خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تبرئه یکی از فعالان محیط‌‌زیستی‌ از اتهام جاسوسی

وکیل «سام رجبی»، از متهمان پرونده فعالان محیط زیستی بازداشت شده، از صدور قرار منع پیگرد برای موکلش در ارتباط با اتهامات جاسوسی و مشارکت در جاسوسی خبر داد.

محمدحسین آقاسی در گفت‌وگو با ایسنا  در این باره اظهار کرد: در مورد اتهام جاسوسی و مشارکت در جاسوسی برای سام رجبی یکی از هشت فعال محیط زیست دستگیر شده به اتهام جاسوسی منع پیگرد صادر و مورد تایید قرار گرفته است؛ بنابراین در حال حاضر موکلم اتهام اجتماع و تبانی به جهت ارتکاب جرم علیه امنیت ملی را دارد.

وی یادآور شد: کیفرخواست چهار متهم این پرونده  تحت عنوان اتهام افساد فی الارض صادر شده است که دادستان نیز آن را تایید کرده و برای سه نفر دیگر اتهاماتی صادر شده که مجاز به بیان آن نیستم.

وی یادآور شد که وکیل مدافع دو نفر از متهمان پرونده – سام رجبی و طاهر قدیریان- است.

براساس این گزارش، محمد حسین آقاسی 30 مهرماه، در رابطه با آخرین وضعیت متهمین پرونده موسوم به محیط زیست با بیان اینکه این پرونده ۸ متهم دارد، در رابطه با عناوین اتهامی متهمین این پرونده عنوان کرد: ۵ نفر از این افراد اتهام جاسوسی داشتند و توسط بازپرس برای آنها کیفرخواست و قرار مجرمیت (جلب به دادرسی) صادر شد. پرونده برای دادستانی ارسال شد و بنا به جهاتی دادستان ایراداتی گرفتند و از بازپرس خواستند که اتهام افساد فی الارض برای این افراد تعیین شود. بازپرس هم روز شنبه ۱۴ مهرماه به این ۵ نفر اتهام افساد فی الارض را تفهیم کرد.

وی در رابطه با وضعیت متهمین پرونده نیز گفت: همه متهمین پرونده ساکن تهران هستند و  از تاریخ ۲۷ بهمن ماه سال ۹۶ دستگیر شدند یعنی حدود ۸ ماه است که در زندان اوین بازداشت هستند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا