خرید تور تابستان ایران بوم گردی

توضیحات علامه در مورد عکس تاریخی با هاشمی رفسنجانی

دکتر حسام الدین علامه مدیر کل فرهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مورد عکس تاریخی با آیت الله هاشمی رفسنجانی توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش شفنقا متن توضیحات وی به شرح ذیل است:

وقتی نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به مرحله دوم کشیده شد و راه یافتگان به این مرحله مشخص شدند، موجی از نگرانی در مورد خطر انحراف انقلاب اسلامی در بین فرهیختگان بویژه نیرو های خط امام ره بوجود آمد. از سویی کاندیدایی خاص بود که مورد حمایت ارگانی خاص بود و از سویی دیگر حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی .

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران که قدیمیترین و بزرگترین تشکل دانشجویی کشور است تصمیم گرفت فرصتی فراهم آورد که دانشگاه و جامعه ، نگاه و رویکرد اصلاحی آیت‌الله را بشنود و ابهامات و انتقادات را درمیان بگذارد تا پاسخ ایشان را بشنود.

از این رو بناشد عصر سه‌شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۸۴ ، انجمن تهران در سالن تاریخی شهید چمران دانشکده فنی دانشگاه تهران میزبان آیت‌الله باشد. ما که آن زمان و در پایان عصر اصلاحات، دانشجویانی جسور و پرسشگر بودیم، شرطی هم برای میهمان پرابهت و شخصیت مؤثر انقلاب قرار دادیم و آن اینکه قبل از جلسه عمومی، آیت‌الله در جلسه‌ای اختصاصی با شورای مرکزی انجمن تهران دو ابهام اصلی ما را پاسخگو باشند ؛ ایشان نیز بزرگوارانه و متواضعانه ، درخواست ما جوانان مطالبه گر را پذیرا شدند و به دفتر کوچک و محقرمان در دانشکده فنی تشریف آوردند و به این دو سؤال اصلی ما در مورد ۱_ حمایت بیشتر و بهتر از اقشار کم درآمد جامعه بویژه کشاورزان و کارگران و ۲_ حمایت از آزادی های بیشتر سیاسی و اجتماعی پاسخ های شایسته ای دادند که تا حد مناسبی از دغدغه ها و نگرانی هایمان کاست.

بنده که بعنوان دبیر تشکیلات انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران ، افتخار اجرای جلسه پرسش و پاسخ دانشجویان با آیت‌الله را داشتم ، سوال یک دانشجو در مورد سیاست داخلی ایشان در آینده و درخواست آزادی یکی از زندانیان سیاسی- امنیتی دگراندیش را خواندم؛

ایشان با سعه صدر توضیح “قریب به مضمون” دادند که موافق آزادی بیان و اندیشه هستند اما با نگاه اصولی خود اضافه کردند قطعا باید نص قانون و رعایت اصول قانونی ، مشخص کننده حریم آزادی باشد تا رویکرد اصلاحی به هرج و مرج و براندازی نظام که خواست ملت نیست منتهی نشود و اضافه کردند که آیا شما دانشجویان که اصلاح طلبید، اعتقاد دارید که باید رعایت قانون، فصل الخطاب قرارگیرد یا خیر؟

اینجا بود که بنده آرام گفتم: بله باید به رای قانونی دادگاه تمکین کرد. ایشان شنیدند و درحالیکه از این حمایت نظری خوشحال شده بودند، میکروفن را جلوی بنده گرفتند و فرمودند یکبار دیگر جمله تان را تکرار کنید و بنده عرض کردم باوجود حق اظهار نظر در مسائل اختلافی، باید در مقام عمل، به رأی قانونی دادگاه تمکین کرد وگرنه هرج و مرج میشود ؛ سپس ایشان توضیحات بیشتری دادند و من بعداز مدتی دوباره گفتم ولی آقای هاشمی، در نظام اسلامی در مورد مخالفین مجرم، میتوان فراتر از محکومیت های قانونی، با رأفت اسلامی، اعمال تخفیف و عفو نمود که ایشان فرمودند مطلب درستی است ولی عفو و رافت در اختیار رییس‌جمهور نیست.
انشاالله روح این فقیه سیاستمدار و هوشمند و روحانی مردمدار با پیامبر رحمت ص و اولیاء خدا ع محشور گردد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا