خرید تور تابستان ایران بوم گردی

عصبانیت چند نماینده از نطق پزشکیان (+تصاویر کامل)

نطق محکم دکتر مسعود پزشکیان در موافقت با کابینه ی پیشنهادی و به صورت خاص وزیر علوم، با عصبانیت و اعتراض اقلیتی چند نفره همراه بود؛ نطقی که در میانه های آن با «احسنت» های تعدادی از نمایندگان تشویق می شد و در میان مردم نیز با استقبال مواجه شد که نمونه ی آن در واکنش هایی در شبکه های اجتماعی مجازی مشهود است.

به گزارش انصاف نیوز، خبر حاشیه ی این نطق در سه خبرگزاری در پی می آید.

خبرگزاری مهر در این باره نوشت:
مسعود پزشکیان نماینده تبریز و نماینده اصلاح طلب مجلس در موافقت با میلی منفرد صحبت کرد. او نطق را بداهه انجام داد و با قرائت شعر آن را آغاز کرد. خارج از موضوع صحبت کردند وی موجب تذکر عده‌ای از نمایندگان شد که لاریجانی هم به وی تذکر داد اما ماجرا به همین جا ختم نشد و چون در سخنان خود سیره پیامبر و حضرت علی در برخورد با مخالفانش صحبت کرده بود و روایاتی از آن دوره بیان کرد موجب شد که نمایندگان روحانی مجلس از جمله سالک سخنگوی فراکسیون اصولگرایان، نبویان عضو جبهه پایداری و پژمان فر عضو فراکسیون اصولگرایان نسبت به وی معترض شوند و وقتی پزشکیان به جایگاه خود بازگشت این نمایندگان روحانی به سراغ او رفتند و با او بحث کردند و نمایندگان دیگر هم به دور آنها حلقه زدند و این باعث شدکه لاریجانی چند بار به آنها تذکر دهد که در صندلی خود مستقر شوند و در نهایت با تذکر لاریجانی و با تلاش دهقان و حسینی دو عضو هیات رئیسه مجلس ، نمایندگان پراکنده شدند.
در پایان جلسه امروز پژمان فر نماینده مشهد و پزشکیان نماینده تبریز که پس از سخنرانی پزشکیان در حمایت از وزیر پیشنهادی علوم با یکدیگر درگیری لفظی پیدا کرده بودند در پایان جلسه به آرامی با هم صحبت کردند.

خبرگزاری ایسنا در این باره نوشت:
پزشکیان که نیز به عنوان دیگر موافق میلی منفرد سخن می‌گفت اظهار کرد که محمد قسیم عثمانی، حسین‌زاده و رسول خضری وقت‌شان را به او دادند تا از وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری دفاع کند.

اظهارات مسعود پزشکیان واکنش‌های بسیاری را از سوی نمایندگان به دنبال داشت.

او با اشاره به وقایع بعد از انتخابات سال 88 گفت نباید نبش قبر کرد بلکه باید به جای دامن زدن به اختلافات مشکلات را حل کرد و همه بپذیرند که اشتباه کرده‌اند، او که کمتر راجع به شخص وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری سخن می‌گفت مورد تذکر رییس مجلس قرار گرفت.

پزشکیان در بخش دیگری از سخنانش گفت که اگر کسی ادعا می‌کند رهبری را قبول دارد باید ادعای او را پذیرفت.

در خلال سخنان پزشکیان احمد سالک، زهره طبیب‌زاده و چندین نفر از اعضای فراکسیون اصولگرایان تقاضای تذکر داشتند اما لاریجانی گفت که فرصتی برای بیان تذکرات نیست.

بعد از اتمام سخنان پزشکیان و زمانی که وی به سمت صندلی خود می‌رفت پژمان‌فر، سالک و نبویان دور وی جمع شدند و به وی عتاب کردند.

دقایقی بعد جمع زیادی از نمایندگان دوره این افراد حلقه زدند تا جایی که رییس مجلس از منصور حقیقت‌پور خواست به این وضعیت خاتمه دهد.

محمد دهقان عضو هیات رییسه برای بازگرداندن نظم به جلسه به متفرق شدن نمایندگان کمک می‌کرد.

زمانی که کریمی قدوسی مشغول صحبت کردن در مخالفت با وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی بود علی لاریجانی از او خواست راجع به وزیر هم حرف بزند و چندین بار به او تذکر داد و تا زمانی که کریمی قدوسی از او پرسید چرا به پزشکیان در این باره تذکر نداده رئیس مجلس گفت که پزشکیان حداقل نیمی از بحثش را راجع به موضوع صحبت کرده است.

باشگاه خبرنگاران گزارش داد:
در ادامه علي مطهري و مسعود پزشکيان به عنوان موافقان وزير پيشنهادي علوم تحقيقات و فناوري در جايگاه قرار گرفت و نطق ايراد کردند پزشکيان در حالي که با استناد به کلام الله مجيد رواياتي از حضرت رسول اکرم (ص) و نهج البلاغه و… نطق مي‌کرد در بين نطق وي عده‌اي از نمايندگان با تذکر و با صداي بلند مانع از ادامه نطق وي بودند.

جالب آن که طبق قانون اساسي هر نماينده در اظهارنظر آزاد بوده و مي‌تواند در هر حوزه‌اي اظهارنظر کند. وقتي پزشکيان پس از اتمام نطق خود از جايگاه پايين آمد تعدادي از نماينده‌ها در کنار صندلي وي جمع شده و با تندي با وي مشاجره مي‌کردند که آقايان پژمان‌فر، سالک، سليمي، بذرپاش، زارعي، زاکاني و.. از جمله اين افراد بودند.

تجمع اين افراد به حدي شد که علي لاريجاني از پشت تريبون به انان گفت آقايان سکوت را رعايت کنيد وي حتي اسامي افراد را برد و گفت آقاي سالک و آقاي پژمان فر لطفا در صندلي‌هاي خود مستقر شويد. واکنش به نطق پزشکان و علي مطهري هم چنان در صحن علني ادامه دارد.

خبرگزاری فارس نیز نوشت:
مسعود پزشکیان نماینده مردم تبریز که در موافقت با وزیر علوم سخن می‌گفت چندین حدیث روایت و مباحث تاریخی از صدر اسلام تا دوران امیرالمؤمنین (ع) را با جهت‌دهی سیاسی در مسائل جاری روز مطرح کرد که چندین بار که مورد اعتراض گروهی از نمایندگان مجلس قرار گرفت؛ بعد از پایان نطق پزشکیان حجج اسلام سالک و پژمان‌‌فر با حرکت به سمت پزشکیان به سمت او اعتراض کردند که در این میان پای نبویان نیز به بحث علمی و تاریخی با پزشکیان باز شد تا اینکه برخی نمایندگان نیز که می‌خواستند حمایتشان از اظهارات پزشکیان را اعلام کنند وارد عرصه شدند و بخشی از صحن علنی مجلس فضای نسبتاً متشنجی به خود گرفت؛ لاریجانی فوراً به موضوع ورود کرده و به طرفین برای متفرق شدن تذکر داد.

 

 

 

 

پزشکیان نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی

اعتراض برخی از نمایندگان به پزشکیان

اعتراض برخی از نمایندگان به پزشکیان

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا