خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تا انتخابات با انصاف | کنایه روحانی به نشان دادن «شهر زیرزمینی»

محمد توکلی، انصاف نیوز: با بررسی اجمالی مناظره دوم می توان آن را نسبت به مناظره اول بین نامزدهای انتخابات 96 مناظره ای با صراحت بیشتر و البته بداخلاقی هایی افزون تر دانست. آن چه در مناظره دوم نیز مانند اولین مناظره شاهدش بودیم بی ارتباط بودن اغلب پاسخ های کاندیداها به سوالات مطرح شده و دور بودن بعضی از سوالات از موضوع مناظره بود.

ـ بخشی از گفته های نامزدهای انتخابات در مناظره دوم به نقل از ایرنا:

روحانی: « آنجایی که خواسته ایم برجام را به هم بزنیم؛ دیدیم چکار کردند؛ آمدند چگونه شهر های زیرزمینی نشان دادند تا برجام را به هم بزنند؛ روی موشک شعار نوشتند تا برجام را به هم بزنند؛ برای اینکه ما نتوانیم 100 درصد استفاده کنیم.»

قالیباف: «هفته گذشته اتقاقی افتاد که مایه تاسف است.سخنگوی قوه قضاییه در مورد یک موضوع مشکوکی که مربوط به یکسری کالای قاچاق یا غیر قاچاق و کالاهای غیر ضروری بود،اظهار نظر کرد که مربوط به یکی از وزرا بود؛مشخص شد وزیر آموزش و پرورش در این مورد دخیل بوده است. مردم این مشکلات را می بینند، می گویند این ها همان 4 درصدی ها هستند. این همان رویکرد 4 درصدی است که ما می گوییم»

جهانگیری: «مظلومیت دولت را ببینید. یک دفعه گفته می شود در خانه یک وزیری، قاچاق بوده است. وزیر یک دختری دارد که فوق لیسانس داشته و بیکار بوده ولی کار شرافتمندانه انتخاب کرده و واردات داشته است. از گمرک وارد کرده و تمام تعرفه های قانونی آن را پرداخت کرده است. اما یک باره کلانتری و دادگاه می روند، این محموله را می گیرند و این می شود موضوع مصاحبه معاون اول قضاییه و موضوع مصاحبه نامزد ریاست جمهوری. »

رییسی: « حق شهروندی عبارت از این است که افراد بتوانند سخنان خود را بگویند اگر سخنانشان درست نیست، پاسخ داده شود.بگذاریم نشاط بین دانشجویان، اصحاب رسانه، احزاب و اقوام و دسته جات باشد به چه دلیل ما دهان کسی را ببندیم؟حق شهروندی آن است که کسی که ندارد نان بخورد هم حق شهروندی دارد. حق داشتن، استفاده کردن، معیشت و حق کار کردن کسی دارد که بیکار است.»

گزارش دومین مناظره کاندیداهای ریاست جمهوری در اینجا:

گزارش دومین مناظره کاندیداهای ریاست جمهوری [چند تحلیل]

ـ عباس آخوندی در واکنش به اظهارات میرسلیم درباره انتقاد ناپذیر بودن دولت در کانال تلگرامی اش نوشت: « آقای میرسلیم در همان جلسه‌ای که نشسته‌اید، روبروی دیدگان شما و میلیون‌ها نفر حیثیت یک خانم محترم ایرانی توسط یکی از نامزدها مورد تاخت‌وتاز قرار ‌گرفت. از وی و آقای رئیسی انتظاری نیست، رویه آنها همین ‌است. ولی شما چه کردید؟ بجز اینکه به‌طور ضمنی با وی همراهی کردید؟ آیا این‌گونه می‌خواهید حقوق شهروندان را تامین کنید؟ از شهرداری که حقوق مردم را تجارت می‌کند، انتظاری نیست، لیکن شما چرا سکوت کردید و از حقوق شهروندی و ازادی شهروندان دفاع نکردید؟شما دیدید که چگونه ایشان ناجوانمردانه تلاش می‌کند پای پدر را به یک موضوع کاملا غیر مرتبط به میان بکشد؟ آیا شما به عنوان یک سیاستمدار تشخیص نمی‌دادید که وی بدون هیچ مستندی، پدر را متهم می‌کند؟ در حالیکه به گواهی تعزیرات دختر نیز مرتکب هیچ امری خلافی نشده‌است؟ آیا این اخلاق است؟»

ـ وزارت امور خارجه نسبت به اظهارات تهدیدآمیز میرکاظمی مبنی بر محاکمه ظریف واکنش نشان داد. بخشی از اطلاعیه این وزارتخانه به نقل از ایرنا: «وزیر محترم امور خارجه که مفتخر به دریافت عناوینی همچون “وزیر عزیز”، “فرزند انقلاب” و”امین، غیور، شجاع، متدیّن” از سوی مقام معظم رهبری در واکنش صریح معظم له به این گونه افتراها بوده اند، به این گونه اظهارات و تهدیدات مغایر با منافع ملی و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب وقعی ننهاده و بنا دارند در انتخابات سرنوشت ساز پیش رو، در چارچوب منافع ملی به بیان و تشریح “دستاوردهای سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران” پرداخته و بر اساس آموزه قرآنی “و اذا مروا باللغو مروا کراما”، از این سخنان دروغ و اتهامات غیر اخلاقی، بی اساس و رنگ باخته عبور کنند.»

ـ حسام الدین آشنا در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: « روحانی رویکردی آرام و متناسب با ظرفیت‌های جامعه داشت و آن طور که به نظر می‌آید ایشان نگران آرامش جامعه هستند و نمی‌خواهند که اجازه دهند در اثر مناظره‌ها نگرانی و شوکی به جامعه وارد شود .در مقابل برخی به دنبال سیاه‌نمایی دستاوردهای دولت و کسب آرای مردم بودند.مردم در مناظره دوم کاندیداها اطلاع بیشتری از کیفیت ادعاهای نامزدهای انتخاباتی کسب کردند.»

ـ سخنگوی ستاد کل نیروهای مسلح کاندیداها را دعوت به سکوت در برابر موضوعات مرتبط با مسائل نظامی و دفاعی کشور کرد. به گزارش ایسنا سردار جزایری گفت: «ما مجدداً به نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری تأکید و توصیه می‌کنیم که از ورود مناقشه‌آمیز به مسائل مهم و حساس نظامی و دفاعی کشور و دادن آدرس‌های غیرصحیح و نادرست به مردم اجتناب ورزند. وجود پایگاه‌های زیرزمینی و موشکی یک عامل مهم بازدارندگی دفاعی برابر تهاجمات دشمن قسم‌خورده انقلاب اسلامی و ملت ایران محسوب می‌شود.»

ـ معصومه ابتکار در توئیتر نوشت: « آقای شهردار! آقایان روحانی و جهانگیری طبق اصل١۴٢ قانون اساسی صورت اموال خود و بستگان را اعلام نموده اند، کاش این قانون برای شهرداران هم اجرا می‌شد.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا