خرید تور تابستان ایران بوم گردی

یادآوری اتفاقاتی در تشییع شهید علی محمدی

«محمد توکلی» در یادداشتی کوتاه برای انصاف نیوز، با شااره به تشییع پیکر ایت الله هاشمی رفسنجانی، به یادآوری اتفافاتی در مراسم تشییع پیکر شهید علی محمدی در چند سال پیش پرداخت:

در حاشیه تشییع مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی (رحمه الله علیه) وقایع نامبارکی رخ داد که آنان که باعثش شده اند و سازماندهی کنندگانشان برای همه شناخته شده اند. این روزها سالگرد شهید علی محمدی از شهدای هسته ای نیز هست. شهید بزرگواری که تمایل و علاقه اش به جریانات اصلاحی بر کسی پوشیده نیست. در تشییع این شهید عزیز نیز چنین اتفاقات نامبارکی رخ داد که در نهایت باعث آن شد که انجمن اسلامی و بسیج دانشجویی دانشکده فیزیک دانشگاه تهران که دارای اختلافات فکری با هم هستند در اقدامی بی سابقه بیانیه ای مشترک را در محکومیت آن اتفاقات تلخ صادر کنند. بازخوانی آن بیانیه در این روزها و با توجه به آنچه در تشییع آیت الله رخ داد خالی از لطف نیست:

بسم الله الرحمن الرحیم

بیانیه مشترک انجمن اسلامی دانشجویان و بسیج دانشجویی دانشکده فیزیک دانشگاه تهران

پیرامون مراسم تشییع پیکر مطهر استاد عالیقدر شهید دکتر مسعود علیمحمدی

«انّا لله و انّا الیه راجعون»

در پی ترور جاهلانه و بیرحمانه شهید دکتر مسعود علیمحمدی، مراسم تشییع و تدفین این دانشمند برجسته فیزیک ایران در کمال ناباوری به گونه‌ای برگزار شد که مراتب تأسف جامعه دانشگاهی را بر انگیخت. اساتید، دانشجویان و دوستداران ایشان تنها ندای صلوات و «لااله‌الاالله» سر می‌دادند و با غم و اندوه فراوان در پی پاسداشتِ مقام استاد شهید خود بودند، اما متأسفانه عده‌ای که به دنبال سوءاستفاده از نام این شهید والامقام در راستای پیشبرد اهداف خاص خود بودند، سعی کردند با ایجاد تنش فضا را متشنج کنند. که با سکوت دانشجویان و متانت اساتید به اهداف خود نرسیدند.

بر خود لازم می‌دانیم نکاتی را متذکر شویم:

۱- جای بسی تاسف است که تشییع پیکر آن شهید در فضای رعب و وحشت و حضور نیروهای انتظامی و لباس شخصی و در فضایی امنیتی برگزار شد.

۲- حمله و ضرب و شتم عده‌ای معلوم‌الحال (لباس شخصی) به دانشجویان و حتی اساتید محترم که به صورت آرام در حال تشیع بودند به شدت محکوم است. به رغم رعایت سکوت و خویشتنداری دانشجویان و اساتید، متأسفانه شاهد بازداشت ۴ تن از دوستانمان بودیم که البته با پیگیری‌های مسوولانه حجت‌الاسلام ابوترابی نایب‌رئیس مجلس، آقای دکتر رهبر ریاست دانشگاه تهران و آقای دکتر مشفق ریاست دانشکده فیزیک، آزاد گردیدند که کمال تشکر را از این عزیزان می‌نماییم.

۳- از دید ما توهین به اساتید و دانشجویان عزادار، توسط هر شخص و گروهی و در هر سطحی که باشد، فعلی بسیار زشت و قبیح است. مع‌الاسف در این روز ما شاهد فحاشی به اساتید و دانشجویان و منافق خوانده شدن این عزیزان بودیم.

۴- نابخردی گروهی باعث تحت‌الشعاع قرار دادنِ مراسم شد، به‌طوری‌که اساتید و دانشجویان از تشییع پیکر مطهر آن شهید بر دستانشان و اقامه نماز و خاکسپاری پیکر عزیزش محروم شدند.

با رخ دادن این وقایع تلخ، مظلومیت آن شهید، در روز تدفین بیش از همیشه نمایان شد. انجمن اسلامی دانشجویان و بسیج دانشجویی در کنار دانشجویان دانشکده و دلسوزان جامعه دانشگاهی، اسلام و نظام، این اتفاقات ناگوار را محکوم می‌کنند.

انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده فیزیک دانشگاه تهران

بسیج دانشجویی دانشکده فیزیک دانشگاه تهران

توضیح عکس: مربوط به مراسم تشییع پرشور پیکر آیت لله هاشمی رفسنجانی است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. خوشبختانه در تشییع جنازه شهید علی محمدی تعرض سازمان یافته به زنان گزارش نشد !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا