خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تسویه بدهی اعتماد مبین بابت اقساط مخابرات

پس از نزدیک به دو ماه کشمکش ، بدهی توسعه اعتماد مبین به سازمان خصوصی سازی پرداخت شد.

به گزارش انصاف نیوز به نقل از تلکام نیوز، سید مصطفی سیدهاشمی با اعلام این خبر از تکمیل پرداخت 1000 میلیارد تومانی شرکت توسعه اعتماد مبین به سازمان خصوصی سازی بابت اقساط 13 و 14 خرید مخابرات خبر داد و افزود: با تکمیل پرداخت این مبلغ کلیه مطالبات سازمان خصوصی سازی به روز شده و دو قسط باقی مانده در سررسید های مقرر (سال 1396) به آن سازمان پرداخت خواهد شد.

نزدیک به دو ماه پیش سازمان خصوصی سازی به یکباره در اطلاعیه ای خبر از فسخ بزرگترین معامله تاریخ خصوصی سازی ایران داده بود و دلایل این فسخ را تعویق در پرداخت اقساط خرید شرکت مخابرات ایران توسط خریدار اعلام کرده بود.

این اعلام فسخ بحث های گسترده ای در میان فعالان و صاحبنظران در این حوزه به راه انداخت و اظهار نظر رییس سازمان خصوصی سازی و مشاور وی بر پیچیدگی موضوع افزود .

اما سرانجام با ارجاع موضوع به هیئت داوری و نظر این هیئت مبنی بر توقف فسخ و ارجاع موضوع به ریاست جمهوری و مهلت 15 روزه آقای روحانی برای تسویه حساب به خریدار، موضوع شکل قانونی خود را پیدا کرد.

از سوی دیگر خریدار (شرکت توسعه اعتماد مبین) نیز در مهلت قانونی مقرر شده بخش معوق بدهی های خود را (حدود 1000 میلیارد تومان) پرداخت و تعهدات خود را به روز کرد.

اما حالا که با پرداخت اقساط معوقه در مهلت قانونی و همچنین رای هیئت داوری مبنی بر عدم کفایت دلایل سازمان خصوصی سازی برای اعلام فسخ بلوک 50 درصد به علاوه یک سهم مخابرات، عملا موضوع فسخ بی اثر شده است، این سوال به قوت خود باقی است که کدام مرجع پاسخگوی تبعات تصمیم و اعلام شتاب زده فسخ این معامله توسط سازمان خصوصی سازی و تاثیر منفی آن بر ارزش نماد معاملاتی مخابرات ایران در تابلوی بورس و تبعات مالی و اقتصادی آن بر زندگی هزاران سهامدار خرد است.

 

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا