رد آن در پای صندوق‌های رای را وجهه همت خود قرار می داد و از این نظر الگویی ستودنی از یک سیاستمدار انقلابی در معنای دقیق آن و در طراز جمهوری اسلامی بود.

▪️سیاستمداری که اگرچه هنوز ناگفته‌های بسیار داشت اما به رسم وفاداری به امانت، به تاریخ نیز توجه ویژه داشت و تلاش کرد سهم خود در ثبت تاریخ ملت ایران را با انتشار پیوسته مشاهدات و مستندات یک عمر فعالیت سیاسی خود ادا کند و از این منظر خدمتی ویژه به تاریخ ایران زمین کرد.

▪️کوله بار سنگین تجربه و دانش هاشمی موجب می شد در گردنه های نفسگیر و در اوج برخی یاس آفرینی ها، نهال امید و اعتدال در ایران پابرجا بماند و جان بگیرد و این از رموز ماندگاری نام بزرگ او در تاریخ امروز و فردای ایران است.

▪️حزب اتحاد ملت ایران اسلامی این ضایعه بزرگ را به ملت بزرگ ایران، مقام معظم رهبری و خاندان عزادار هاشمی تسلیت گفته و امید دارد راه و منش، و مشی و روش هاشمی رفسنجانی در خیرخواهی و سیاست‌ورزی مبتنی بر اعتدال و مردم‌داری و کیاست و تدبیر، در امروز و فردای ایران‌ جاری باشد.

▪️امید است غفران و رحمت واسعهّ الهی، مایه آرامش و شادی روح آن قرآن پژوه و فقیه بزرگوار در محضر حضرت حق تعالی گردد.

▪️در پایان از ملت شریف ایران دعوت می کنیم در بزرگداشت آن مرد بزرگ بکوشند و بخصوص در تهران بصورت یکپارچه در مراسم تشییع و تدفین که روز سه شنبه از دانشگاه تهران آغاز می شود شرکت نمایند.

حزب اتحاد ملت ایران اسلامی
۲۰ دیماه ۱۳۹۵

 

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا