خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ناکام ماندن عوامل «خودسر» برای تعطیل کردن کنسرت لیان ؛ بزن دست قشنگه رو

نهال موسوی در عصر ایران نوشت: شب گذشته (جمعه 26 خرداد) در جریان برگزاری کنسرت گروه لیان در تالار وحدت، گروهی به آن جا رفته و قصد تعطیلی کنسرت را داشتند که عوامل انتظامی و امنیتی تالار وحدت از این اتفاق جلوگیری کرده و حتی چند نفر از آنها را دستگیر و تحویل نیروی انتظامی دادند.

مهدی سالم مدیرعامل بنیاد رودکی که برنامه‌های فرهنگی هنری مجموعه تالار وحدت زیر نظارت آنهاست در این رابطه گفت: «قبل از اجرای کنسرت دیشب فردی شناخته‌شده در بر هم زدن برنامه‌های هنری برای دقایق اندکی در بیرون از تالار و خیابان شهریار (پهنه رودکی) به ایجاد هیاهو پرداخت که این امر با حضور به موقع مأموران خدوم نیروی انتظامی تحت کنترل قرار گرفت.

با توجه به اسناد و صورتجلسه تهیه شده توسط مأموران نیروی انتظامی برای این فرد شناخته‌ شده که سابقه طولانی در ایجاد بلوا در اماکن هنری و تحریک احساسات پاک جامعه دینی با سیاه‌نمایی برگزاری رویداد‌های هنری دارد، پرونده قضائی تشکیل و به زودی این امر از سوی دفتر حقوقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیگیری خواهد شد.»

ناکام ماندن عوامل خودسر برای تعطیل کردن کنسرت لیان ؛ بزن دست قشنگه رو ...

 

تشکر گروه لیان

بعد از اتمام کنسرت محسن شریفیان سرپرست گروه لیان هم در صفحه اینستاگرام خودش به این اتفاق واکنش نشان داد و از عوامل انتظامی تالار وحدت تشکر کرد و نوشت:

«همان قدر که به ناعدالتی ها همیشه معترض بوده و هستم و بارها دادگاهی و حتی ممنوع الکار شدم، اما امشب باز مثل ماجرای کنسرت ۱۳۹۳ بوشهر، به من ثابت شد افرادی هستند که علیرغم تمام فشارها جلوی بی قانونی می ایستند و دم شان گرم! 

سپاسگزارم از تلاش بی منت عوامل انتظامی تالار وحدت و حراست بنیاد رودکی که محکم در برابر این بی قانونی و حمله ناکام عوامل خودسر و ناشناس ایستادند.

برای گروه سی ساله ی ما از این اتفاق ها به دفعات افتاده است، از تهدید های بسیار تا حمله تا زد و خورد و در بهترین حالت قطع صدا یا برق… و خدا می داند هر بار با چه حال و اعصابی روی صحنه می روم و با چه اضطرابی کنسرت را به پایان می رسانم.

بارها گفته ام که حاضر نیستم قطره ای خون از یک نفر بخاطر ما ریخته شود… به ویژه که مخاطبان جان من باشند… با اینکه همه ی تلاشمان را کردیم تا از این اتفاق جلوگیری کنیم، اما نشد …از همه عذر خواهی می کنم. دوستتان دارم و ممنونم که تنهایمان نمی گذارید. به همه شما افتخار میکنم. با مهر، محسن شریفیان، گروه موسیقی لیان

موضع وزیر ارشاد

امروز وزیر ارشاد، محمدمهدی اسماعیلی هم درباره برگزاری کنسرت‌ها و اتفاقات رخ داده در آن اظهار داشت:

«یک جریان سیاسی در کشور به دنبال بزرگ‌نمایی برخی مشکلات که گاها طبیعی و در اجراها پیش می‌آید، هست تا اقشار مختلف مردم را در این موضوع مقابل هم قرار دهند.

 بنده به راحتی این نگاه جریان سیاسی را می‌بینیم، به طوری‌که برخی افراد بدسابقه سیاسی که در کشور فعال و الان تعدادی از آنان خارج از کشور هستند، دنبال تحریک افکار عمومی و ایجاد دوقطبی‌سازی بوده تا فضای رسانه‌ای کشور سنگین و آرامش فضای فرهنگ و هنر را از بین ببرند.

اسماعیلی درباره برخی کنسرت‌ها هم که لغو شده بودند، گفت: «اکنون دوستانمان تقویم جایگزینی را برای مواردی که لغو شده در تالار وزارت کشور برگزار کرده تا مشکلات چند روز اخیر جبران شود، حتما اهالی فرهنگ و هنر با دقت اجازه سوءاستفاده را به بدخواهان مردم ایران نخواهند داد».

ناکام ماندن عوامل خودسر برای تعطیل کردن کنسرت لیان ؛ بزن دست قشنگه رو ...

در واقع این اتفاق شب گذشته و برخورد نیروی انتظامی با عوامل برهم زننده خودسر، یک نقطه عطف در جریان فرهنگی، هنری کشور است.

در سالهای گذشته اتفاقاتی از این قبیل رخ داده بود که همیشه نیروی انتظامی در کنار و گوشه‌ای می‌ایستاد و مراقب بود تا زیاد مشکل خاصی پیش نیاید، نمونه بارز آن کنسرت سیروان خسروی در اهواز تیر ماه سال گذشته بود که علی رغم صدور مجوزهای لازم از طرف وزارت ارشاد یک گروه فشار در مقابل سالن برگزاری کنسرت جمع شده و از برگزاری آن جلوگیری کردند. 

آن زمان محمود سالاری معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفته بود که باید پای مجوزی که صادر کرده‌ایم بایستیم. تماشاخانه

حال که وزارت ارشاد و با همکاری نیروی انتظامی از برهم زدن کنسرت گروه لیان در شب گذشته جلوگیری کردند و پای مجوزی که صادر شده کرده‌اند ایستادند باید اذعان داشت که این حرکت یک گام رو به جلو و اتفاقی مبارک است. در همان روزی که یک فرمانده نیروی انتظامی با یک جمله «گردنشان را بشکنید» بسیاری جنجال به پا کرد باید از عوامل نیروی انتظامی تالار وحدت هم تشکر کرد که مقابل افراد خودسر ایستادند.

عکس: منا عادل / همشهری

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. پیام رسان …..به سرعت رسید .گفت:جمعش کنید.
    ولی متاسفانه در اشغال سفارت عربستان وانگلیس …..و قضایا دیگر ،پیام رسان به علت ترافیک واب وهوا وعوامل غیبی و اندکی خستگی ….متاسفانه دیر رسید ،وشد انچه ….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا