خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«نمی توانستیم به راحتی روی منبر، نام هاشمی را ببریم»

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم خرمی شب گذشته در مجلس ترحیم آیت الله هاشمی رفسنجانی که در روستای یزدل برگزار شد، با ابراز تاسف از مظلومیت رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تا همین هفته گذشته نمی توانستیم به راحتی نام آقای هاشمی را روی منبرها بر زبان بیاوریم.

به گزارش انصاف نیوز به نقل از سایت محلی مشکات آنلاین، خطیب نامی کاشان با اشاره به تشییع آیت الله هاشمی رفسنجانی که آن را باشکوه خواند، گفت:

– این تشییع نشان داد که مردم نسبت به مسئولان خدوم خود وفادارند. تشییع هاشمی تجلی  وحدت ملی و وفاق ملی  شد و این همان آرزوی موکد ایشان بود.

– اما هزاران افسوس که این شخصیتها تا زنده اند قدرشان مجهول است. امیر المومنین می گویند من وداع می کنم با شما و از میان شما می روم ولی فردا مرا خواهید شناخت و اسرارم برای شما کشف خواهد شد. بعد از زمانی که در میان شما نباشم. گویا مظلومیت بزرگان به یک عادت اجتماعی تبدیل شده است.

حجت الاسلام خرمی از «حلم و صبر» هاشمی رفسنجانی به عنوان یکی از عوامل محبوبیت وی نام برد و گفت:

– صبر و حلم هاشمی رفسنجانی در زمان دولت ستم شاهی و زیر شکنجه ها و پس از پیروزی انقلاب در عرصه های مختلف به خصوص  در برابر تهمت ها و تخریب ها و بی مهری ها و بی محبتی ها ستودنی است. او  به همه این بی مهری ها لبخند زد و حسرت یک آه را بر دل مخالفانش گذاشت.  رمز محبوبیت ایشان  همین حلم و صبر بود. شرایط به سمتی پیش رفت که امکان بردن نام هاشمی روی منبر نبود و اگر نامی از ایشان مطرح می شد گروهی به ما اعتراض می کردند.

– یکی دیگر از عوامل محبوبیت آیت الله هاشمی ایمان و عمل صالح بود. با ایمان توانست در مقابل تمام سختی ها و مشکلات ایستادگی کند و هیچ چیز نتواند او را متزلزل و از هدفش جدا کند. ایمان به خدا و معاد باعث ایستادگی هاشمی شد.

– هاشمی رفسنجانی به تمام معنا یک انسان جامع بود و از امتیازات او اخلاص بود. هرکسی برای خدا گام بردارد خداوند دلها را متوجه او می کند و در تشییع او میلیونها نفر شرکت کردند.

– ایشان خدمات فراوانی در بخشهای مختلف از خود به جای گذاشت و بنا به گفته آیت الله العظمی شبیری زنجانی، خدمات هاشمی در عرصه فرهنگی و دانشگاه و صنعت و معدن باقی الصالحات شد.

– مرگ یکی از موضوعاتی که حق و حتمی و همگانی است و غیرقابل انکار است که سرانجام در خانه همه را می کوبد و همه را با خود می برد.

– بنا به گفته امیرالمومنین اگر بنا بود کسی برای ماندن در این دنیا نرده بانی بیابد یا برای دورکردن مرگ از خود راهی پیدا کند آن کس، بدون تردید سلیمان بن داوود بود که بر جن و انس پادشاهی می کرد و از مقام نبوت و منزلت بالایی برخوردار بود اما چون روزیِ خویش را به کمال و تمام دریافت و مدت عمرش به سر آمد، تیرهای مرگ او را هدف قرار دادند. خانه ها خالی، مسکنها بی صاحب و دیگران وارث آنها شدند. اما نوع مرگ برای انسان متفاوت است و بنا بر گفته پیامبر، مرگ برای برخی آسودگی و راحتی است و این شامل انسانهای مومن می شود. آنها با مرگ از مشکلات دنیا آسوده می شوند اما برخی وقتی می میرند دیگران آسوده می شود مانند انسانهای فاجر می شود.

– هاشمی رفسنجانی یکی از کسانی است که تسلیم مرگ شد و مشیت و اراده خدا بر این بود؛ ولی خود او راحت شد و آسوده؛ چرا که مشکلات و سختی های زیادی را تحمل کرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا