خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«دولت پذیرفته است که ارز مبادله‌ای به حجاج بدهد»

نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت با بیان اینکه میزان ارز ارائه شده از سوی دولت برای حجاج در هفته آینده مشخص می‌شود، گفت: ما امکانات موجود در منا را افزایش داده‌ایم و امتیازات گرفته شده از عربستان در قالب ارائه تسهیلات به حجاج بوده است.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام قاضی عسکر ـ نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت ـ در حاشیه همایش آموزشی توجیهی ۱۰هزار زائر سفر حج استان تهران با بیان اینکه روابط سیاسی ایران و عربستان درخصوص حج مداخله‌ای ندارد، گفت: ما امسال همچون سال گذشته به مردم این نوید را می‌دهیم که یک حج بانظم و آرامی را خواهند داشت، ضمنا در توافق بین دو کشور امتیازات جدیدی گرفته شد که از جمله آن همچون سال پیش یکی از موارد حفظ عزت، کرامت و امنیت حجاج بود.

وی در ادامه با اشاره به ارز همراه حجاج یادآور شد: هر حاجی ۳۰ الی ۴۰ روز در سفر حج است و این مبلغی که در اختیار او است به معنای پول برای خریدن کردن در عربستان نیست، گاهی اوقات افراد برای نیازهای شخصی خود نیازمند خریدن مواردی هستند که از این رو ما با بانک مرکزی صحبت کردیم و امیدواریم تکلیف ارز همراه حجاج هم همچون ارز مبادله‌ای آنها مشخص شود.

نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت با اشاره به این مطلب که میزان ارز همراه حجاج هنوز مشخص نیست، گفت: با توجه به التهابات ارزی دولت محترم پذیرفته که ارز مبادله‌ای به حجاج بدهد، اما هنوز تکلیف میزان پرداختی آن مشخص نیست و در هفته آینده مشخص می‌شود. نباید فراموش کنیم که مردم ما سالیان دراز است که پول خود را در بانک گذاشتند و این پول در زمان خود ارزش واقعی داشته اما امروز با توجه به برخی مسائل ارزش آن کاهش پیدا کرده و این ‌حق مردم است که از ارز مبادله‌ای بهره ببرند.

قاضی عسکر در ادامه با اشاره به تعداد حجاج سال ۹۷ تصریح کرد: بیش از ۸۵ هزار حاجی در سال ۹۷ داریم که در حدود ۱۰هزار نفر از آنها زائران اهل سنت ما هستند و مابقی زائران شیعه محسوب می‌شوند، تعداد ۵۰۷ کاروان شیعه و ۷۰ کاروان اهل تسنن داریم که براساس تمهیدات به عمل آمده اقدامات لازم برای سفر حجاج آماده شده است و از ۲۷ تیرماه زائران ما مشرف می شوند، البته قبل از آنکه حجاج اعزام شوند خدمه و عوامل کاروان ها برای آماده سازی زائران در هتل ها اعزام می شوند.

وی با بیان اینکه پروزاهای حجاج ایرانی توسط شرکت ایران ایر و هما انجام می‌شود گفت: مابقی پروازهای ما با شرکت سعودی است، نکته حج امسال این است که تنوع برنامه‌های آموزشی ما بیشتر شده است و ۳۳۰ هزار اثر در داخل سایت بر اساس آموزش‌های دوره‌های پیش جمع‌آوری شده است، آموزش های مجازی نیز فعال است و نرم افزارهای موبایلی نیز طراحی شده است که حجاج از آن بهره ببرند.

قاضی عسکر در ادامه با بیان اینکه امسال حجاج ما در ماه مرداد و شهریور به سفر حج مشرف می‌شوند، خاطرنشان کرد: برای این امر سعی کردیم چادرهای نسوز و کولرگازی نصب کنیم و امکانات موجود در منا و سایر بخش ها را ارتقا دهیم و بیشترین امتیازات در چهارچوب تسهیلات گرفته شده است که مورد پذیرش عربستان هم بوده است.

وی گفت: ما امسال از فرصت ها به خوبی استفاده کرده ایم و در زمان مناسب هتل ها را اجاره کرده و امروز که برخی کشورها وارد عمل شدند اجاره ها ۲۰ الی ۳۰ درصد افزایش را شاهد هستند از این رو این اقدام سریع به نفع ما شد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا