خرید تور تابستان ایران بوم گردی

کشف «در پشتی» واتس اپ: راه نفوذ به پیام‌های شما باز است

متخصصان امنیت و حریم خصوصی از کشف ضعفی در اپلیکیشن واتس اپ خبر داده‌اند که امکان نفوذ به پیام‌های رمزگذاری‌شده را فراهم می‌کند. متخصصان هشدار می‌دهند که چنین حفره‌ای می‌تواند جاسوسی دولت‌ها از کاربران را تسهیل کند.

به نوشته ی دویچه وله، روزنامه گاردین در گزارشی اختصاصی نوشته «ادعاهای فیس‌بوک، کمپانی مالک واتس‌اپ، مبنی بر این‌که نفوذ به پیام‌های کاربران در این اپلیکیشن حتی برای این کمپانی و کارمندانش هم ناممکن است» نادرست است و تا کنون به بیش از یک میلیارد کاربر واتس‌اپ آدرس اشتباه داده‌اند. ضعف از پروتکل رمزگذاری واتس‌اپ است که به گفته متخصصان امنیت می‌تواند «تهدیدی عظیم برای آزادی بیان» باشد.

تحلیلگران امنیت در گفت‌وگو با گاردین گفته‌اند که واتس‌اپ، امنیت و رمزگذاری سراسری خود را به عنوان مهم‌ترین ویژگی این اپلیکیشن مطرح کرده و به همین خاطر بسیاری از اکتیویست‌ها، کنشگران سیاسی، روزنامه‌نگاران و دیپلمات‌ها برای در امان ماندن از جاسوسی و تهدیدهای جاری سایبری به آن پناه برده‌اند، اما حالا با کشف این «در پشتی (backdoor) شاید وقت تجدید نظر رسیده باشد.

کاشف این «در پشتی» توبیاس بولتر، پژوهشگر امنیت و متخصص رمزگذاری در دانشگاه کالیفرنیاست که به گاردین می‌گوید: «اگر یک سازمان دولتی از واتس‌اپ بخواهد که پیشینه پیام‌های کاربری را در اختیارشان بگذارد، واتس‌اپ به خاطر ایجاد همین تغییرات در کلیدهای رمزگذاری عملا می‌تواند چنین کاری انجام دهد.»

 

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا